Hej jag tycker att söderszoo i gävle är bäst men jag är nog lite partisk för ägaren är en kompis till mig.
De har garanterat störst utbud på fisk & tillbehör i gävle.
www.soderszoo.se
Södertälje Zooaffär i Varuhuset Luna, Södertälje C har bra affär.
<font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">
<font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">
Fridhems akvarier är min favoritaffär om än icke den största (akvarielagret klarar jag inte att handla på, de har för mycket att välja på, det blir tilt i hanerven....).
De (Fridhems alltså) har några stycken av det mesta en uppdaterad fisklista på nätet och stor sortering växter. Och inte försöker de lura på en nåt man inte behöver heller (det är man rätt bra på själv).
Dom 2 affärerna som jag har hittat i stocholm utan sjuka fiskar och inte dom gamla vanliga arterna som finns i varenda förorts centrum är akvarieleasing och akvarielagret
Fredrïk
Hejsan - Inte för att det är min favoritaffär, men Globefish (vid Globen) brukar ibland ha lite udda fiskar som t ex. Stora Påfegelciklider, Arrowana, Barracuda och min personliga favorit... Tetraodon biocellatus (figure8 kulfiskar)
Andra roliga affärer är som tidigare redan nämnt - Lagret, Leasing och även mammut zoo som iofs. har ett ganska begränsat utbud, men de ligger så bra till (3 min. från Sergels torg), så jag brukar alltid slinka in där när jag är i närheten.
240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
54 l. Fiskhotell
Uppdaterar tråden med några butiker i min hemstad.
Djurmagazinet - Glasvingegatan 2 Ute vid hälla köpcenter samma parkeringsområde som SiBA. Bra personal och många akvarier, mest "sällskapsfiskar" men även Afrikanska/Amerikanska ciklider.
Royal Zoo http://www.royalzoo.se/ Väldigt bra urval av ciklider såväl afrikanska som amerikanska, har även gott om "sällskapsfisk".
Hundman www.hundman.se vid erikslund köpcenter, har gott om akvarier med olika sorters fisk i, även en ganska stor försäljning av akvarier.
Zoovaruhuset http://www.zoovaruhuset.se/ Mest "sällskapsfiskar" men även ciklider och vattenödlor samt andra reptiler.
Kommentar