Akvarielagret i örebro

Kollaps
X
Kollaps
+ Fler alternativ
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

Akvarielagret i örebro

de har skitfina priser på fiskar, och de verkar på samma gång ha mycket att välja mellan. tror det stod att de har 200 olika arter.

min fråga e om en del av er handlat eller vart där? är det bra kvalite på fiskarna? blir lite fundersam då priset är så lågt gällande en del fiskar.

någon som vet??

föresten finns akvarielagret i en annan stad eller bara i örebro? är det lika billigt i de andra städerna lr ?

peace !!
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

Finns i Filpistad vet jag iaf. Dom kan ha både höga och låga priser och fiskkvalitén är väl blandad som i de flesta butiker...
    / Marcus

Kommentar

• Amaro
      • January 2007
      • 1709

hehe okej. jag hade tänkt mig lite närmare sthlms trakten =)

Kommentar

• jesper_b
        • June 2006
        • 1201

Några 200 olika arter har jag aldrig sett när jag var där. säker på att du menar Akvarielager så du inte blandar ihop det med akvariekällaren? Akvariekällaren har mycket mer fiskar och bättre kvalitet på fisken.
        www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
        Mina Malar:
        L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

Kommentar

• Amaro
          • January 2007
          • 1709

broder smegga, jag skall nu upplysa dig =)
          1: http://www.akvarielager.se/
          2: tryck på fiskar
          3: läs det som står längst upp på sidan. det står vi har runt 200 olika att välja mellan lr nått liknande =)

eller så snackar dom skit hehe

Kommentar

• Azeah
            • October 2005
            • 266

Har varit där en gång, och då kan jag lova att dom inte hade 200arter.Hemma!
            Kanske menad att man har tillgång till 200 arter genom deras grossist, kanske?

Kvaliten är väl medelmåttig. Priserna mycket bra.
            1200L vatten och 1200L luft. Min Zoon

Kommentar

• C.Ciklid
              • February 2005
              • 12055

Tycker inte det är så mycket att hurra för på akvarielagret i örebro, min egna åsikt. Akvariekällaren däremot kan du hitta smått och gott och ligger på samma gata (motsatt sida) ca 100-200m bort. 200 olika arter...

//Camilla
              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

• Amaro
                • January 2007
                • 1709

hur är priserna där då ?? på akvariekällaren. intressant att du nämner att de ligger ca 100-200 meter bort..då får man väll ta en titt där också då =)

Kommentar

• C.Ciklid
                  • February 2005
                  • 12055

Bra priser och fina fiskar. Tror han tar typ 10:- för en neontetra och billiggare vid fler köp osv. Han har just nu även kanonsnygga vf. diskus i bra strl och cert. spotted eruption (koster an slant). Har även mindre diskus i olika sorter och självklart massor av olika vanliga sälskapsfiskar, malar, grodor, räkor, ja, du kan nog hitta allt möjligt hos honom. Massor av akvarieartiklar.

//Camilla

Kommentar

• Zaphi
                    • November 2003
                    • 724

Ja detta var ju en förvirrande tråd...

Örebro Akvarielager har inget med Akvarielagret i Stockholm att göra, skulle jag inte tro. Den bästa/största affären i Örebro är ju annars Akvarium Malawi. Den stora i Filipstad heter väl ändå Akvarieteknik??
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Micke
                      • January 2002
                      • 1718

Ursprungligen postat av Zaphi
                      Den bästa/största affären i Örebro är ju annars Akvarium Malawi.
                      Bortsett från ciklider så har dom väl inte så bra utbud?
                      Mvh Michael Persson

www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Administrator

• December 2001
                        • 48148

Ursprungligen postat av Micke
                        Bortsett från ciklider så har dom väl inte så bra utbud?
                        Tror inte att Zaphi känner till så mycket mer
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• jesper_b
                          • June 2006
                          • 1201

Ursprungligen postat av Amaro
                          broder smegga, jag skall nu upplysa dig =)
                          1: http://www.akvarielager.se/
                          2: tryck på fiskar
                          3: läs det som står längst upp på sidan. det står vi har runt 200 olika att välja mellan lr nått liknande =)

eller så snackar dom skit hehe
                          Asså jag bor på andra sidan gatan från akvarielager så jag är där ibland och köper då Beredningsmedel och Mediciner...Men 200 olika arter har jag inte sett nån gång. Det han menar när han skriver så är nog att han kan få tag på över 200 arter men vilken zoo butik kan inte det???
                          www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                          Mina Malar:
                          L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

Kommentar

• C.Ciklid
                            • February 2005
                            • 12055

Ursprungligen postat av Zaphi
                            Ja detta var ju en förvirrande tråd...

Örebro Akvarielager har inget med Akvarielagret i Stockholm att göra, skulle jag inte tro. Den bästa/största affären i Örebro är ju annars Akvarium Malawi. Den stora i Filipstad heter väl ändå Akvarieteknik??
                            Nej de 2 butikerna har inget med varandra att göra. Akvarium Malawi ligger i andra änden av huset vid Akvariekällaren och har endast öppet vissa dagar/tider. Där hittar du malawiciklider, ev. en och annan mal och pilnäbb (snabelål osv) har jag sett med.

//Camilla

Kommentar

• Amaro
                              • January 2007
                              • 1709

jasså jassåååå, då vet man mer om detta då ska nog förbi där i örebro och köpa mig 4-6st praktisar, här i e.tuna kostar de 90kr st i örebro får man 2 för 120kr och neontetrorna kostar 5kr st. suveränt hehe några silverhajjar blir det också (3 för 100kr)

smegga ok jag hajjar nu hehe. föresten du som bor där. vet du om deras praktbotier och silverhajjar är stora exemplar eller om de e skit små. (med stora menar jag då 5-7cm lr mer) vore snällt om du kunde kolla upp det åt mig om du kan. =)

Kommentar

Arbetssätt...