Praoa i zoobutik

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maanda
    • September 2004
    • 423

Praoa i zoobutik

Hej!
    Skulle gärna vilja praoa i en djuraffär.. Det finns ett antal här runt i kring där jag bor, men jag bara undrar om det är vanligt att de brukar ta emot prao-elever??
  • mohlin
    • January 2004
    • 1487

Du får väl prata med dem.

Kommentar

• Solen
      • September 2003
      • 2997

I skövde kommun tar samtliga butiker emot praoelever, dottern ska vara på en i 2 veckor hon ringde bara och fråga och de sa att hon fick....Lycka till
      Pricken den Store !
      ~~~~

Kommentar

• Sofia H
        • April 2003
        • 25

Hej Maanda!
        Det är som med vilken butik som helst - ibland har de tid med praoelever, ibland inte. Kolla runt vilken som verkar mest välskött och fråga där till att börja med. Lycka till!/Sofia.

Kommentar

• zoomi
          • August 2004
          • 829

bara lånar tråden lita :P men kan man sommarjobba på zoo affär?
          Och är det vanlig och får man hyffsat betalt, är det jobbigt?

Kommentar

• Henreb
            • August 2004
            • 134

zoomi, det borde ju gå bra. Men jag kan tänka mig att de vill att du ska någon utbildning som Djurvårdarlinjen på gymnasiet. Men det är, så klart, bara vad jag tror.
            540L Sydamerika

Kommentar

• Glenn
              • April 2002
              • 3904

Så roligt är det faktist inte på djuraffärer...Jobbar själv på en och det enda man typ får göra är att packa upp saker och städa saker som tex. djurburar och akvarium. Idag så bytte jag vatten i 35 akvarium och det är inte särskilt roligt=P

/Glenn
              Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• Lubbe
                • February 2004
                • 677

Ursprungligen skickat av maanda
                Hej!
                Skulle gärna vilja praoa i en djuraffär.. Det finns ett antal här runt i kring där jag bor, men jag bara undrar om det är vanligt att de brukar ta emot prao-elever??
                Hej. Här i Sundsvall, där jag bor, finns tre djuraffärer men ingen av dem tar emot prao-elever! Jag har bara fått veta att arken bara tar emot prao-elever som läser/studerar djur på gymnasiet lr någt. Men de andra vet jag inte varför de inte tar emot.
                Så det är nog olika från stad till stad, skulle jag tro...
                310 l - Sydamerika
                200 l - Asien
                104 l - Asien
                70 l - Sydamerika

Kommentar

• erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

Åk runt och fråga vet jag. Jönköping har väl åtminstone två-tre större zoo butiker som skulle kunna vara aktuella (Djurmagasinet, Rilo zoopermarket och A6 zoo)...
                  När jag bodde i Uppsala fick min andra son praoplats på Fyris zoo trots att han hänvisade till pappa...
                  Trädgårds-Frida på Gotland startade också sin karriär där.
                  Men det var klart min son var mest i källaren och jobbade - det område vi hobbyister helst ville kika in i...
                  Och han lämnade stället med en Degue som räddade livet på (annars ämnad till att bli ormföda pga sin animositet till artfränderna)
                  Killies is a lifetime passion

Kommentar

• Anna Munkhammar
                    • September 2004
                    • 143

När jag skulle praoa fick jag inte göra det zoobutiken i stan. Det var visserligen några år sedan men jag tror att det kan bero på hur stor affären är. Är den liten kanske de känner att de inte har tid, är den som har hand om affären äldre kan det också vara så att han/hon inte riktigt har koll på vad som gäller när man praoar och säger nej. Fråga runt i alla fall för det är helt olika från affär till affär. Vänta heller inte så länge med att fråga så att inte någon annan hinner före. /Anna
                    .:Omplacering av fiskar:.
                    Tyvär spolas det fortfarande ned levande och fullt friska fiskar i våra toaletter. Dessa fiskar går en plågsam död till mötes. Tråkigt när de skulle kunna få ett bra liv hos någon annan. Fiskars värde är lågt för många men jag hoppas att fler får upp ögorna för att INGET djur är slit och släng!
                    http://www.geocities.com/meadowskaniner/omplacering.html

Kommentar

• mattias89
                      • December 2003
                      • 316

Ja praoa på akvarielagret för ett halvår sen o d va skitkul
                      (+att nu har ja lite rabatt där hehe)
                      Mvh Mattias Nordfeldt

Kommentar

• Jezzi
                        • April 2011
                        • 1

Hej!
                        Alltså, nu kommer jag in och bryter här... Om djuraffär inte är så roligt, kan man inte prao på hunddagis eller något? Eller uppfödare? Varför skulle de inte ta emot prao-elever, de behöver väl all hjälp de kan få...?
                        Själv försöker jag också hitta någonstans att prao, men själv är jag bara 12 år, fyller 13... Åldern spelar nog en viss roll, dessvärre... Inte för att jag vet hur gammal Maanda är, jag är ny på hemsidan, så vet inte ens ifall man kan se sånt^^
                        Blev ett väldigt rörigt inlägg där, ledsen för det.

Kommentar

• Simon Wikström
                          • January 2011
                          • 223

Ursprungligen postat av Jezzi
                          Hej!
                          Alltså, nu kommer jag in och bryter här... Om djuraffär inte är så roligt, kan man inte prao på hunddagis eller något? Eller uppfödare? Varför skulle de inte ta emot prao-elever, de behöver väl all hjälp de kan få...?
                          Själv försöker jag också hitta någonstans att prao, men själv är jag bara 12 år, fyller 13... Åldern spelar nog en viss roll, dessvärre... Inte för att jag vet hur gammal Maanda är, jag är ny på hemsidan, så vet inte ens ifall man kan se sånt^^
                          Blev ett väldigt rörigt inlägg där, ledsen för det.
                          Kolla på datumet på tråden. Gör en ny tråd så får du säkert fler svar.
                          Mvh Simon
                          720 l med 2 st Hypostomus soniae.
                          105 l med VF Poecilia reticulata.

Kommentar

Arbetssätt...