Mammut ZOO

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pulcher
    • August 2004
    • 165

Mammut ZOO

Hej, har någon varit på Mammut ZOO, är den affären bra? Jag har varit på deras hemsida och det verkar vara ett bra zoo. Jag tänkte dra dit snart och köpa lite grejer jag behöver. De flesta av mina växter ser lite bleka ut och deras blad blir bruna så jag tänkte köpa växtnäring, vilken är den bästa?
    /Fredrik
    Bli medlem på den här sidan, min kompis har gjort den!http://www.softbraingames.com
  • Corydoras mad
    • April 2003
    • 1686

Köp absolut inte växtnäringen TMG (Tropical Master Grow=bästa gödningen enligt många Zoopetare) på Mammutzoo. Den är svindyr där!! Det bästa och billigaste alternativet är att köpa av Patrick: www.pwss.nu

Mammutzoo är en affär som har dyra priser och rätt lite fisk/tillbehör men den är helt klart bättre än andra butiker. Förövrigt är det mycket bra skött!
    /Mathias
    The Corydoras freak

Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

Kommentar

• edis
      • May 2004
      • 32

Var där för första gången igår på en snabbvisit och tyckte dom verkade bra. Lite dyrt men å andra sidan är det väll inte billigt att ha ett zoo så centralt. Som corydoras mad sa så verkar det väldigt bra skött och dom har fin fisk.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=211153

Kommentar

• sammy
        • March 2004
        • 282

åh... jag minns den gamla goda tiden när de låg på Sveavägen, det va tider det!

Jag håller med föregående skribenter i nästan allt... Trevlig liten butik, trevlig personal, välskött osv... men svindyr? det finns dyrare i stockholm! Tyvärr har vi ingen "billig" här (vad jag sett). Det vore kul om det dök upp en Hornbach i krokarna!
        240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
        270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
        54 l. Fiskhotell

Kommentar

• peppito
          • December 2003
          • 1612

Ja när de låg på sveavägen då hade de mycket fisk.
          "du ångrar bara det du inte gjorde"

Kommentar

• mats41
            • February 2004
            • 593

De har väl ett hyfsat sthlm pris på fisk och ett bra utbud med lite udda arter.
            Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

Kommentar

• AndreasBK
              • December 2003
              • 374

Jag föredrar Alba zoo på folkungagatan, de har lite större utbud på fisk,men inte så mycket malawisar och tanganika tror jag.
              Dessutom har de bättre priser.
              Andreas akvariesida

Kommentar

• rennicke
                • November 2003
                • 335

Helt okej butik. Som tidigare sagts är det mycket trevlig personal. Priserna får väl anses normala för en sthlm-butik. Hittade en till axelot där inne vilket var mycket trevligt eftersom jag har haft svårt att hitta butiker som har sådana
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905

Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

Kommentar

• Royal Theed
                  • June 2004
                  • 105

JAg gillar inte alls mammut zoo,okunnig och dryg personal tycker jag...Undviker helst att handla där, tyvärr...
                  750 liters tidvatten med slamkrypare, Periopthalmodon septemradiatus och 200 liters med ny indisk ännu ej vetenskapligt beskriven art.

Kommentar

• jolon
                    • December 2002
                    • 1075

Vem har du träffat på då? Fantastiskt bra bemötande och bra kunnande är mina erfarenheter, men drygheten är kanske kopplad till dig som person vad vet jag?

Sen måste jag reflektera på priset, om man kollar mot andras priser så ligger dom knappast över (men jag vill minnas att corydoras mad är aningen "priskänslig" *S*)
                    My internet should be readonly.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                      Administrator

• December 2001
                      • 48148

Utan att kunna uttala mig i själva ämnet om hur Mammut Zoo är eftersom det nog är mer än 15 år sen som jag besökte dom och då låg affären vid Sergels Torg så kan man kanske förstå om Royal Theed inte blev så där jättebra bemött eftersom han enligt sin egen profil jobbar i en konkurrenade zooaffär, vad vet jag.
                      Så här står det i profilen
                      "23 årig kille i sthlm. jobbar på aquaria och i djuraffär"
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Pulcher
                        • August 2004
                        • 165

Om man köper TMG, ska man då bara hälla i det i vattnet? Kan man få algproblem med det?

Jag har ett yngelakvarium på ca 16 liter som jag ganska nyligen köpt. Skulle det kunna funka med några "Otocinclus affinis" som städare där? Just nu har jag bara lite vallisnerior däri
                        /Fredrik
                        Bli medlem på den här sidan, min kompis har gjort den!http://www.softbraingames.com

Kommentar

• Kjell Fohrman
                          Administrator

• December 2001
                          • 48148

Dina senaste frågan är väl snarare en fråga som hör hemma i kategorin "Malar" resp. "Växter och alger".
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Pulcher
                            • August 2004
                            • 165

Ja ja men vi pratade lite om växtnäring och jag kunde lika gärna passa på att fråga om den saken.
                            /Fredrik

Kommentar

• Royal Theed
                              • June 2004
                              • 105

Jo. möjligheten finns ju, tänkte inte på det, vem vet de kanske kände igen mig?
                              Tyckte visserligen att de var det redan innan jag började jobba i djuaffär..(har inte varit där särskilt länge)
                              JAg vet inte. HAr väl bara då haft otur, men tycket väl det har hänt lite för många ggr isåfall.
                              Jag handlar faktiskt daggmask där för det är enda butiken jag vet att det brukar finnas. har iof inte letat så värst, men de andra ggr jag har varit där och ställt en fråga eller köpt nåt (ja nu ska man iof fråga kunden om vad man har hemma osv det är bra, det klagar jag inte på)men när de ger en tex fel information eller säger nåt som inte alls stämmer, och man själv säger ngt annat då blir det en helomvändning, och jag får bara en dryga svar tillbaka efter. Jag vet inte. kanske jag som är underlig. Alla människor kanske är så här-.---
                              750 liters tidvatten med slamkrypare, Periopthalmodon septemradiatus och 200 liters med ny indisk ännu ej vetenskapligt beskriven art.

Kommentar

Arbetssätt...