Någon som besökt Guldfisken i Kalmar? är det en bra butik? bra trevlig kunnig personal? stort sortiment?
Guldfisken i Kalmar?
Kollaps
X
-
Bäst i Kalmar på det mesta, Djurkompaniet kan få in lite mer ovanliga fiskar, men det är relativt ovanligt.
Kunnig personal? JA! Fast nu beror det på vem man frågar, Det finns en "gubbe" Där, Han går runt och snackar inte mycket(tror han sköter postordern) Men när han börjat känna igen mig så snackar han på bra, och han kan Mycket om ciklider märker man då!
"Tanten" Väldigt trevlig, Kan se lite ointresserad ut, men jag diggar henneHon uppväger det hon inte kan med sin sköna stil
"Den unge killen" Gillar han bäst, Men det är kanske därför att han sysslar med reptiler, Man får alltid ett bra ärligt svar när man behöver hjälp av han.
Nu känner du igen dem, Valde att lämmna beskrivning hellre en namnen -
Också jättebra på att skicka om man beställer på nätet. Snabbt och effektivt.Har inte alltid rätt, men fel ibland
Kommentar
-
Kommentar
-
Har handlat där många ggr. "Gubben" som sting säger har väl aldrig jobbat med nåt annat än ciklider. "Den unga killen" gillar jag främst för hans grova kalmar-dialekt
Stort sortiment på det mesta (lysrör, fisk, sten, rötter m.m...)
Kort och gott, den bästa affären häromkring, och jag har ju bara 7 mil ditKommentar
-
Den där "gubben" är min sambos pappas barndomskompiså han (Tommy) äger butiken
. Det är mycket riktigt att han är en fena på ciklider, han är även mycket kunnig om det mesta. Vi har sett "kokeriet" av artemia på baksidan å vi fick höra att det var minsann det bästa man kan ge sina fiskar... Så visst, även om han är lite mossig så vet han väldigt mycket, så tveka inte att fråga
Den "unga killen" är i motsats till "gubben" väldigt öppen och trevlig. Min sambo (från kalmar) trivs i hans sällskap p.g.a hans breda kalmardialekt.. Affären är trevlig, akvarierna snygga och utbudet är lagom stort, rekommenderas!
5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovveKommentar
-
Hur hittar man dit? åkte in till Kalmar för någon vecka sedan bara för att gå in där. Skrev ner vägbeskrivningen från Eniro. Gick runt i en och en halv timme men hittade aldrig, trots att jag hade vägbeskrivning då. Hittade ingen gata som hette Germundsgatan. Jag ska försöka igen nu på lördag, i morrn alltså.
Som längst gick jag till något ställe där man spelade lasergame, tror jag det var. Sedan började jag gå tillbaka till centralstationen, kunde verkligen inte hitta" Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u"
Kommentar
-
när jag bodde i kalmar bodde jag ett kvarter därifrån. jag instämmer i de föregående talarnas beskrivningar om personalen!
hur du hittar dit? hitta vasaskolan som ligger precis brevid. en stor gul skola, svår att missa! om du knallar från centralstationen i kalmar bort från centrum på södra vägen så kommer du ganska snart till stensövägen som då ska ligga på vänster sida. gå in där och knalla några hundra meter. snart ser du en blå kyrka och bakom den en gul stor skola (vasaskolan). gå mot skolan och bakom den ligger guldfisken.
det är inga jätteskyltar om att det är en affär där utan en liten skylt där det står zooaffär om jag minns rätt..
förstod du?tråden om fjärilars lek!Kommentar
-
när jag bodde i kalmar bodde jag ett kvarter därifrån. jag instämmer i de föregående talarnas beskrivningar om personalen!
hur du hittar dit? hitta vasaskolan som ligger precis brevid. en stor gul skola, svår att missa! om du knallar från centralstationen i kalmar bort från centrum på södra vägen så kommer du ganska snart till stensövägen som då ska ligga på vänster sida. gå in där och knalla några hundra meter. snart ser du en blå kyrka och bakom den en gul stor skola (vasaskolan). gå mot skolan och bakom den ligger guldfisken.
det är inga jätteskyltar om att det är en affär där utan en liten skylt där det står zooaffär om jag minns rätt..
förstod du?" Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u"
Kommentar
-
-
Idag var jag både på Guldfisken och Kalmar Akvarieaffär. De hade mycket prylar på Guldfisken, och massor med fiskar! köpte en reflektor och växtgödning (har ju haft lite problem med växterna som jag nämnt i en annan tråd).
Nästa stopp var Kalmar Akvarieaffär. De hade nästan inga prylar: lite mat, några doppvärmare kunde jag se. Inte så jättestort utbud av fiskar, men en del ovanliga arter som jag aldrig sett i någon annan butik. Bland annat Pandapansarmal, importerad, 99:- för en, de var häftiga. Hade även, tror jag att det var, kollade aldrig ordentligt på beskrivningen, Paradisfisk. Jisses! vad killen där var trevlig (: vi pratade lite och så =o) Besök honom om ni inte gjort det." Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u"
Kommentar
Kommentar