Världskulturmuseet i Göteborg - utställning om Orinoco

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hasse H
    • August 2004
    • 2111

Världskulturmuseet i Göteborg - utställning om Orinoco

Någon som hunnit gå dit och kolla på den utställningen? Utgår från att det handlar om människor och kultur från Orinoco. För den som inte vet kunde det kanske vara intressant att se hur människor lever i ett område där många av våra sydamerikanska akvariefiskar kommer ifrån. Nån som varit där och har nån åsikt om utställningen?
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Ursprungligen postat av hasse_h
    Någon som hunnit gå dit och kolla på den utställningen? Utgår från att det handlar om människor och kultur från Orinoco. För den som inte vet kunde det kanske vara intressant att se hur människor lever i ett område där många av våra sydamerikanska akvariefiskar kommer ifrån. Nån som varit där och har nån åsikt om utställningen?
    Jag har ännu inte varit där men har absolut tänkt att gå dit (alldeles för mycket Zoopet jobb just nu så det blir ingen tid över) eftersom det verkar vara intresssant.
    Hade tänkt att gå till Universeum för några dar sedan för att foto till den nya Offentliga akvarie-avdelningen på Zoopet - och hade då tänkt att ta med den utställningen också.
    Nu kom jag inte iväg dit eftersom Universeum pga stormen hade stängt pga "Öppet Hus"

I övrigt var jag i tisdags på GAF-mötet och lyssnade på ett intressant Brasilien-föredrag av Olle Arvids. Detta föredrag var ett mer allmännt föredrag (dvs inte så mycket fisk) och jag kan rekommendera de olika akvarieföreningarna att be Olle komma och hålla föredrag.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Administrator

• December 2001
      • 48148

Ursprungligen postat av hasse_h
      Var förbi idag för en snabbtitt och blev väl inte så där jättebegeistrad. Tyckte att utställningen var lite tunn och inte tog upp så mycket om dessa människors historia och inte heller om den natur som de lever i justr nu. Ok man kan väl inte begära att fiskarna och fåglarna etc. skall behandlas men nog hade det varit intressant att få veta hur människorna som bor där påverkas av skövlingen av regnskogen osv.
      Nåväl nu gick jag lite snabbt igenom utställningen och kan säkert ha missat något - någon annan kan säkert så småningom ge en mer utförlig recension.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Hasse H
        • August 2004
        • 2111

Ok. Ska nog försöka kika in där nån dag iaf. Nåt nytt kanske man lär sig.
        mvh Hasse
        Det man inte vet, har man ingen aning om.

Kommentar

Arbetssätt...