Akvarieaffär i Eskilstuna?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HerrBergh
    • April 2006
    • 57

Akvarieaffär i Eskilstuna?

Jag skall tillbringa några fredagar i på Kunskapscompaniet i Eskilstuna.
    Tänkte kolla med er om det finns några intressanta Akvarieaffärer eller djuraffärer som har fiskar o tillbehör.
  • diväteoxid
    • December 2006
    • 356

Tyvärr finns bara en bra...och den är bara öppen på torsdagar från 18:00,
    nämligen Lustgårdens zoo vid rothoffsparken. Den bästa i sörmland på fisk!
    Annars finns det en i city vid kungsplan och en annan i tunapark...
    Men jag vill då inte kalla dom bra.

Kommentar

• mange016
      • May 2006
      • 341

Håller helt klart med diväteoxid!
      Rekomenderar Lustgården stark inom fisk här i stan iallafall , dom andra har inte mycket att hänga i granen !

Kommentar

• Liinda
        • January 2007
        • 177

Den har jag aldrig hört talas om då måste jag gå dit och kolla någongång om jag hittar den

jag vet ju inte hur bra lustgården är på fisk så jag kan ju inte säga att någon är bättre eller så men jag måste säga att Arken på tuna park är jädrans bra på kunskap iaf så dom skulle jag hänga i granen när det gäller kunskap
        // Djurgalningen

Kommentar

• diväteoxid
          • December 2006
          • 356

Ursprungligen postat av Liinda
          Den har jag aldrig hört talas om då måste jag gå dit och kolla någongång om jag hittar den

jag vet ju inte hur bra lustgården är på fisk så jag kan ju inte säga att någon är bättre eller så men jag måste säga att Arken på tuna park är jädrans bra på kunskap iaf så dom skulle jag hänga i granen när det gäller kunskap
          Det kan jag inte hålla med om...arken är en typisk zoo-affär...dom vet grundsakerna, inte mycket mer. Var där en gång och frågade om vilka växter dom hade...ingen av personalen visste namnet på sina växter...
          Senast redigerad av diväteoxid; 09 January 2007, 11:06.

Kommentar

• Liinda
            • January 2007
            • 177

Ursprungligen postat av diväteoxid
            Det kan jag inte hålla med om...arken är en typisk zoo-affär...dom vet grundsakerna, inte mycket mer. Var där en gång och frågade om vilka växter dom hade...ingen av personalen visste namnet på sina växter...
            Hm okej när jag var där och köpte växter kunde dom namnen på sina växter.
            Dom har hjälpt mig med alla mina djur , tex så hade min ena katt svårt att äta hon reagera på nästan allt. Då hjälpte dom oss och hon fick ett foder som har fungerat hur bra som helst. Dom har hjälpt mig med otroligt mycket faktiskt. Alla skapar sin egen uppfattning och enligt mig så är det faktiskt den bästa djuraffär jag varit på. Du kanske har haft otur och varit där när den som kunde med fiskarna inte varit där eller nåt. Men alla har sin egen uppfattning
            // Djurgalningen

Kommentar

• heeke
              • April 2003
              • 5033

Instämmer om Lustgården. Ska man ha tillbehör så blir det Tropikhuset/Djurmagazinet.
              Arken har inte tillfört något allas innom akvariehobbyn i E-tuna, inte för mig iaf. Knappast så att dom konkurrerar med någon annan. Att dom har kunder beror på att dom ligger vid Tuna Park, inget annat.
              heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

Kommentar

• mange016
                • May 2006
                • 341

Ursprungligen postat av Liinda

Hänger inte ut nån affär men du har ju troligtvis sett deras utbud på fisk, med andra ord, inte mycket att hänga i granen

Kommentar

• Liinda
                  • January 2007
                  • 177

Ursprungligen postat av mange016
                  Hänger inte ut nån affär men du har ju troligtvis sett deras utbud på fisk, med andra ord, inte mycket att hänga i granen
                  Ja att dom inte har spec mycket fiskar eller tillbehör vet jag om, men det var kunskap jag sa att dom hade. Jag har nog faktiskt totalt grillat dom med frågor om allt möjligt och dom sköter sig suveränt enligt mig
                  // Djurgalningen

Kommentar

• diväteoxid
                    • December 2006
                    • 356

Hursomhelst...Liinda, du måste besöka grabbarna på lustgården nån torsdag.
                    Jag känner dom sen långt tillbaka (innan lustgården)...och jag vet att deras kunskapsnivå är hög.

Kommentar

• Liinda
                      • January 2007
                      • 177

Jo jag tänkte faktiskt åka dit redan imorn och ta en titt om jag hittar dit vill säga men det ska väl inte vara så svårt Att dom är duktiga tvivlar jag inte på spec inte när jag ser att det är några som rekomenderar dom.
                      En fråga bara har dom bara fiskar eller finns det tillbehör och växter och sådant också?
                      // Djurgalningen

Kommentar

• diväteoxid
                        • December 2006
                        • 356

Liinda: Ja, dom har växter och tillbehör...dom tillverkar fiskmat själva också.
                        Att rekommendera!

Kommentar

• heeke
                          • April 2003
                          • 5033

Röda trämagasinen bakom vägverket är det förövrigt om man vill hitta dit på torsdagkvällarna.
                          Tillbehör och växter är det väl inga mängder av (länge sedan jag var där iofs) men det finns.
                          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

Kommentar

• HerrBergh
                            • April 2006
                            • 57

Ok, tack era svar. Synd att Lustgården inte öppet några andra dagar. Jag får väl kika in på Tropikhuset/Djurmagasinet när jag har lite tid över.

Kommentar

• Liinda
                              • January 2007
                              • 177

Jag var på lustgården och tittade idag och jag måste faktiskt erkänna att jag är väldigt imponerad, så otroligt mycket fiskar fanns det! Mycket stenar och inredningssaker fanns det också. Vi köpte tillomed 2 fiskar också

Dom hade ju riktigt stoora fiskar också Blev helt förtjusd i en stor mal som var säkert en 30-35 cm lång. Min mamma däremot tyckte inte den var lika fin som jag tyckte
                              // Djurgalningen

Kommentar

Arbetssätt...