Koreaner äter åxo bläckfisk

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nesseman
    • December 2007
    • 362

Koreaner äter åxo bläckfisk

fast levande.. huuu.. varnar för magstarka film här .

• DaRe
    • June 2009
    • 2227

Vidrigt!! Skäms på alla som gör detta...
    Checking out...

Kommentar

• drd
      • March 2004
      • 5586

Koreaner är rejält störda i en del av sin tro.
      Jävla djurplågeri av dessa fåntrattar.

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• SimonSaysBaka
        • August 2009
        • 788

Men va fan, hur kan man ens komma och tänka på, "OH om jag äter en levande bläckfisk då blir jag stark ARrrrg!" helt störda i huvudet.
        Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

Kommentar

• drd
          • March 2004
          • 5586

Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          Men va fan, hur kan man ens komma och tänka på, "OH om jag äter en levande bläckfisk då blir jag stark ARrrrg!" helt störda i huvudet.

Exakt men det är ju inte värre än kineser och andra tokstollar som käkar tigerpungkulor i tron att dom ska bli potenta
          Snacka om knäppgökar

Kommentar

• Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

bortsett från delen med djurplågeri / äta utrotningshotade djur,

så är det nog så att man skall inte klaga på vad andra kulturer äter.

enligt stora delar av världen så äter vi i svedala ganska konstiga / äckliga saker...

.
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Administrator

• December 2001
              • 48148

Inte för att jag skulle få för mig att äta levande bläckfisk, men är vi så himla mycket bättre. I Sverige äts t.ex. ostron oftast levande http://www.recepthjalpen.se/ostron.html
              Vi slänger ner levande kräftor i kokande vatten och tigerpungkulor kan inte smaka sämre än surströmming, och definitivt inte lukta värre

Visst djurplågeri i alla former skall man självklart ta avstå från, men inte sjutton är vi bättre här
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• drd
                • March 2004
                • 5586

Surströmming e ju obegripligt att folk sätter i sig alltså

Kommentar

• Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

vi äter tonvis med griskött vilket enligt den muslimska världen är det värsta man kan äta.

vi äter tonvis med kräftor, vilket är smått obegripligt utanför norden och vissa delar av USA.

vi äter som sagt var surströmming (god smak, värdelös doft) vilket är totalt obegripligt för i princip alla att man kan äta rutten fisk.....

norrbaggarna gräver ner en torsk, låter den ruttna, gräver upp den och kalasar....

argentinarna lägger en rå nötstek i förrådet, låter den ruttna, sedan är den god....

vissa delar av norditalien äter torkade grodyngel.....

själv har jag ätit soppa på tupptestiklar.....mindre gott....
                  rått marinerat kohjärta var vidrigt....
                  men soppa på fiskögon var faktiskt ganska gott.....

.
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå

Kommentar

• SimonSaysBaka
                    • August 2009
                    • 788

Ursprungligen postat av drd
                    Exakt men det är ju inte värre än kineser och andra tokstollar som käkar tigerpungkulor i tron att dom ska bli potenta
                    Snacka om knäppgökar
                    Wow, trodde inte att någon gjorde nå så sjukt, och tigern är ju utrotningshotat också.

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Inte för att jag skulle få för mig att äta levande bläckfisk, men är vi så himla mycket bättre. I Sverige äts t.ex. ostron oftast levande http://www.recepthjalpen.se/ostron.html
                    Vi slänger ner levande kräftor i kokande vatten och tigerpungkulor kan inte smaka sämre än surströmming, och definitivt inte lukta värre

Visst djurplågeri i alla former skall man självklart ta avstå från, men inte sjutton är vi bättre här
                    Jo, fast som koreaner så äter inte alla det, jag skulle aldrig vilja stoppa i mig ett ostron eller surströmming för den delen, jag tror att en större del tycker nog att det är äckligt med att att äta levande bläckfisk.

Jag skulle inte klara av att koka kräftor, Och när det gäller djurplågeri så är större delen av Asien brutala djurplågare, jag vet att det finns djurplågeri överallt men du måste ju hålla med om att vi inte är så brutala? Om vi är bättre är ju att diskutera, men jag tycker att vi inte så brutal så man flår djur levande.

Kommentar

• drd
                      • March 2004
                      • 5586

Ursprungligen postat av Kensa
                      vi äter tonvis med griskött vilket enligt den muslimska världen är det värsta man kan äta.

Suck.....e deras förlust som med mycket annat gott dom missar

Kommentar

• Ken Olofsson
                        • November 2006
                        • 8014

Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        Och när det gäller djurplågeri så är större delen av asien brutala djurplågare, jag vet att det finns djurplågeri överallt men du måste ju hålla med om att vi inte är så brutala? Om vi är bättre är ju att discutera, men jag tycker att vi inte så brutal så man flår djur levande.

kan diskuteras.

ex, mängden djur i kina som flås levande är i förhållande till deras
                        folkmängd oerhört liten.

säger inte att det är OK, men man skall ha klart för sig att den som visas
                        i TV/tidningar om hur asiater behandlar djur, är en försvinnande liten
                        del, i förhållande till vår lilla folkmängd på 9,3 Mille svenskar, så är
                        vi nog sämre......

det är enligt mitt sett att se på det, nästan bara Japan som har en
                        rättvis bild i medier, och dom är brutala utan guds like.

.

Kommentar

• Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

samtidigt så ska man nog inte yra så mycket om just det där med att
                          äta bläckfisken levande.

det är egentligen inte intressant. den dör ju så fort folk börjar tugga på den.
                          ergo, det är en form av avlivning. snabb och ganska smärtfri är den.

det man skall diskutera isf är behandlingen av den fram till "tuggandet".

.

Kommentar

• SimonSaysBaka
                            • August 2009
                            • 788

Flå dem är bara tippen på isberget.

Kommentar

• Ken Olofsson
                              • November 2006
                              • 8014

Ursprungligen postat av drd
                              Suck.....e deras förlust som med mycket annat gott dom missar

det håller jag med om.......

hade planerat en revbensfest igår med frugan.
                              hade grilljerat en större mängd tunna spareribs.

men se på fasen, det blev ett litet lite revben över när kottarna
                              hade slafsat i sig vad de ville ha.....de gillade skarpt mat som
                              man faktiskt får äta med fingrarna......

.

Kommentar

Arbetssätt...