Vi ska köra ner till Malmö i helgen och köpa ett "nytt" akvarium. Tänkte passa på att fråga om ni känner till några bra fiskaffärer som är värda ett besök. Främst sötvattensfiskar, men gärna även något ställe med saltvattensfiskar. Det behöver inte ligga i Malmö, men i dess närhet.
Bra fiskaffär i Malmö?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jägerzoo - otroligt vänliga o hjälpsamma
Akvarietjänst vid Knuts torg - anrik gammal butik.
Zoo Giganten - Sveriges största djuraffär. Ligger utanför Malmö i Lomma men väl värt ett besök. Har en nog lika mycket saltvattenfisk som sötvattenfisk.
Fiske fiskar - Regemenstgatan
Tja, några tips från en Stockholmstös som tillbringar ruskigt mycket helg-tid i Malmö och det på alla fiskeaffärer hon kan hitta.Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.
-
Hej!
Min favoritaffär är utan tvekan akvarietjänst vid s:t knuts torg. Brukar ha både mycket fisk och växter. Visserligen en rätt liten affär men de har tryckt in många sake rdär :9
När det gäller saltvatten så är det nog zoogiganten i Lomma som e bästa alternativet. Finns rätt mycket sötvattens fiskar och växter oxå.
Hornbach öppnade här för ett tag sen oxå men blev inte så imponerad, visserligen rätt mkt tillbehör, men inget större urval när det gäller växter och fiskar. Samt att växterna var täckta med alger. Iaf när jag var där för ca 2-3 veckor sen.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Jonas_Hej!
Min favoritaffär är utan tvekan akvarietjänst vid s:t knuts torg. Brukar ha både mycket fisk och växter. Visserligen en rätt liten affär men de har tryckt in många sake rdär :9
När det gäller saltvatten så är det nog zoogiganten i Lomma som e bästa alternativet. Finns rätt mycket sötvattens fiskar och växter oxå.
Hornbach öppnade här för ett tag sen oxå men blev inte så imponerad, visserligen rätt mkt tillbehör, men inget större urval när det gäller växter och fiskar. Samt att växterna var täckta med alger. Iaf när jag var där för ca 2-3 veckor sen.Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.
Kommentar
-
Tack för tipsen, ska absolut till Zoo Giganten och akvarietjänst, sen får vi se vad vi hinner.Läste på Zoo Gigantens hemsida att de säljer sina akvarium till inköpspriser. Är det verkligen så? Helt "galet" i så fall. :-)Kommentar
-
Ursprungligen postat av mckvinnanTja, några tips från en Stockholmstös som tillbringar ruskigt mycket helg-tid i Malmö och det på alla fiskeaffärer hon kan hitta.Kommentar
-
Just nästa tripp så åker jag faktiskt bil så det borde funka. Idag tar jag tåget och för mina leder att släpa på grus...eh... näe inte så smidigt.Men i bilen är det ju inga problem. Är du hemma helgen 3-6 juni? (nationaldagen)
Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.
Kommentar
-
Tack för era tips! :-)
Igår var vi på akvarietjänst, Jägerzoo och ZooGiganten. Det förstnämda var enda stället jag köpte fisk på. Tyckte de hade det fint och lite av varje.
Tycker däremot inte att Jägerzoo hade så mycket att erbjuda, inget ovanligt eller roligt. ZooGiganten var ju stort och mycket fint, men inget direkt roligt där heller (om man inte vill ha saltvattensfisk).Kommentar
Kommentar