Upplevelser och aktiviterer i danmark!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vanish
    • April 2011
    • 900

Upplevelser och aktiviterer i danmark!?

Jag och flickvännen hade tänkt att ta oss till Danmark nästa vecka och sitter och funderar på vad man ska göra/besöka. En sak jag inte kommer ifrån är en shoppingdag i Köpenhamn. Vi hade även tänkt att åka förbi Randers. Sen funderade vi på om vi skulle åka till väst-sidan och försöka hyra surf-grejer, eller att man åker upp till norra delen där "haven möts".

Har ni några tips angående det jag skrivit? Vad finns det mer man "måste" besöka? Finns det några extremt bra akvarie-affärer eller akvarier man ska besöka? Kom med så många tips ni kan!

Resan är antagligen 2-3 dagar som det ser ut i nuläget, kan bli längre om vi har mycket saker att hinna med
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Har du kollat i Zoopets Offentliga akvarie-avdelning - där finns en hel bunt med danska offentliga akvarier recenserade. Det i Randers går definitivt inte av för hackor.

Sen är det ju aldrig fel med Skagen.
    Jag gillar också den lilla byn Lönstrup på västkusten och den "igensandade" fyren där.

I Aalborg finns det flera riktigt bra akvarieaffärer
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Bygert
      • March 2010
      • 2169

Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

Kommentar

• Vanish
        • April 2011
        • 900

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Har du kollat i Zoopets Offentliga akvarie-avdelning - där finns en hel bunt med danska offentliga akvarier recenserade. Det i Randers går definitivt inte av för hackor.

Sen är det ju aldrig fel med Skagen.
        Jag gillar också den lilla byn Lönstrup på västkusten och den "igensandade" fyren där.

I Aalborg finns det flera riktigt bra akvarieaffärer
        Nej det hade jag inte kollat, ska genast kolla in det =) Tackar för tipsen

Tack men där va det ju bara akvarier och knappt några svar Vill gärna ha tips på andra grejer också, tex om någon hyrt surf-grejer på västsidan etc

Kommentar

• PatrikMalmo
          • July 2010
          • 1072

I Köpenhamn finns hur mycket som helst, men är det "bara" shopping som gäller så får ni ju iaf strosa Ströget åt något håll. Ett sk "måste". Man tröttnar iof rätt snabbt, det brukar vara trångt. Ett tips för vidare shopping är smågatorna norr om Ströget (Studiestraede/Skinderstraede etc). Där i krokarna ligger även Gråbröders torg, om ni vill ha en liten matbit. Cafe Krasnapolsky är mer "lokalt färgat", men schysst. Apollobryggeriet gör eget öl/egen snaps, har också ok mat (fast inte prisvärt, kostar mer än det smakar bra). Övriga riktigt bra ölställen är inte så "somriga", passar bättre mot hösten när man vill krypa in någonstans.

Skagen är mycket vackert, och jag är enig med Kjell i ett gäng bra akvariebutiker (ffa sjöciklider) i Aalborg. Annars, även om Danmark inte är särdeles stort så är det en bit att åka - ni hinner knappast särdeles mycket på två-tre dagar... *s* ...om ni inte bara vill sitta i bilen då.
          Senast redigerad av PatrikMalmo; 08 August 2011, 14:32.
          Bara döda fiskar flyta medströms

Kommentar

• Vanish
            • April 2011
            • 900

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
            I Köpenhamn finns hur mycket som helst, men är det "bara" shopping som gäller så får ni ju iaf strosa Ströget åt något håll. Ett sk "måste". Man tröttnar iof rätt snabbt, det brukar vara trångt. Ett tips för vidare shopping är smågatorna norr om Ströget (Studiestraede/Skinderstraede etc). Där i krokarna ligger även Gråbröders torg, om ni vill ha en liten matbit. Cafe Krasnapolsky är mer "lokalt färgat", men schysst. Apollobryggeriet gör eget öl/egen snaps, har också ok mat (fast inte prisvärt, kostar mer än det smakar bra). Övriga riktigt bra ölställen är inte så "somriga", passar bättre mot hösten när man vill krypa in någonstans.

Skagen är mycket vackert, och jag är enig med Kjell i ett gäng bra akvariebutiker (ffa sjöciklider) i Aalborg. Annars, även om Danmark inte är särdeles stort så är det en bit att åka - ni hinner knappast särdeles mycket på två-tre dagar... *s* ...om ni inte bara vill sitta i bilen då.
            Tack för svaret =) Ska kolla på dessa saker du listade upp om köpenhamn!

Vi har inte gjort klart exakt rutten, men en tanke är att vi ska dra tidigt härifrån och åka till köpenhamn och stanna där. Antagligen sova där också. Sen dra vidare och besöka Randers, men sen beror det lite på om vi ska surfa eller inte. Gör vi det så kanske vi inte hinner så mycket annat. Men i bilen kan man allt fixa att åka på morgon/kväll/natt Men ska ta med alla förslag och diskutera med bossen, säkrast så

Kommentar

Arbetssätt...