När jag började Teknis -90 så skulle man köpa en Casio fx-180Pv. Den kunde omvandla mellan olika talbaser, och även hexadeciamala tal som innehåller bokstäverna abcdef - som man kunde skriva defdac med. Det tyckte jag såg coolt ut (gahhhhh.. datanördfjortis.. ) och bestämde mig någonstans påvägen att behålla det hur fånigt och outtalbart det än var.
Varifrån kommer era nick?
Kollaps
X
-
Patrik kommer från..... ja Patrik
Tq kommer från Turbo quattro jag kör alltså AudiKommentar
-
Hallå!
Kallas normalt Sulan.(men inte här då det inte var ledigt samt att jag inte ville vara anonym här) Att jag kallas sulan beror på att jag lyckades med¨å köra om polisen när de låg i 140kmh på 50 väg och vi var på väg på ett överfallslarm. Till saken hör att jag körde en Polo som hade 75hk. När vi kom fram så meddelade poilisen ut över radion ( till deras samband central) att sulan från Securitas kom först med sin lilla polo. HEHEHEHE!! Mina kolegor som hörde detta på radion tyckte detta var skit kul. Så sedan dess så heter jag sulan. (ingen var skadad vid ankomst då det bara var någon som smitit från bensin notan och personalen tryckt på knappen i ren panik)Kallas "Sulan" av polarna.
Den som siktar mot stjärnorna snubblar ofta på ett grässtrå.Kommentar
-
Ja mitt är det var ganska fantasilöst... Marie J blev det då Marie var upptaget och jag inte ville ha några siffror efter mitt namn så då blev det första bokstaven på efternamnet som kom till.
Till vardags kallas jag för Murran och det är inte alls så intressant som vissa tycks tror. Tänkte att det såg kanske lite olämpligt ut med mitt nickname.
Det började att mina barn, när de var i nedre tonåren började kalla mig för Mor;
Mamma blev Mor,
Mor blev Morran, (dom och kompisarna tyckte det lätt lite torrt)
så Morran blev Murran.
Murran kallar de som känner mig. =)/Marie.
Min zoon
Mina hundar
Min Dagbok
En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...Kommentar
-
Kul att så många har berättat historien om sina nick, mycket spännande.Ska gå och lägga mig nu, kom precis hem från en middag med massa ohängda jurister.. Sov gott alla fiskvänner, vi ses i morrnhttp://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501
Grodor..lite trevligare, lite bättre
Kommentar
-
När jag träffade min sambo och hennes son(då 1.5 år gammal), fick jag heta Matti. Detta har hängt kvar i snart 9 år. Ibland blir det Mattis också.
matt.is@home.se blev min e-postadress därför att matti@ eller mattis@ var upptaget...http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=147329Kommentar
-
Det började en sen kväll 1996, halkade in på IRC och då skulle man komma på ett nick, det vart SoooN men efter ett par år kändes det lite långt och trist, och polarna på IRC tyckte att det skulle vara kortare, kooolareså då vart det S3on inte mkt kortare men kooolare
gav upp IRC efter några år, och sedan halkade jag tillbaka till IRC träsket... Återfall... och på DALnet var man tvungen att regga sitt nick, och S3on var upptaget... hitta på nick, det vet väl dom flesta hur himla lätt det är
så då vart det no3s.... så var det med den saken
Nybörjare
http://akvarium.midstorm.com/
540L (Paj), 120L, 60L, 20LKommentar
-
Elana kommer från namnet Ehlana, som är drottning i fantasyböckerna om Elenien av David Eddings. Ett enligt mig ett enormt vackert namn, som jag använt i snart 7 år i alla möljliga olika sammanhang.
Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.Kommentar
Kommentar