Zooaffärer från Norr till Syd!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MAX_Q
    • April 2002
    • 113

Zooaffärer från Norr till Syd!!!

Tänkte att det skulle vara kul att få ett index över vilka affärer som finns i vilka städer och vad de är mest inriktade på rent fiskmässigt.

Kanske en likande tråd finns redan säg då till.

Annars tänkte jag börja med Karlstad.

Parva Zoo: Våxnäs, Bromsg. 4 A

Mycket bra affär med stort utbud av akvarium och mycket kunnig personal. Har bla ett helt rum med bara ciklider. Bra ägare som tar hem det som efterfrågas. Stort utbud av Akvarium i lager.

Amazon Akvarium: Zakristal företagscentrum Z47 i närheten av Arken.

www.discus.ms. Som de flesta känner till en mesta dels internetbaserat företag som direktimporterar fisk från Amazonas. Framför allt diskus och exlusiva malar. Även ciklider, rockor och saltvatten. Enligt mig en mycket trevlig kille som har mycket kunskap. Enligt andra inte så positiva kommentarer.

Arken Zoo: Bergviksrondellen nästan vid OBS köpcentrum.

Största kedja i stan har nu mera inte så mycket akvarium och är nog en typisk Arken affär med de mest vanliga sällskapsfiskarna.

Fyll gärna på med fler städer.

Max
    Uppdaterad!!! Info om mina akvarium finns i min profil

Pease out!
  • Mathias-D
    • December 2002
    • 1122

För oss Kalstadbor ligger ju inte Thomas zoologiska http://www.akvarium.se/ så långt bort...

Kommentar

• cool
      • October 2002
      • 1869

Zoohuset i Hudiksvall jätte bra affär me trevlig och kunnig personal
      Men i fiskväg finns det inte så mycket
      Dom håller på att starta upp 3 nya saltvattenkar

Också har vi fritids varuhuset mycket billig fisk men kvaliten e inte lika som på zoohuset
      Men har ett ganska stort sortiment nä det gäller fiskmat
      Tobbe
      Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
      NY MSN:t__skate@hotmail.com
      Skorpion och amfibie fantast

Kommentar

• pkaffe
        • February 2004
        • 5

I Göteborg så finns det ju en hel del affärer men en utav dom bättre (kanske bästa?) som jag har varit inne i är nog :

Trop Akvariefisk Import - Göteborg
        Tel. 031-84 78 80
        Kaggeledstorg, Uddeholmsg. 1, 41675 GÖTEBORG

alltid rent och prydligt samt sköts utav en kille som heter Thomas, och han kan sina saker.
        Sedan att han har ett stort utbud och bra priser är ju bara ett plus ;-)
        Hornbach däremot vette f-n.
        Varit där ett par gånger och varje gång så har det varit lite döda fiskar i karen samt 2-3 med en skylt "Karantän" eller "Fiskarna är Förkylda - Friska i morgon" - 24 timmars flunsan på fisk !! Yeah ! Right ! - alltid roligt att se hur ett stort varuhus skulle se ut med en zoo-avdelning.
        Billiga priser på akvarium dock ex. 495:- Helglasat 112 L med välvd ruta. 10000:- för ett komplett 600 L med möbel.

Kommentar

Arbetssätt...