Erfarenheter Aqauaristikshop.de ???

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • janne63
    • August 2006
    • 294

Erfarenheter Aqauaristikshop.de ???

Hej,

Finns det någon som har erfarenheter av den tyska nätbutiken www.aquaristikshop.de ? Efter mina erfarenheter av aquaristic.net funderar jag på att beställa ett filter någon annanstans. Tillförlitliga? Leveranstid?
  • Corydoras mad
    • April 2003
    • 1686

Har egentligen bara dåliga kommentarer om Aquaristikshop.com. Supporten är dålig, det finns ingen lagerinformation så om man beställer något så fattas det nästan alltid någon pryl. Jag kommer i alla fall inte beställa saker därifrån mer. Vad var det som var dåligt med aquaristic.com?
    /Mathias
    The Corydoras freak

Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

Kommentar

• janne63
      • August 2006
      • 294

Ungefär samma problem hade jag med aquaristic. Beställde ett gäng prylar den 16/1 och en del grejor kom för två veckor sedan, leveranstid 1 månad. Då saknadfes ändå 4 grejor som dom lik förbaskat hade satt upp på följesedeln. Har skrivit till dem flera gånger men inte fått svar, däremot har jag fått kontakt med dem på telefon. Grejorna ska skickas men de verkar ha rätt kass ordning på saker och ting. Med tanke på att det inte är skickat än så lär det bli 2 månaders leveranstid eller längre, inget vidare...... . De lär ha bytt lagerlokaler nu också och dessutom gjort om layouten på websidan, det kanske påverkar en del.

Trist att du hade dålig erfarenhet av aquaristikshop, var kan man handla då? Det säkraste är väl kanske att handla i sin lokala butik (vilket jag gör i görligaste mån) men jag vägrar att betala c:a 1000:- mer för ett filter i en svensk butik ........

Kommentar

• Corydoras mad
        • April 2003
        • 1686

Hade själv tänkt kolla om aquaristic var bra, men nu vet jag... jag undrar detsamma var skall man beställa ifrån? Nä, nu skall jag Googla lite och se om jag kan få fram något.
        /Mathias
        The Corydoras freak

Kommentar

• Corydoras mad
          • April 2003
          • 1686

Jag hittade lite tyska affärer som alla skickar till länder i Europa (tror jag). Alla är på tyska, men i och med att svenskan har en hel del låneord från just tyskan så är de ganska lättförståliga.

Unser Schwerpunkt liegt in der Dekoration aus Ton. Alle angebotenen Tonartikel sind per Hand hergestellt worden. Weiterhin finden Sie Pflanzendünger, Produkte für die Wasserbehandlung, Futter und Zubehör.

Aquaristikbedarf- Aquaristik-Shop Aqualorenz -Aquaristikzubehör, Zierfischfutter, Aquariumbeleuchtung und Aquarien günstig

Hier findest du unsere Produkte für dein Haustier

Denna webbplats är till salu! aquaristik-poseidon.de är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, aquaristik-poseidon.de har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

/Mathias
          The Corydoras freak

Kommentar

• UffeS
            • January 2007
            • 59

Har en gång beställt från www.aquaristikshop.de, grejerna kom efter ett par veckor, supporten vart mycket dålig, dom svarar helt enkelt inte på email förfrågningar, på telefon fick jag dock tag på dom och då först blev det fart på min beställning.
            Däremot kan jag rekommendera tyska http://www.ebay.de
            Ifall ni förstår lite tyska så finns där massor av akvariegrejer att skumma igenom. Har beställt ett par gånger och det funkar utmärkt. Se bara till att försäljaren har PayPal service så ni kan betala tryggt med kreditkort. Att betala in på konto skulle jag inte direkt våga mig på.
            Mina sydamerikanska vänner: 4 x Mikrogeophagus altispinosa, 3 x Geophagus steindachneri, 2 x Thorichthys meeki, 2 x Otocinclus affinis, 1 x Ancistrus sp.

Kommentar

• janne63
              • August 2006
              • 294

Ursprungligen postat av Corydoras mad
              Jag hittade lite tyska affärer som alla skickar till länder i Europa (tror jag). Alla är på tyska, men i och med att svenskan har en hel del låneord från just tyskan så är de ganska lättförståliga.

Unser Schwerpunkt liegt in der Dekoration aus Ton. Alle angebotenen Tonartikel sind per Hand hergestellt worden. Weiterhin finden Sie Pflanzendünger, Produkte für die Wasserbehandlung, Futter und Zubehör.

Aquaristikbedarf- Aquaristik-Shop Aqualorenz -Aquaristikzubehör, Zierfischfutter, Aquariumbeleuchtung und Aquarien günstig

Hier findest du unsere Produkte für dein Haustier

Denna webbplats är till salu! aquaristik-poseidon.de är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, aquaristik-poseidon.de har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa
              Kollade igenom en del lite hastigt men tyvärr verkar de vara en del dyrare än aquaristic.net.

Jag har inte gett upp hoppet om aquaristic än, idag fick jag svar på ett mail i alla fall. Antagligen har de för mycket att göra i samband med lagerflytt mm. och den enda som det verkar vara lite ordning på är ägaren själv. Sen kan man ju tycka att det är korkat att kunderna ska lida för att verksamheten bedrivs med för liten personalstyrka.

Kommentar

Arbetssätt...