ZMHI 2004 - GooGoo tråd

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

Klistrad framför zoopet med utetemp på 23,1 grader väntar jag på att mitt minsta barn skall vakna från middagsvilan. Skall åka iväg och köpa 170-liters kar bara gubben kommer hem. Å köpa sand å köpa växter... ÅH VAD SPÄNNANDE!!!

Blåsigt som attan men värmen är skön

// Jenny
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• sus_
      • March 2004
      • 152

Annika: Ja, jag har nog tänkt försöka pallra mig till mötet. Jag kanske t.o.m. lyckas få med pojkvännen
      540 L, 110 L, 54 L, 45 L, 45 L + lite till...

Kommentar

• Annika
        • January 2002
        • 2518

sus: Då ses vi på måndag //Annika

Kommentar

• sus_
          • March 2004
          • 152

Uppsala är inge kul idag, vädermässigt...

Kommentar

• Tant Nancy
            • April 2002
            • 5407

Östersund bjuder i dag på duggregn och några få plusgrader *burr*. Har nyss varit och mött Maria Hagberg (hon som håller koll på Kjells väder :-) på Frösö flygplats... synd att inte få bjuda på det kanonväder vi haft hela helgen. I kväll kommer Maria hit på en fika, och förmodligen går hon väl härifrån med lite äkta norrländska ancistrusar... :-) Jag håller för närvarande på att koppa i äkta Partilliska Blackmolly- och Svärdbäraryngel i karet...
            MvH
            Tant Nancy
            www.gladafisken.aqualogen.se
            Mitt fotogalleri
            Dagbok
            Min zoon

Kommentar

• Annika
              • January 2002
              • 2518

Uppsala har som sagt inget vidare väder idag. Kallt, blåsigt och mulet. I helgen har det däremot varit toppenväder med strålande solsken och rena högsommarvärmen.

//Annika

Kommentar

• muppins
                • September 2002
                • 1629

Här i Halmstad är det halvklart ( ganska molningt just ) och termometern visar på 24,7 varma grader....
                Igår var det riktigt härligt väder, då passade jag på att premiärgrilla på min nyinförskaffade elgrill...
                Det blev riktigt gott faktiiskt!
                /muppins

Kommentar

• Morellen
                  • November 2003
                  • 4349

Mölndal, soligt och skönt men lite blåsigt.
                  Maria måste ha glömt packa det fina vädret när hon begav sig till norrland - det är kvar här "nere" ett litet tag till. Skall ge mig ut i det och gå och shoppa mer fiskmat av olika slag. Mina diskusar tar efter mina övriga djur och gör vad de kan för att äta mig ur huset.
                  http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                  (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Mogwai
                    • November 2002
                    • 3021

...man kan bli helknasig för mindre asså....*muttrar*...
                    Igår så knallade man omkring på kolonilotten i shorts å en enkel top då...till alla grannars "stoooora" förtjusning....förstår inte att de skrek "I´m blind !! I´m blind !!" så fort de tittade åt mitt håll....sen så la de visst till att "blekhet bländar"..kan ni förstå ???
                    Idag så då man knallade till tåget så var det som om Antarktis hade kommit på blixtvisit...yajks !!!!
                    Tåget som jag skulle åka mé var såklart inställt...*suckar*...så det skulle vara ersättningsbuss till Rydbo å sen tåg därifrån...men hålla på mé sånt strul en måndag näää...så det vart å ta 624 istället. Halvvägs till Danderyd kom chafförn på den "brilljanta" idén att han skulle sätta på AC:n i bussen på fullt ös...det hade ju vart så varmt under helgen så folk behövdes nog svalkas av lite till ??? En hoper halvt stelfrusna å tandklapprandes passagerae trillade av bussen vid ändhållplatsen...
                    På Danderyd så vart det en sväng till provtagningscentralen å lämnade litet prov å sedan så skulle man ta bussen till jobbet...å då var solklart den försenad !!

Över Fjollträsk men mé vissa tappra strålar som bryter igenom emellanåt...

Min mor fick i alla fall komma hem på permis från sjukan över helgen....en liten andningspaus från det hela så att säga. För oss alla...
                    Men vi har i alla fall fått en lite mer exakt diagnos på det hela...och efter att ha letat och fått information om denna på nätet ( måste säga att www.cancerfonden.se :s sida är suverän med alla länkar och välfylld faktabaserad information ) känner jag mig själv lite mer lugn i det hela. Då man fått "mer kött på benen" om vad det är och vad det handlar om, dels sjukdomsmässigt och dels kommande behandlingsmässigt.

Ikväll blir det stora akvarie-köret för alla 3 karen...oh geee...de har fått vänta för kolonilottens förmån under helgen som var.
                    Jag kommer alltså att stå mé vatten ända opp över öronen så att säga...

Ha en störtskön dag allehopa...

Kommentar

• sus_
                      • March 2004
                      • 152

Annika: pojkvännen kan inte följa med ikväll, så det blir till att en räddhågsen sus får klara sig själv *tack och lov för medicin mot social fobi*

Kommentar

• Tottas
                        • April 2004
                        • 49

Sken på fm. här i Värnamo under middan blev det Och när man satt vid datorn för att fixa dem sista ordrar som skulle med bilen idag...åskoväder med en faslig massa dunder & brak... & givet som ett brev på posten innan man hinner med att spara allt jobb på datorn... "BANG" så var det då mörkt i lokalen & allt stannade av. Man kan bli & Men så är ju sommaren ..... *gahh*
                        Nä den är UNDERBAR sommarn, fast den bjuder på regn & åska ibland...

Slut på väder "obsen" från Värnamo i dag.

Kommentar

• Annika
                          • January 2002
                          • 2518

sus: Du skall inte vara rädd, jag tar hand om dig *ler inställsamt*

Jag kommer att vara vid Fyrisskolan kl 18.50. Har svarta byxor och en svart jacka idag (Står STORK 2002 på ryggen på jackan). Håret är uppsatt i en svans och jag har glasögon.

Vi ses där //Annika

Kommentar

• Annika
                            • January 2002
                            • 2518

God morgon!
                            Uppsala har idag soligt men kallt. +5 grader nu på morgonen.

Annika

Kommentar

• Mogwai
                              • November 2002
                              • 3021

Kan NÅN få stop på den "febbelpellen" som håller på att muppla mé temperaturreglaget hos vädergudarna tack !!!!!
                              Oh geee....det var tjockjacka....tjock tröja...tjocka jeans...å huvan över skallen som gällde idag...*muttrar*...samt handskar !!
                              Termomtern stod kl. 04.35 imorse på 0.7 grader !!!!!!
                              Å i söndags så knallade manomkring i shorts å top totalt genomsvettig....*muttrar ännu mera*

Meeeen....strååååålande é det ju...så det finns kanske hopp trots allt ?? *s*
                              Om den kommande sommaren alltså....

Igår då man skulle ta sig hem efter jobbet så hade man den fagra förhoppningen om att de kanske skulle ha hunnit att laga den nedraserade ledningen på Roslagsbanan...men tji fick jag. Vid Viggbyholm stannade tåget och de som skulle vidare ut i ödemarken mot Åkersberga till skulle byta till buss...*knata knalla*
                              De som skulle till Hägernäs kunde sitta kvar.
                              Bussen avgick...och svängde direkt in till Hägernäs...vilda protester från passagerarna "Men vad gööör du ?? Det här ska ju vara en direktbuss till Åkersberga !!!"
                              Ööö...vasa...att det kanske fanns passagerare där i Hägernäs som stod och väntade på att få komma vidare till Åkersberga ?? Näääe !!!
                              Sen så vid Arninge så svängde bussen av igen...mot Rydbo till !! Nu började det att likna upploppsstämmning på bussen
                              Det skulle ju föreställa en ersättningsbuss för snabbtåget juuu !!
                              Bara ett liiiiiiiiiitet problem...det var ingen som hade sagt det till den stackars chaffören....så han trodde att det var för ett vanligt tåg som han körde buss för !!!
                              Meen...med tanke på sin egna hälsa verses en hel hoper rabiata buss-passagerare så...skippade han både Rydby å Täljö...

Både lilla karet i hallen, och stora baljan i vardagsrummet, fick sig en rejäl städomgång igår.
                              Lilla karets vatten var ju alldeles théfärgat efter den nya roten som jag la ner däri för ca en vecka sedan, mindre vattenbyten till trots.
                              I stora baljan så var det Ab Växtröj som gällde.....rena rama djungeln däri....fiskarna simmade omkring mé små machetes i framfenorna för att ta sig fram..
                              Sen efter så var det räkromskalas
                              Ikväll blir det storröj i 70:an.....

Min mor skall få sin första cytostatika-behandling idag....avvaktar mé spänning för att se vad det hela kan ge för resultat i slutänden då.

Ha en störtskön dag allehopa.

Kommentar

• Morellen
                                • November 2003
                                • 4349

Här är det inget fel på vädret, lite kall blåst kanske men för varmt för jackan idag med (iaf när jag började jobba nu vid tio).
                                Fel på humöret är det därem,ot eftersom jag fått en illasinnad förkylning och sitter och ömkar mig själv.
                                Nyttigt då att höra att det är rätt ynkliga problem egentligen. Mogwai; Hoppas allt går väl och att ni båda håller humöret uppe!
                                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                                (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

Arbetssätt...