uttråkad dag för mig.. hur blev det tro

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triana
    • January 2005
    • 840

uttråkad dag för mig.. hur blev det tro

idag satt jag hemma.. gjorde ingenting.. min pojkvän drog ut med polarna, mina kompisar var borta, jag kännde inte för datorn... (vilket är sällsynt) så jag tog fram den näst mest tekniska grunkan i huset, symskinen och satte mig och sy... resultetet blev en smått patetiskt cape som jag är Missnöjd med.. men men.. någon som har en åsikt vad som kan ändras på?

http://home.ripway.com/2004-3/82383/P1010638.JPG
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

Woha! Nu blir jag avundsjuk, skulle inte kunna "slänga ihop"! nått sånt utan ett mönster och en massa blod svett och tårar....
    Mina idéer (som jag inte har någon som helst aning om hur de stämmer med din smak) Nått foder? Nån bankantning eller liknande för sidorna?
    Blev lilte avundsjuk hur som helst...
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Triana
      • January 2005
      • 840

jo.. ett foder måste till men jag ihar inget passande tyg för det nu... rött ska det nog bli, rött eller svart sidenliknande.. allt ska vara svart med röda detaljer.. det blir en härlig teater.. kantning skulle det nog bli om den skulle bäras till känning.. men.. nu ser det ut att bli plåt och ringbrynja för mig igen *snyft* men.. denna gång en kortare tid (så att mina smalben inte kommer att smärta som de gjorde sist...)

har börjat sy litet på ett snörliv nu.. nästan klar faktiskt.. satt ihop det och nu ska det dit mässingsringar för snörning och röda broderier och prydnader..

Kommentar

• Morellen
        • November 2003
        • 4349

var får du tag i mönster /idéer till allt detta?
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Marie J
          • January 2004
          • 10616

Jag tyckte den var fräck!
          /Marie.

Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Kommentar

• Triana
            • January 2005
            • 840

tja... Jag syr teaterkläder till teater och modevisningar.. har gjort i fyra år.. jag andvänder inte möster... inte ens krita igår eftersom den var borta... men sedan har jag ju en underbar provdocka och symaskin med...

Mönstren för sånt här kan jag i huvudet, mantlar är det lättaste som finns, det är en halvcirkel av tyg som grund. Skjortor är också enkelt.

Det här är det enda mer avancerat jag sytt på gud vet hur länge..

Play 1000+ free games online on PC, Mobile and Tablet. Every day you can find the newest and best games at Mafa.Com

Kommentar

• Triana
              • January 2005
              • 840

Om man vill hitta mönster till sånt här kan man dock kolla lajvföreningars hemsidor.. de har gud vet hur mycket...
              eller Sundbybergs textilcentrum - lajvavdelning... den ligger bakom butiken bakom den stängda dörren där det står endast grossistförsäljning.
              (sist jag var där och kollade på mönster var den enda intressanta klänningen för stor tygåtgång.. 16 meter.. och det var bara kjolen.. inte taft, underkläning och liv osv...)

Kommentar

• Triana
                • January 2005
                • 840

en till uttråkad dag.. detta med mycket bättre resultat

Kommentar

Arbetssätt...