Vilken film...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Shepard
    svarade
    Cars 2... En helt ok Pixarfilm, även om ettan nog var snäppet bättre. Men det måste sägas, det krävs nog genier av Pixars klass för att kunna göra filmer om talande bilar, som inte är barnfilmer.

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Tintin - Secret of the Unicorn i 3D. Den var bra, men de hade gjort lite ändringar, och lagt till en del. Men eftersom de slog ihop Enhörningens hemlighet med Krabban med guldklorna så blev det ju tvunget. Mest udda var nog scenen där Haddock "tankar" planet i luften genom att rapa ner alkoholångor i tanken, den scenen var INTE med i albumet

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Kung Fu Panda 2... Tja, vad ska man säga, DreamWorks är alltid DreamWorks, och de gör inga dåliga filmer

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Såg "unknown" igår med Liam Neeson.

Mycket bra film

Lämna en kommentar:

• Guy Palm
    svarade
    The way back- Filmatisering av Flykten från Stalins läger av Slavomir Rawicz, helt okey

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Columbiana, sådär får jag nog säga...

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Pitch Black. En sci-fi/skräckfilm (en av filmerna med Riddick), tyckte den var helt ok, även om monstren såg mer konstiga än otäcka ut.

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Rio, en dataanimerad film av de som har gjort Ice Age. Den var helt ok

Lämna en kommentar:

• Anki L
    svarade
    Tänkte kanske se Apocalypto, regi Mel G, ikväll. Nån som sett den?

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Har du importerat spelaren eller filmerna?
    Nej, spelaren är köpt på Mediamarkt, och Star Warsboxen på en (svensk) nätbutik.

Lämna en kommentar:

• VisualDarkness
    svarade
    Har du importerat spelaren eller filmerna?

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Har igår och idag kollat på alla 6 Star Warsfilmerna på bluray... När man ser extramaterialet, så unnar man George Lucas varenda dollar han har tjänat på de filmerna, vilket jobb han och hans medarbetare har lagt ner, med alla modeller, kostymer, storyn, och filmandet. Nå´t som däremot irriterar mig, är att det bara var episod I-IV som jag kunde köra på min ganska nyköpta Sony blurayspelare. Episod V och VI fick jag kolla på på min PS3. Nå´n som vet varför det blir så?

Lämna en kommentar:

• macke_fisk
    svarade
    Såg sist på fast and fousris (stavning) 4. Gillar dem filmerna för bilarna är grymt fina och motorljuden!

Lämna en kommentar:

• Shepard
    svarade
    Tangled, Disneyklassiker nummer 50... Tja, vad ska man säga, en Disneyklassiker är alltid en Disneyklassiker... Och precis innan eftertexterna, när den lilla vitskäggiga gubben som är utklädd till Cupid (Amor) svävar förbi, och gör en pussmun... Hehehe...
    Senast redigerad av Shepard; 11 September 2011, 01:01.

Lämna en kommentar:

• ettfettbranamn
    svarade
    det var ju exakt vad jag skrev..

menar bara att en film skulle bli betydligt mindre underhållande om det dök upp en banner innan biljakten "Scenen ni nu kommer att bevittna är inte på riktigt, den består av 64% animerade effekter, inga djur skadades, det är inte skådespelaren själv som kör bilen. Filmen är menad i underhållningssyfte och produktionsbolaget misstycker starkt till vårdslöshet i trafik och våld, det är BARA roligt och/eller häftigt på film".

Vissa saker ser man för skönhetens skull.. medvetenhet blir man väl påtvingad ändå.. bara att det finns frågor som är behändigare att vara medveten i än andra.. som exempelvis miljön.. där kan man ju vara helt säker på att alla håller med när man visar sig lite kunnig och "herregud vad hemskt det är'ar i kör"..

Min åsikt i frågan är exempelvis att man borde åka och utsätta fiskarna i "the cove" för exakt samma behandling som de utsätter delfinerna för.. samla in dem inför deras familjer och jaga dem med spjut, sen sända det som ett avskräckande exempel.. inga lagar, ingen byråkrati, ingen eftertanke eller samvete.. bara rakt av sticka ihjäl dem med pinnar..

men frågan är hur gör du nu, är det hemskt att verkligen tycka så eller kan du backa åsikten att det är hemskt med delfinslakt så långt att du håller med om att man borde slakta lite fiskare som avskräckande exempel? antagligen är det vad som krävs för att det ska upphöra, mer eller mindre.. ska man ha en trevlig, mysig och demokratisk rörelse som tillsammans informerar folket som är för upptagna med att konsumera skit de inte behöver till att bry sig om en fisk när vi skiter fullkomligt i uteliggaren på tuben tills de inser att jo fan, vi måste nog organisera oss mot delfinslakt.. generellt bryr vi oss om att tjäna pengar 5 dagar i veckan och bränna de pengarna på alkohol och sex de andra 2 dagarna tills vi lekt av oss och då känner oss tvingade att köpa ett radhus i ett mestadels vitt område och betala av detta och vår bil tills vi dör.. då kan vi unna oss att sätta på sekreteraren på konferensresan och undra om vi verkligen är där vi tänkte oss när vi hade drömmar.. är jag verkligen nöjd med spendera hälften av min lediga tid framför tv'n och bli tvångsmatad av jan scherman? är jag verkligen nöjd med att diskutera räntesatser (egentligen har jag råd att bo kvar i huset och samtidigt kunna åka på min obligatoriska 2-veckors all inclusive till thailand där jag måste låtsas inför frugan att jag inte är attraherad av 20 år yngre thailändskor som gör saker i sängen som din fru tröttnat på eller aldrig ville göra) och de andra konstiga grannarna eller "solsidan"..

så.. jag önskar att jag kunde sticka ner huvudet i sanden..

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...