Presentationstråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

Ursprungligen postat av mohlin
    Raven betyder väl korp, gamla klassiska asafåglar, Hugin o Munin. De var ju goda.
    jo Raven betyder korp.
    korpen är även helt svart och blir därför ondskans följeslagare ibland.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• cotterpin
      • June 2004
      • 193

Cotterpin:

Namn: Jenny

Familj: Gift med Mikael, två katter och 3-4 akvarier.

Bor: 4:a i centrala Kungsbacka (strax söder om gbg)

Utbildning/jobb: Utbildad datortekniker och innom ekonomi, jobber som ekonomiassistent

Gillar mest på zoopet: Alla underbara människor! Zoopet-Väst träffarna ligger högt i kurs med!

Beskriver mig bäst: Datornörd och har väldigt lätt för att gilla och prata med folk
      //Jenny
      "I'm going the way i have to go" - cotterpin

Växtakvarium 225L Yngelakvarium 45L Min Zoon

Kommentar

• Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

Namn: Se mitt nick
        Familj: Ja
        Bor: Se presentation
        Övrigt: Se presentation
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• gizman
          • May 2005
          • 263

Namn: Conny Lindahl. Valde gizman eftersom jag använt det namnet rätt länge på olika forum och chattar runt om. Namnet kommer från filmen Gizmo (inte från filmen gremlins) och när jag började surfa runt (innan IT boomen) så fanns det inte många som hette så. Det tog dock inte lång tid innan en massa peroner fanns med samma nick som mig och alla var tjejer. För att slippa att bli betraktad som tjej hela tiden ändrade jag från gizmo till gizman

Familj: sambo med Meta (sukito) som jag träffade på spraychat och 62 fiskar. Mina föräldrar och min syster bor i Märsta/Arlanda. Flyttat hit på grund av arbetssituationen i Märsta då Al Quaida körde flygplan i USA...

Bor: i Oskarshamn i Småland.

Utbildning/jobb: Arbetslös, men utbildad starkströmstekniker samt systemarkitekt (Data/IT)

Gillar mest på zoopet: artsbeskrivningerna & forum. Alltid någon som kan svaret på det man frågar om juh (kopierade min älskade Metas text... den stämde så pass bra överrens med vad jag tycker )

Beskriver mig bäst: Snäll och omtänksam kille som gillar fred och frihet. Gillar att lära mig en massa meningslösheter och älskar Naturvetenskap.

Övriga intressen: datorer, dataspel, böcker, akvarium, film, musik... Massor
          Behöver sällskap. Ett till akvarium med andra ord ~Conny~

Kommentar

• janne dansk
            • June 2004
            • 1740

Ursprungligen postat av Guy Palm
            Namn: Se mitt nick
            Familj: Ja
            Bor: Se presentation
            Övrigt: Se presentation
            den gillar jag bäst
            Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

Kommentar

• Solen
              • September 2003
              • 2997

Nick: mitt namn Solveig samt att jag alltid är "glad"

Familj: 2 ohängda ungar

Boende 4:a Skövde (dock halvvägs hem till Sthlm)

Utb/Arb: Psyksyrra som gått vilse, för tillfället finns jag i hemsjukvården*2

Hobbies: obotligt läsgalen slöhög med div motivations problem....
              Fiskarna så klart ! mm mm

Hur är då jag: Galet kontrollfreak med god självkännedom och en stor portion självironi....Med andra ord en medmänniska med stor empatisk förmåga.........

Hade best alles
              Pricken den Store !
              ~~~~

Kommentar

• Mogwai
                • November 2002
                • 3021

Namn Katharina. Tog nicket Mogwai då jag började att chatta för att otal antal år sedan, det var även på den chatten med det gänget som jag blurrade med då, som jag fick smeknamnet "pälsbollen".

Familj Sambo med en kamerafreak samt Grabbarna Grus. dvs Musse af Galenpanna samt Friherre von Oliver. Och så klart mina 2 st akvarier.
                Förlorade tyvärr min mor i ett slags blodcancer för snart ett år sedan, och nu nyligen min bästa vän, även hon i sviterna av den lymfkörtelcancer hon drabbats av. Deras skratt och leende ekar i mitt minne och fyller själen med sol.
                Under det år som gått så har även min sambos föräldrar somnat in och vandrar nu åter tillsammans i evighetens dal. det var som hans mor sa vid begravningen av hans far, "Hasta inte lilla Lennart, jag kommer snart efter dig.", och det gjorde hon, 4 månader efter kom hon till han.
                Jag lovar att et var tomt i huset på Gotland nu då vi var där i somras men det är tidens gång. Allt är inte menat att vara för alltid....
                Den 3je augusti i år ( - 05 ) så vart jag faster till en underbart söt liten Alice.

Bor I Åkersberga. Out in the middle of Roslagen. Älskar att det är nära till skärgården och mycket natur. Huserar för närvarande i en 2:a i Bergaparken, men denna kommer snart att bytas ut mot någe större, med plats för fler akvarier.....

Utbildning / jobb Kravlat mig igenom både grundskola och gymnasium samt lite KomVux och högskola, men jag är och förblir mer praktiker än att lära mig genom att läsa mig till det.
                Jobbar som receptionist / konfernsevärd på Landstingshuset, och började där nu direkt efter sommarens semester. Slutade på gamla jobbet innan semestern och började direkt på det nya efter semestern. Ibland ska man ha tur !!

Gillar med Zpet Att få träffa så många med liknande intressen som en själv, och det från de mest spridda delarna av detta avlånga land. Människor som man troligtvis aldrig skulle kunna ha snackats vid, och än mindre träffat utan Internet.
                Få svar på frågor om nyuppkomna problem och till en viss del även kunna hjälpa andra med den egna kunskapen som man lärt sig genom hobbyn.

Beskriver mig bäst Öppen glad och nyfiken på det mesta. Då mina gamla vänner svek skaffade jag en helt ny bekantskapskrets via chatten, samt träffade även min sambo. Vilken chatt ?? Aftonbladets gamla 35+ såklart !! Den är tyvärr nerlagd nu......
                Vet att livet inte serveras på någon silverbricka och riktiga vänner är bland det mest värdefulla som man har !!
                Är rak och ärlig och skyr falskhet och lögn.
                What comes around goes around.....
                Jag är som jag är, och vill folk ha mig på annat sätt har de kommit fel.

Övriga intressen Har en kolonilott på 300 kvm med en stuga på, som det iår inte blivit så mycket gjort på som man önskat men men....än finns det tid kvar. Min kropp är inte speciellt samarbetsvillig så fort det blir kallt. Bor på bottenvåningen och har en utplats som fylls med en massa grönt under sommartiden.
                Gillar att segla i Stockholm skärgård, plocka svamp på hösten, och vara ute i naturen i allmänhet.
                Gotland är en fantastisk ö som jag har haft förmånen att få tillbringar många veckor av somrarna på, men detta är slut nu på grund av sambons båda föräldrar nu är borta. Tack för den underbara tid jag fick med er, Annika och Lennart.
                Älskar att resa, och London är väl en extra liten favorit för mig. Fråga mig inte varför men det känns som jag kommer hem varje gång jag är där.....
                Mitt senaste projekt är att jag nu ska satsa på att ta MC-kort, varning p stan alltså !!!
                Senast redigerad av Mogwai; 30 August 2005, 14:35.

Kommentar

• BluesBoy
                  • January 2004
                  • 2559

Namn:
                  Jag heter Jan Thorstensson och har valt ett nick som skvallrar om ett av mina intressen – musik. Jag har alltid varit svag för blues och hederlig rock ’n roll. BB King fick låna ut sitt smeknamn till mig

Bor och jobbar:
                  Jag är född och uppvuxen i sommarstaden Vadstena. Sedan ett par år tillbaka bor jag tillsammans med sambo på landet. Jag jobbar på en utvecklingsavdelning tillsammans med 100 andra där jag utvecklar programvara för inbyggda system.

Intressen:
                  Musik. Jag bänder gärna gura ofta och länge och har sedan några månader tillbaka startat ett bluesband.
                  Djur & natur. Framför allt är det tropiska fåglar och akvariefiskar som gällt under mitt liv. På slutet 80-/början 90-talet bodde jag i en lägenhet och inredde hela klädkammaren med uppfödningsburkar. Samtidigt fick ett sovrum inrymma en större fågelvoljär där jag födde upp Australiensiska parakiter.
                  Motorsport (var aktiv inom speedway under nio intensiva ungdomsår).
                  Elektronik. Bygger lite småprojekt för hemmabruk.
                  Fotografera. Kombinerar gärna det med vandring i skog och mark.
                  Båtliv. Jag är utbildad sjöräddare och har i flera år varit aktiv i den ideella organisationen Sjöräddningssällskapet ( www.ssrs.se ). Jag saknade en räddningstation i närområdet så omkring '99 startade jag och en arbetskamrat upp en station i Vadstena. ( www.ssrs.vadstena.nu ) där jag även knopade ihop och drev hemsidan.
                  I samma veva lade jag ner ett par tusen ideella timmar på att programmera upp en internetsajt för alla besättningarna landet runt (ett intranet med forum etc. inom ssrs).

Jag drabbades för några år sedan av det som bara drabbar andra – cancer. En ovanlig variant av leukemi (blodcancer).Allt rasade men efter diverse behandlingar och operationer mår jag i dag bra. Båtlivet och lite annat har fått stå tillbaka sedan dess, så nu är det mest lite pill med hus&hem, musiken, och sköta om djuren på ”farmen” som gäller.

Gillar mest på zoopet:
                  Forumets gröna avdelning.

Beskriver mig själv:
                  Lugn, osocial, envis, teknikintresserad med mycket humor i bagaget som gärna tar en pilsner i bastun.
                  Senast redigerad av BluesBoy; 12 June 2005, 20:46.
                  BluesBoy
                  http://www.bluesboy.se

Kommentar

• Lenmar
                    • February 2004
                    • 6154

Mitt nick och mitt namn: Som många andra tjejer från västkusten som hittat hit till zoopet så heter jag Maria. Nicket är hälften av sambons namn, Lennie, och hälften av mitt, då blir det ju Lenmar. I början var det han som var mest aktiv här på zoopet och jag var helt vansinnig för att vi hade skaffat akvarium. Han påstod att det skulle vara så rofyllt... Jo, jag tackar jag! Rofyllt?? De jagade ju livet ur varandra de nedrans fiskarna! Varje dag var en kamp mot nitrit och varje påse fisk vi bar hem resulterade i vita pricken!! Vad var det som var så rofyllt med det??? Jag satt med ångest och tittade in i akvariet och undrade om de hade det bra!! Nojan sitter fortfarande kvar och jag kan inte påstå att jag njuter av ron det skulle skapa. De jagar fortfarande varandra och nitritmätningarna gör jag än och nu har vi vita pricken i akvariet!!! Fast det är väldigt roligt för det mesta!!

Familj: Min sambo Lennie, våra 2 döttrar, en sexåetthalvtåring och en treåring. En perserkatt som heter Selma och alla våra nio akvarier.

Bor: Partille kommun, Sävedalen.

Utbildning/Jobb: Har en fil kand i Kostekonomi från Göteborgs universitet. Jobbar som Husmor på en gymnasieskola i Göteborg. Storttrivs med detta!

Ord som beskriver mig: Född i Vågens tecken och är en typisk sådan (enligt mig själv!) Diplomatisk, romantisk, vankelmodig, svårt att bestämma mig. Tidsoptimist definitivt!! Nyfiken, Översocial (enligt min sambo!), kan uppfattas som lite grinig ibland. Självkritisk och lite kontrollfreakig. Noggrann å pedantisk med smådetaljer men hela mitt hem kan rasa om jag inte haft "lust" å städa.

Senaste bok jag läst: Johanne Hildebrandts triologi om Valhalla; Freja,Idun och Saga. Läs dem, de var SÅÅÅ bra!!

Det bästa jag vet: Mina barn, goda vänners sällskap, köra bil, läsa en bra bok, ärliga raka människor som säger sin mening, sol och värme, Sally Santesson och HUMOR!

Det värsta jag vet: Oärlighet och falskhet, självgodhet

Vad jag gör på min fritid: Återkommer när jag vet vad det är!!

Vad jag hellre skulle vilja göra på min fritid: Måla, skriva, läsa och njuta lite mer av livet.

Det bästa med zoopet: Att det är en sån underbar mötesplats för människor med akvarieintresse. Jag tycker man lyckats samla både de klokaste, de mest erfarna, de alldeles nya och de något kunniga, växtexperterna, ciklidfreakarna, platyälskarna mm mm. Utan zoopet hade jag aldrig haft så goa vänner som jag har idag och som jag faktiskt kan diskutera vita prickar och vattenvärden utan att de höjer på ögonbrynen och ser ointresserade ut! Dessutom förstår de glädjefnattet över alldeles nya små fiskbebisar OCH de delar den med en!!! Såna kompisar är himla bra att ha!!!
                    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• defdac
                      • January 2002
                      • 12751

Namn:
                      Daniel Larsson och mitt nick hänger kvar från gymnasietiden där jag hade en Casio-miniräknare där man kunde skriva hexadecimala tal som bla består av abcdef och av dom kunde man bilda "defdac" som jag då tyckte lät "tufft". Innan kallade jag mig "Danco" inom Amiga-scenen där jag gjort lite låtar till diverse demos och spel.

Bor och jobbar:
                      Uppvuxen i Örebro men efter lumpen i Linköping på nerlagda A1 som sambandsgruppbefäl så blev det universitetet där jag kom in på civ.ing.utbildningen DataTeknik där jag aldrig tog examen. När IT-bubblan var ett faktum hade Framfab sugit tag i mitt grepp och jag insåg att jag kanske borde börjat jobba tidigare. Å andra sidan har jag faktiskt haft användning för all konstig matte och fysik man fick lära sig och njuter av att lsa praktiska såväl som teoretiska svåra saker. Det mesta jag lyckats med beror enbart på extrem envishet och extremt tålamod på gott och ont. Efter unviversitetet fick jag någon slags fetish där jag måste avsluta alla projekt jag börjar med vilket lyckas i ca 50% av fallen vilket inte är dåligt med tanke på hur mycket konstiga idéer jag hela tiden får.

Numera jobbar jag på ett konsultbolag Ericpol som hittils jobbar helt mot Ericsson.

Intressen:
                      Musik. Under universitetsperioden kom jag ikontakt med en polare Daniel Sandberg som jag ser som en av mina närmsta vänner. Han och jag fick erbjudandet att starta en studentradiokanal som mynnade ut i ett samarbete med Malte Frisk som numera kör ett eget skivbolag http://www.grooverrecordings.com . Vi spelade house och drum'n'bass och jag ser det som en förmån att få ha jobbat med dom här grabbarna som fullkomligen sprutar ut idéer och tillskillnad från andra skrider till verket.

Motor Är totalt insnöad på BMW av någon outgrundlig anledning. Farsan är motornörd på samma sätt som jag är dator- och växtakvarienörd.

Fotografera. När jag skaffade min Coolpix 4500 så öppnade sig ett helt nytt intresse som kombinerade mina tidigare 3D-renderings och designaspirationer.

Internet. Jag älskar internet. En slogan alla på Framfab körde med lite halvt ironiskt men som hänger kvar. Jag älskar alltifrån grafisk design till komplicerade serverapplikationer.

Diverse. Jag har tävlingsdansat latinamerikanskt, standard och bugg när jag var liten och lyckades knipa SM-guld i latinamerikanskt i juniorklassen vid något tillfälle, Karate, Aikidio, Luft och pistolskytte, men framförallt alltid grejjat med datorer som jag inte skulle klara mig utan någon längre tid.

Gillar mest på zoopet:
                      Växtforumet så till den milda grad att jag måste säga åt mig själv ibland när det är dags att sluta.

Beskriver mig själv:
                      Tålmodig, Extremt vresig när jag har lågt blodsocker (har svårt att hålla blodsockret på en bra nivå vilket jag ska söka för), Envis, Tror att allt är möjligt om man har viljan, Stark vilja, Blåögd, Anticynisk, Blyg, Svårt att konversera samtidigt som jag kan vara extremt utåtriktad om jag vill, Privat, Exhibitionistisk, Pålitlig, En gnutta fåfäng men framförallt snäll.
                      Senast redigerad av defdac; 02 July 2005, 22:04.
                      http://www.defblog.se

Kommentar

• peppito
                        • December 2003
                        • 1612

Danco som i Fairlight? My room?

Fast jag tror han stavade med K och kom från Stockholm men jag kan ha fel.
                        "du ångrar bara det du inte gjorde"

Kommentar

• defdac
                          • January 2002
                          • 12751

Nej gud nej. Inte några kända demogrupper =)
                          http://www.defblog.se

Kommentar

• peppito
                            • December 2003
                            • 1612

Roligt i alla fall. Själv kallade jag mig Chimera på amigascenen.
                            "du ångrar bara det du inte gjorde"

Kommentar

• assi
                              • June 2005
                              • 79

Namn: assi sa min lillebror (numera 33 år) när han var liten och det skulle föreställa Astrid.

Familj: Sambo, två vuxna barn på 22 och 20 år. Den äldsta, flickan har i dagarna flyttat hemifrån för andra gången. Sonen, muckade i april, och sa bo på internat och gå på folkhögskola till hösten.

Bor: I länet Västernorrland, landskapet Ångermanland, i Örnsköldsviks kommun, tillhör Grundsunda församling, i en by utanför närmaste samhälle som heter Husum.

Jobb: Är husmor på en liten skola med ca 100 matglada barn och vuxna. Dagis upp till årskurs 6 samt personal. Ska vara ledig 1 år framåt till aug -06! Jag har fått friår!!

Intressen: Mitt största intresse är Line dance! Jag har kurser och tycker det är rolig motionsform. Kul med all sorts dans, gammeldans, bugg, styr, squaredance. ( www.husumlinedance.com )
                              Trädgård vilket innebär blommor och har en liten damm (:"plastbalja" med 3 guldfiskar.
                              Har haft akvarium men det har varit några års uppehåll men funderar på att starta upp på nytt till hösten.
                              Måla, tapetsera är skoj. Har fått sätta upp tapeter dit min dotter flyttade i tre av rummen. Håller på att måla vår veranda vi håller på med här hemma. Tycker det är kul att måla på möbler också.
                              Växter inomhus, har Palettblad som mina favoriter för att de har så vackra blad, är lättskötta och växer snabbt. Tacksamma växter.
                              Sitta vid datorn är skoj och göra en hel del föreningsjobb. Digital foto är kul.
                              Har tagit datakörkortet och funderar på att gå fler datakurser nu när jag ska få friår.

Zoopet: Har bara varit med nån vecka, men här finns mycket kunskap och hjälp att få. Har redan handlat på annonsbörsen i a f. Verkar vara ett trevligt forum och har sett andra "bekanta" från andra forum jag deltar i. (Odla.nu)

Beskriver mig själv:
                              Ambitiös, nogrann, pålitlig, tålmodig, lugn, utåtriktad (men blyg), glad m.m.
                              Skulle önska att jag hade mer humör så jag kan säga ifrån!

Kommentar

• BluesBoy
                                • January 2004
                                • 2559

*bump*
                                BluesBoy
                                http://www.bluesboy.se

Kommentar

Arbetssätt...