Akvarielagret

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lipari
    • March 2004
    • 248

Akvarielagret

hur tar man sej snabbaste till Akvarielagret från tekniska högskolan?
    *hittar dåligt i sta'n
  • sammy
    • March 2004
    • 282

Svar: Röd linje till centralen och sen grön linje mot alvik/hässelby stationen du ska av vid är Stora Mossen, sen får du gå några minuter...

P.S. Jag har lite dåliga erfarenheter av akvarielagret... Främst att de har SKYHÖGA PRISER PÅ AKVARIUM OCH FILTER. fiskpriserna är vad jag sett helt OK
    240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
    270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
    54 l. Fiskhotell

Kommentar

• kampfisken
      • September 2003
      • 666

Tycker Akvarielagret är svindyra på allt. Även fiskar. Akvariehobby här i Uppsala har mycket bättre priser, i alla fall på fiskar. Prisexempel: Metallpansarmal 20:-, Guppy 20:-, Svärdbärare 22:-, Kardinaltetra 10 styck 150:-, Zebrafisk 9:-, Guldgurami 40:-. Hur ser priserna ut där ni bor där ute i Sverige?
      Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

Kommentar

• sammy
        • March 2004
        • 282

Till Kampfisken:

Jag antar att det kan stämma att Lagret är dyra på allt... Dessutom tycker jag att delar av personalen borde gå en kurs i hur man bemöter/behandlar nya kunder! De borde va extatiska när nån kommer in och bestämt sig för att ta upp akvarie-hobbyn... istället får man känslan av att de ser ner på en för att man kanske inte kan så mycket och får en att känna sig som att de tycker att man är till besvär!

Men jag tycker ändå att det kan vara värt att åka dit för inspiration och för att kolla på lite häftiga saltvattenfiskar, babykameleonter m.m.
        240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
        270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
        54 l. Fiskhotell

Kommentar

• jolon
          • December 2002
          • 1075

Njae,, vet inte om man ska kalla dom dyra,, betalar gärna för kvalité, och angående bemötande så kan det bero på hur man beter sig själv eller?
          My internet should be readonly.

Kommentar

• fairing
            • October 2003
            • 574

jag skulle föreslå akvarieleasing ligger i sumpan,där har dom bra priser och dom säljer inga dåliga fiskar,dom försörjer sig på leasingen så dom är inte så dyra,men dom är väldigt kunniga,har mycket vildfångat,väldigt bra personal,jag har bojkottat alla andra affärer och handlar bara på akvarieleasing,och jag har aldrig haft några problem eller sjukdomar när jag har handlat där,va där senast i går,ett extra PLUS till personalen
            www.akvarietorget.se

Kommentar

• Daniel Blom
              • June 2003
              • 1670

Prisexempel: Metallpansarmal 20:-, Guppy 20:-, Svärdbärare 22:-, Kardinaltetra 10 styck 150:-, Zebrafisk 9:-, Guldgurami 40:-.
              Inget ont om de fiskarna, men jag som även är intresserad av en massa andra arter är glad att AL finns!
              mvh Daniel
              Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
              och framgången är given.
              Samuel Clemens
              Mina bilder

Kommentar

• fairing
                • October 2003
                • 574

har du vart på akvarieleasing och kollat,om dom har det du är ute efter det är verkligen att rekomendera.
                www.akvarietorget.se

Kommentar

• Daniel Odell
                  • November 2002
                  • 1595

håller med daniel60
                  fish r friend

Kommentar

• Daniel Blom
                    • June 2003
                    • 1670

Jag är också glad att Akvarieleasing finns.
                    Bara en sån sak att de verkar glada åt att få ta emot mina små hantlar!
                    mvh Daniel
                    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                    och framgången är given.
                    Samuel Clemens
                    Mina bilder

Kommentar

• kampfisken
                      • September 2003
                      • 666

Ursprungligen skickat av sammy
                      Till Kampfisken:

Jag antar att det kan stämma att Lagret är dyra på allt... Dessutom tycker jag att delar av personalen borde gå en kurs i hur man bemöter/behandlar nya kunder! De borde va extatiska när nån kommer in och bestämt sig för att ta upp akvarie-hobbyn... istället får man känslan av att de ser ner på en för att man kanske inte kan så mycket och får en att känna sig som att de tycker att man är till besvär!

Men jag tycker ändå att det kan vara värt att åka dit för inspiration och för att kolla på lite häftiga saltvattenfiskar, babykameleonter m.m.
                      Jo, även jag får den känslan att man som kund hos Akvarielagret ofta blir bemött på ett kort, lite snäsigt och nedlåtande vis. Nästan som att dom inte har tid eller vill offra tid på en bra kontakt. Däremot kan dom ju oftast sina saker väldigt väl. Bor i Uppsala och åker till Akvarielagret någon gång då och då för at enbart kolla, det är ju som ett levande museum och man blir ju helt betagen av allt det vackra då man går in i butiken. Så det ihop med det digra sortimentet ger ju ett plus. Men som sagt, dom kunde faktiskt sänka priserna på fiskar och växter något. Ett exempel: Samma slags växt kostar 40:- på Akvariehobby och 75:- på Akvarielagret. Så vad väljer man? Medelsvensson med halvdan ekonomi åker till den billigare butiken, i synnerhet vi urfattiga studenter... Men man får också räkna in resekostnaden, tur&retur Stockholm-Uppsala kostar ca. 120:- med TIM-kort om man åker tåg med SJ. Fast om man storhandlar här i Uppsala på Akvariehobby och köper lite dyrare fiskar, tex. malawiciklider och diskus, så är jag tämligen övertygat om att man tjänar in både resekostnaden + ca. 500:- som man kan köpa ännu fler fiskar för, än om man bor i Stockholm och åker till Akvarielagret. Men det är bara en ren spekulation från min sida, fast ändå relativt tänkvärt.

Orsaken att jag i mitt förra inlägg gav prisexempel på guppy och zebrafisk mm är att de ju är rätt vanliga fiskar som de flesta har eller har haft. Tanken var att skapa en diskution om hur mycket samma slags fiskar kostar på era orter, så man kan jämföra, vilket nog många här på zoopet vore intresserade av (åtminstone jag själv). Så fortsätt gärna denna tråd och skriv in hur "era" akvariebutiker på lokalorten bemöter sina kunder och vilka priser de tar!
                      Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

Kommentar

• kia
                        • August 2003
                        • 366

Jag tycker att det är fantastiskt att ha tillgång till en så stor välsorterad affär med så många olika arter och ofta kunnig personal. De har utställningsakvarium som är underbara att bara stå och titta på.

Kanske är det så att de ligger lite högre i priser på fiskar och växter, men jag handlar där ändå ibland. Jag skulle tycka det var en stor förlust för alla akvarister i Stockholm (och kanske från hela Sverige) om den affären plötsligt upphörde!
                        Nybörjare, Nivå II .
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
                        "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

Kommentar

• ViZiR
                          • December 2003
                          • 490

Efter att ha varit hos lagret för första gången förra veckan, så tycker jag att de är kunniga, men verkar irriterade, som någon sagt 'att dom har mycket att göra', men killen jag frågade satt bara och gungade på en stol och pillade med naglarna.. ÄNDÅ verkade han behandla mig som att jag inte visste vad ordet 'fisk' betydde.
                          Efter att ha frågat efter råd har på zoopet, och beslutat att köpa några brevisar, som de då hade, så undrade jag vilken den lugnaste av dess släkte var, i fall att liksom, då frågade han om fiskar, och när jag sa att jag hade levandefödare kollade han på mig som om jag var en utomjording.
                          OM jag nu hade villat köpa fiskarna, så skulle jag nog inte ens ha fått köpa dem för honom.
                          Hoppas detta inlägg inte är FÖR luddigt..

<b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
                          </font id="Comic Sans MS"></b>

Kommentar

• oveb
                            • January 2004
                            • 2577

Jag åker gärna till AL för att handla fisk och en del annat. Däremot så tycker jag att det är synd att de "gömmer" all mat och filter och sådant bakom disken. Antagligen gör de det för att minimera svinnet , dock så förlorar de nog en del kunder åxå. Jag handlar hellre pryttlar som mat och medicin och annat skoj på Bromma Zoo. Där kan man strosa runt och spendera massor av pengar...

Jag jämförde förresten en CO2-anläggning ifrån Akvarielagret med http://store.aquaristic.net , AL tar nästan 3 ggr så mycket för EXAKT samma saker !! DET är verkligen att behandla kunderna som idioter.

För att inte tala om min lokala butik i Sollentuna , de tog 35 spänn för en slangsnutt och på förpackningens baksida satt en tysk prislapp som det stod 1 EURO på !!! Dit går jag aldrig igen !

Tokdyra är åxå flera av de svenska "internet"-butikerna. De har oftast exakt samma prislista som butikerna har. De försvarar sina priser med förmuleringar som :

1. "Vi vill inte dumpa priserna och skada våra kollegor med butiker"
                            2. "Marknaden i Tyksland är så otroligt överetablerad , därför är de så billiga"

Det första uttalandet bevisar ju i princip att det finns en form av kartellbildning i Sverige och det andra bevisar att i Tyskland så fungerar konkurrensen !!!

/Ove

Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

Kommentar

• juha001
                              • March 2004
                              • 73

Ursprungligen skickat av oveb

Jag åker gärna till AL för att handla fisk och en del annat. Däremot så tycker jag att det är synd att de "gömmer" all mat och filter och sådant bakom disken. Antagligen gör de det för att minimera svinnet , dock så förlorar de nog en del kunder åxå. Jag handlar hellre pryttlar som mat och medicin och annat skoj på Bromma Zoo. Där kan man strosa runt och spendera massor av pengar...

Jag jämförde förresten en CO2-anläggning ifrån Akvarielagret med http://store.aquaristic.net , AL tar nästan 3 ggr så mycket för EXAKT samma saker !! DET är verkligen att behandla kunderna som idioter.

För att inte tala om min lokala butik i Sollentuna , de tog 35 spänn för en slangsnutt och på förpackningens baksida satt en tysk prislapp som det stod 1 EURO på !!! Dit går jag aldrig igen !

Tokdyra är åxå flera av de svenska "internet"-butikerna. De har oftast exakt samma prislista som butikerna har. De försvarar sina priser med förmuleringar som :

1. "Vi vill inte dumpa priserna och skada våra kollegor med butiker"
                              2. "Marknaden i Tyksland är så otroligt överetablerad , därför är de så billiga"

Det första uttalandet bevisar ju i princip att det finns en form av kartellbildning i Sverige och det andra bevisar att i Tyskland så fungerar konkurrensen !!!

/Ove

Finns det en butik i Sollentuna? Menar du hos OBS (Coop någonting) i Rotebro?
                              Hls
                              /Jürgen

Kommentar

Arbetssätt...