Tänkte att det skulle vara kul att få ett index över vilka affärer som finns i vilka städer och vad de är mest inriktade på rent fiskmässigt.
Kanske en likande tråd finns redan säg då till.
Annars tänkte jag börja med Karlstad.
Parva Zoo: Våxnäs, Bromsg. 4 A
Mycket bra affär med stort utbud av akvarium och mycket kunnig personal. Har bla ett helt rum med bara ciklider. Bra ägare som tar hem det som efterfrågas. Stort utbud av Akvarium i lager.
Amazon Akvarium: Zakristal företagscentrum Z47 i närheten av Arken.
www.discus.ms. Som de flesta känner till en mesta dels internetbaserat företag som direktimporterar fisk från Amazonas. Framför allt diskus och exlusiva malar. Även ciklider, rockor och saltvatten. Enligt mig en mycket trevlig kille som har mycket kunskap. Enligt andra inte så positiva kommentarer.
Arken Zoo: Bergviksrondellen nästan vid OBS köpcentrum.
Största kedja i stan har nu mera inte så mycket akvarium och är nog en typisk Arken affär med de mest vanliga sällskapsfiskarna.
Fyll gärna på med fler städer.
Max
Kanske en likande tråd finns redan säg då till.
Annars tänkte jag börja med Karlstad.
Parva Zoo: Våxnäs, Bromsg. 4 A
Mycket bra affär med stort utbud av akvarium och mycket kunnig personal. Har bla ett helt rum med bara ciklider. Bra ägare som tar hem det som efterfrågas. Stort utbud av Akvarium i lager.
Amazon Akvarium: Zakristal företagscentrum Z47 i närheten av Arken.
www.discus.ms. Som de flesta känner till en mesta dels internetbaserat företag som direktimporterar fisk från Amazonas. Framför allt diskus och exlusiva malar. Även ciklider, rockor och saltvatten. Enligt mig en mycket trevlig kille som har mycket kunskap. Enligt andra inte så positiva kommentarer.
Arken Zoo: Bergviksrondellen nästan vid OBS köpcentrum.
Största kedja i stan har nu mera inte så mycket akvarium och är nog en typisk Arken affär med de mest vanliga sällskapsfiskarna.
Fyll gärna på med fler städer.
Max
Kommentar