Jag har ett nytt livsmotto

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Möllergren
    • October 2004
    • 145

Jag har ett nytt livsmotto

"Livet ska INTE vara en resa ner mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp utan snarare sladda in från sidan, med chokladkakan i en hand och vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten samtidigt som man skriker 'WOOHOOO, vilken jävla åktur!!!' "
    veckansfoto.se
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

Jag hänger på ditt motto Möllergren!
    /Marie.

Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Kommentar

• mckvinnan
      • December 2004
      • 760

Vad ska man med en intakt, välbevarad, oanvänd kropp till när man väl kommit så långt? Näe, livet ska levas nu - vi kanske inte har det imorgon!
      Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

Kommentar

• sockerconny
        • October 2004
        • 2349

Håller med övriga talare, börjar köra enligt ditt motto....NU!!

Kommentar

• Solen
          • September 2003
          • 2997

Ja, det är väl så vi vill leva och dö...
          Pricken den Store !
          ~~~~

Kommentar

• elinor
            • February 2003
            • 1323

Låter som en underbar idé!!! Fast man lär nog få på pälsen av alla förståsigpåare då man förmodligen alltid kommer att vara den som missköter sig.

Och i dagens samhälle så ska man ju helst se ut som en Barbie med följande krav: inga extrakilon, ickerökare, sportatlet, expert i hälsokostens ätande, alltid glad, inga rynkor, stora bröst, cellulitfri, pussläppar som en kyssgurami, nykterist, perfektionist, perfekta vita tänder (ut med dom riktiga och in med fasader), osv osv....

Jag kan inte låta bli att undra om man nu har alla dessa kriterier, hur mycket tid och pengar går det då inte åt för att hålla kvar dom? Nä, jag är hellre en överviktig, rynkig, icke-perfektionist, lagom-bröstig, cellulitig, icke-nykterist, feströkande, icke-sportig och en felmat-ätande Elinor med original tanduppsättning. Det är så mycket lättare att underhålla en sådan kropp!!
            Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

Kommentar

• Hasse H
              • August 2004
              • 2111

Va? Pensionssparar ni inte för att kunna njuta av ett liv i lyx under era sista arbetsfria år?

Kör hårt och ångra inget, lev ditt liv och visa kärlek, hänsyn och respekt för dina medmänniskor.
              mvh Hasse
              Det man inte vet, har man ingen aning om.

Kommentar

• Solen
                • September 2003
                • 2997

Ursprungligen postat av Hasse H
                Va? Pensionssparar ni inte för att kunna njuta av ett liv i lyx under era sista arbetsfria år? Varför då, när det är dags för mig så har de garanterat ändrat pensionssystemet igen.

Kör hårt och ångra inget, lev ditt liv och visa kärlek, hänsyn och respekt för dina medmänniskor.
                Denna strof fungerar också bra...
                Pricken den Store !
                ~~~~

Kommentar

• MrFisk
                  • June 2004
                  • 250

Nackdelen med detta livmotto är att "åkturen" bli ganska kort.
                  Experience is the thing that you get just after you needed it.
                  Zoonen

Kommentar

• Raven
                    • February 2005
                    • 15385

Ursprungligen postat av MrFisk
                    Nackdelen med detta livmotto är att "åkturen" bli ganska kort.
                    lever hellre 30 år och trivs än 70 år och pinas.

vill jag ha en pizza går jag ut och köper den.
                    samma med chips glass godis sprit dricka och god mat.

dessutom är det inte så nyttigt att jogga som en del påstår.
                    man får i sej mycket mer avgaser speciellt om man jagar inne i stan.
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• mohlin
                      • January 2004
                      • 1487

Håller med mr Fisk. Jag har sett min beskärda del av folk som har vin i både den ena och den andra handen, och som är utslitna vid 40. Det låter kul Möllergren, men det är det inte.

Pensionsspara, njä, en villa som är betald av om 15 år, och där vinsten är skattefri är svaret :-)

Kommentar

• Hasse H
                        • August 2004
                        • 2111

Ursprungligen postat av mohlin
                        Pensionsspara, njä, en villa som är betald av om 15 år, och där vinsten är skattefri är svaret :-)
                        *host* ja vi har alla olika förutsättningar. Det skulle ta några år till för en annan...

En del trivs med att jogga i stan, andra lunkar i skogen, somliga käkar pizza varje dag, några bara sallader. Man väljer själv. Ingen kan säga att den ene är lyckligare än den andre.
                        mvh Hasse
                        Det man inte vet, har man ingen aning om.

Kommentar

• join4t
                          • October 2003
                          • 854

Tycker det inte verkar skilja mer än typ 10-15 år mellan de som lever hårt och de som inte gör det, skulle vara intressant att se nån statistik men då måste man ju kunna dra en gräns också vilket skulle vara svårt.
                          Så länge man inte är (väldigt) överviktig och/eller dricker STORA mängdet sprit tror jag det är lugnt. Att helt akta sig för tunga droger är väl a och o för att slippa dö vid 30 i alla fall...

(Tillägg)Har en vän som blev alkoholiserad vid 18 års ålder och vid 22 var han heroinist, han hängde mycket med de gamla "luffarna" på stan. Enligt statistiken hade han då ca: 3-4 år kvar att leva... (har inte sett statistik på de som äter dåligt och är överviktiga) Han tjatade sig tillslut till sig en plats på ett avvänjningshem (6mån) och har idag varit helt ren i 2 år ungefär =)

Jag har därmed haft en förebild för hur man INTE ska göra om man vill leva.
                          Senast redigerad av join4t; 18 April 2005, 15:01.
                          "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

Kommentar

• MrFisk
                            • June 2004
                            • 250

Kan ibland låta sur kall och irriterad.
                            Är det oftast inte
                            Jag förstår vad du menar

Det är klart man ska leva livet det var inte det jag menade. Men jag tycker inte man ska överdriva. Ljuset som lyser dubbelt så starkt brinner dubbelt så fort. Kroppen är som ett akvarium, ju bättre du sköter det (inom rimliga gränser), desto mer glädje ger det dig.
                            Experience is the thing that you get just after you needed it.
                            Zoonen

Kommentar

• mohlin
                              • January 2004
                              • 1487

Hasse.
                              Man köper hus på det sätet i Danmark. 20 eller 30-åriga lån, som man amorterar duktigt på. Med dagens låga räntor är det inte en så jättestor sak.

Kommentar

Arbetssätt...