om ni vet några bra affärer som säljer fiskar så är det bra så skriv det här!
bra fisk affärer runt örebro?
Kollaps
X
-
Min personliga favorit är Akvariekällaren som är billiga, har "stort" utbud på både fisk och tillbehör. Har dessutom väldigt trevlig och rätt så kunnig personal! Brukar åka dit efter skolan ibland å kolla runt i butiken och snacka akvaristik med säljarna.
BraZoo är en mycket bra Zoo-butik med hyggligt utbud på fisk, men har en hel del andra djur. Kunnig och trevlig personal, men lite dyrare än Akvariekällaren rent generellt.
Är du ute efter Malawi eller Tanganyika så finns Aquarium Malawi AB som tydligen skall vara en ganska vida känd butik i mellansverige. Mycket kunnig personal och stort utbud. Dock bara öppet på torsdagskvällar oh lördagsförmiddagar.
Örebro Akvarielager är en nystartad butik med ett litet utbud på fisk i enliten källarlokal. Trevlig ägare och bra priser på det lilla som finns.
Tropic-Zoo är en liten butik med inriktning på fisk. Halvstort utbud och hyffsade priser, men personligen handlar jag inte där pga till synes rätt så okunniga och inte särskillt trevlig personal
Exotic Zoo har ett skapligt utbud, men har bara varit där 1 gång sen jag brjade med akvarier pga den vansinnigt otrevliga säljaren som satt där...bläää...
Djurens Center är en butik mestadels inriktad på hund och katt, men som har en akvarieavdelning. Överbefolkade kar och i min mening rätt så ointressanta fiskar. Men "trevlig" personal...hehe
Sen skall det finnas en rätt så nyöppnad saltvattensaffär nära centrum oxå. Kommer inte ihåg namnet och jag har aldrig varit där, men dom har köpt upp Akvariekällarens hela saltvattensavdelning så dom borde ha en del i sortimentet...
Sen skall det finnas någon grosisst där man kan köpa fisk oxå, men vet inte namnet och har inte vatit där.
Kanske skall tillägga att Örebros Akvarielager, Akvariekällaren, Aquarium Malawi, BraZoo och den där grosisten ligger på samma gata innom en sträcka av ca 2km.... Snacka om akvariegata heheMVH /Erik
"Allting löser sig, frågan är bara när och hur..."
Besök gärna http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104121
Kommentar