Hur bär man sig åt för att vidarekoppla sina mail

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Hur bär man sig åt för att vidarekoppla sina mail

En god vän skall åka bort på semester i 14 dgr och har ingen möjlighet att kolla mailen under denna tid. Under denna tid skulle han vilja att hans mail går till mig istället. Han använder Outlook Express

Är det någon som vet var man hittar den funktionen i Outlook Express
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    En god vän skall åka bort på semester i 14 dgr och har ingen möjlighet att kolla mailen under denna tid. Under denna tid skulle han vilja att hans mail går till mig istället. Han använder Outlook Express

Är det någon som vet var man hittar den funktionen i Outlook Express
    För att Outlook Express ska kunna lösa en sådan uppgift måste datorn stå på hela tiden. Outlook Express ligger ju på din väns dator. Om det är OK så kan nog OE lösa detta. Tror jag...

Dock, denna typ av funktioner brukar man ställa in på själva mailservern. Om din vän har tillgång till ett webbgränssnitt för sin mail brukar man kunna ställa in att mail ska skickas vidare där.
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Administrator

• December 2001
      • 48148

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
      För att Outlook Express ska kunna lösa en sådan uppgift måste datorn stå på hela tiden. Outlook Express ligger ju på din väns dator. Om det är OK så kan nog OE lösa detta. Tror jag...
      Jo han är medvetan att hans dator måste vara på hela tiden - finns det något annat sätt att lösa det på?
      Jag var själv inne på att att jag skulle gå in i hans brevlåda (eller vad det nu kallas) och inne i den ev. svara på mail och framförallt deleta spam så att inte brevlådan fylls.
      Dock så blir det oerhört krångligt eftersom han använder något son heter TDC Easymail och i den kan man bara deleta mail ett och ett och eftersom han får ca. 250 spam per dygn så vore det ett rätt tröstlöst arbete.

Dock, denna typ av funktioner brukar man ställa in på själva mailservern. Om din vän har tillgång till ett webbgränssnitt för sin mail brukar man kunna ställa in att mail ska skickas vidare där.
      Sorry det behövs nog en tämligen exakt förklaring på hur man skall göra för att vi skall begripa det eftersom vi bägge är dataidioter
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Guest

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Sorry det behövs nog en tämligen exakt förklaring på hur man skall göra för att vi skall begripa det eftersom vi bägge är dataidioter
        Oops! Funderat på att byta inriktning?

Alternativt är ju att slänga i väg ett mail till TDC och fråga dom.
        De flesta mailservrar erbjuder vidarebefodran eller autosvar av mail för t.e.x semestertider.

Kommentar

• peter.larsson
          • May 2006
          • 2

Skapa regel

i OE
          verktyg--> regler för meddelande ----> E-Post

Markera i ruta 1 : för alla meddelande
          Markera i ruta 2 :Vidarebefodra till personer
          Markera i ruta 3: klicka på den blåa texten och skriv in viken epost adress det skall vidare befodras till.
          Markera i ruta 4 : Skriv vad du vil regeln skall heta

Hoppas detta funkar för dig

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Administrator

• December 2001
            • 48148

Ursprungligen postat av peter.larsson
            i OE
            verktyg--> regler för meddelande ----> E-Post

Markera i ruta 1 : för alla meddelande
            Markera i ruta 2 :Vidarebefodra till personer
            Markera i ruta 3: klicka på den blåa texten och skriv in viken epost adress det skall vidare befodras till.
            Markera i ruta 4 : Skriv vad du vil regeln skall heta

Hoppas detta funkar för dig
            Det verkar funka - tack för tipset
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell

Kommentar

Arbetssätt...