Fisk i snoppen
Kollaps
X
-
Fisk i snoppen
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Taggar: Ingen -
Utan att gå in på länken så gissar jag att det handlar om Candiru? En fisk som lever av andra fiskars blod, ofta andra, större malar, genom att ta sig in i deras gälar. Tydligen så utsöndrar de ett ämne som Candirun känner av, samma ämne som däggdjurs urin, så det är mest otur om man råkar ut för det, både för en själv och Candirun. Men ska man kissa i Amazonfloden kanske man ska se till att göra det ovanför vattnet"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri -
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Dom hade med det på det här Urban Legend en gång :P
Det var typ att den drogs till urin och blod...
Äkligt iallafall!Kommentar
-
Säkrast att fråga Jordbruksverket om det är acceptabel djurhållning.
Annars vill jag minnas att jag läst att det skall gå att hålla de här rackarna i akvarium, det kunde väl vara nåt, attans så mycket värre att skrämma folk med än pirayor och sånt jox.Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummareKommentar
-
) att veta hur man kommit fram till detta. Man kanske har låtit 20 män ställa sig i nakna i vattnet - 10 pinkar och 10 gör det inte - om fiskarna då tar sig upp i snoppen på de som pinkar, men inte för de som inte pinkar så kan det anses vara bevisat, eller behövs ett större urval
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Candiru är åtminstone populärnamnet på en handfull eller mer arter allt enligt fishbase inkl vampyrmalen vilken definitivt inte platsar i ett urinrör men väl kan attackera en vagina av misstag. Någon som vet närmare vilken art det rör sej om?
Killies is a lifetime passionKommentar
-
iiiiiiiiiiiih! Fy ursh ursh! Sådana fiskar har ja bara hört talas om, kvinnor i amazonas håller sig ovanför vattenytan vid tjejveckan, för att undvika fisken.Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
en fisk i fittan...bluää. HAHAHA!!
Jag har även hört att denna fisk kan simma upp i urinstrålen
Alltså om slår en fjöl från flodkanten in i vattnet så är man ändå inte säker.
Men det låter väldigt osannolikt, troligen är det så - som redan nämnts, att fisken kommer in i kuken när man befinner sej i vattnetVad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
Kommentar