Köpte nyligen ett 240 liter akvarium åt mina små papegojciklider.... men bara några dagar senare började jag längta efter mitt drömakvarium... juwel rio 400... *suckar längtansfullt*
Måste dock flytta till ett större hus och skrapa ihop 10000 kr först...
Samtidigt så är vårt "datarum" väldigt tomt... inte ett endaste akvarium... så kan man inte ha det...
Mvh
Elana
Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.
Impulsköpte ett 50 liters akvarium för att skaffa mig en hobby som inte hade med datorer att göra, hittade den här sidan... har nu ett 450Liters, 112Liters och ett 63 liters... till helgen kanske ett 70 liters kommer in med... men jag skulle nog känna mig nöjd bara jag fick in ett 720 och ett 960 så ska det vara bra sen! eller nått...
Ha! Jo, alla har vi nog genomgått denna metamorph. Jag har 7st i lägenheten nu, men som tur är blir det lokal snart och jag har totalt cirka 35 kar ståendes, de flesta tomma, som väntar på inflyttning 1 mars. Det kommer hamna på runt 5000 liter. Sjuk? Nehhh!! Jag vill ha mer!
Började med ett 80 l, men det började läcka. Köpte då ett 112 l undertiden jag lagade mitt 80 l. Sedan började mina ciklider munruva då var jag tvungen att köpa ett 54 l till yngel.
Nu skulle jag vilja ha ett 500-1000 l för att få plats med alla ciklider. Men min andra hälft sa stopp redan vid 1:a akvariet. Så det blir ett problem att få ett fjärde akvarium. (för att få ihop till 3 "gav" jag mitt 80 l till min son 10 år gamal.
Patrik Ek, Kiruna
Min Zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=94715
Det käns riktigt kul att se att det inte bara jag och min sambo som drabbats av denna "sjukdom". Vi har alltid haft ett litet 100 l kar (som vi nu fått slänga)men för ett par år sedan tog vi över ett 540 l kar av en släkting.
Sen var det kört!!
I gillestugan står nu ett 540 l sällskapsakvarium med massor med växter i och diverse vackra fiskar.
I vårt vardagsrum har vi ett 250 l biotopakvarium med Malawiciklider i.
I köket har vi ett nyinköpt 65 l kar med Malawiyngel i.
i tvättstugen står ett tomt 450 l kar men vi har även planer på att bygga ett eget formpassat kar som oxå ska stå i gillestugen.
Vad vore världen utan dessa akvarium?
Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad
Kul att läsa om hur alla fastnat i denna fantastiska hobby =) Chrille_1: yeah right, vänta tills du skaffat det karet =P
Både jag och min sambo hade haft småkar tidigare och så bestämde sig min sambo för att köpa ett 530 liters som vi skulle hämta i haparanda. Av en händelse hittade jag precis veckan innan vi skulle fara ett 375-liters också det i haparanda, inte precis vad vi tänkt oss men.. jag ångrar ingenting!! =)
Nu har vi ett till på 500 liter och två mindre.. men det duger inte, nu vill man ju ha 1000+ liter
Synd(eller kanske tur?)att det är lite för ont om pengar och yta för sådant i dagsläget..
Har för närvarande ett yngelkar på 45 liter, ett sällskaps på 70 liter samt ett till sällskaps på 250 liter.
Har dock planer på att byta mitt 70 liters till ett på ca 150 liter ( minst ) och ha 70 liters som yngelkar och ställa in 45:an i förrådet som reserv. Det kommer nämligen att bli trång i 45:an då mollysarna växer opp....och ancistrus-slynglarna börjar att bli riktigt hyfsade i storlek nu.
Min sambo lär skrika högt för en sekund eller två innan jag mutar han mé att jag kan köpa ett sånt där framkallningskit för svart-vit film till hanses kamera va...torde funka.
Jag vägrar att låta mig botas från min aquara-holism !!!!
Jag kan inte sluta då jag vill...jag kan bara utöka mitt beroende !!
För min del började det med tre tigerbarber och en Vallisneriaplanta i en hög gurkburk + en burk torrfoder ... det var sonens kompisar som gav honom dessa i "skämtsam" 18-års present juni 2001. Inte ett dugg skämtsamt tyckte jag och ryckte ut för att rädda de söta tigrarna. Sen fick maken punga ut till ett MP60 månaden efter, mer hade vi inte råd med då detta var helt oplanerat så att säga. Detta lilla kar har förökat sig till ett MP60 i köket och dito i hallen, ett 40-liters, ett 375-liters och Flajboxar till yngel. Nu är det läge för ett "mellankar" på 96 liter... allt finns hemma för att limma det. Sen så har jag sett diverse trevliga annonser på 200-liters också - det är ont om plats bara då vår kåk har sk öppen planlösning. Men OM jag hittar ett prisvärt 200-liters så har jag lovat att lägga ner småkaren - fast inte sagt för hur länge. ;O)
"Var det någon som skrev: "Jag vill bara ha ett till så är jag nöjd." Det tror jag inte man blir ;-)"
*protesterar* Joho!.. Man blir visst nöjd om man får baaara ett till... varje gång..
Kommentar