Akvaristen.se

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

Akvaristen.se

Hej hej!
    Någon som beställt något där ifrån?
    Jag kryssade i att jag ville ha Tanganyikasjöns Snäckskalslekande ciklider, den kostar 26kr. (ett litet häfte).

Sen när jag skulle välja betalnings sätt, så valde jag "Postförskott".

Gick en stund, sen fick jag detta mailet:

Från: Bokförlaget Akvaristen AB <order@akvaristen.se>Svarsadress: Bokförlaget Akvaristen AB <order@akvaristen.se>Skickat: den 17 april 2007 07:04:58Till: <wiickedone@hotmail.com>Ämne: Re: AGEShop order - 07-04-17 00:29

Sätt in 26:- + 11:- kr porto totalt 37:- på vårt postgiro 527082 2 eller bankgiro 740-7638 så sänder vi boken när pengarna finns på vårt konto

<Med vänlig hälsning
    Bokförlaget AKVARISTEN AB
    Signe Lundin

Är det fel på mig eller dom? Jag trodde postförskott var när jag fick hem en lapp "din vara har kommit", så tar jag lappen och går till ica/posten och betalar beloppet där och får min vara.

Sen står det även längst ner i mailet:
    BetalningPostförskott

/Fredd.
    www.frfoto.tk
  • Daniel Blom
    • June 2003
    • 1670

Har iofs aldrig handlat av Akvaristen, men har inte hört något ont om företaget och skulle inte tveka att skicka efter något.
    Du ska nog vara glad att de inte skickar så små order mot postförskott - postens avgift (50 spänn, tror jag) blir ju dubbelt så dyr som boken.
    Fast visst borde de ha berättat detta redan när du beställde.
    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
    och framgången är given.
    Samuel Clemens
    Mina bilder

Kommentar

• erik l
      • July 2005
      • 308

En rolig tolkning av begreppet postförskott. Men du fick def det billigaste möjliga sättet

Akvaristen är en trotjänare på akvaristisk litteratur så jag skulle betala har bara gott att säga,har handlat en hel del därifrån

mvh erik l

Kommentar

• fredd
        • February 2007
        • 3360

hehe okej . Kanske är därför då som dom vill att jag ska betala så, så det blir billigare ;D
        www.frfoto.tk

Kommentar

Arbetssätt...