Hjälp, har ett stot problem just nu....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lima
    • December 2003
    • 8

Hjälp, har ett stot problem just nu....

Jag ska hämta ett stort akvarium i stockholm på lördag och i akvariumet så fanns det 2 gibbiceps på ca 30cm och en anna mal som är ungefär lika stor.. Sen fanns det ungeför 7 st guldfiskar och slöjtjärtar på 35-25 cm. Hur ska jag frakta dessa gigantiska fiskar? Är tacksam för alla svar ni kan ge mig...

Mvh// Martin
  • lima
    • December 2003
    • 8

Är det någon som upplevft detta så är jag tacksamm att ni ger mig tips... Det börjar ju närma sig lördag!.!"!

Kommentar

• Texasboy
      • September 2003
      • 74

10liter hinkar med lock....
      har fraktat så förut i 50 mil....la bara ner någn växt och en syretablett....
      Fraktade en redtail som var över 20cm....
      Annat förslag....finns ju frigolitkartonger på fisk affären....
      men dom kan läcka lite, beror hur långt du ska åka....annars kan
      /Anders26
      720L
      10stPirayer
      1st BlackGhost

Kommentar

• lima
        • December 2003
        • 8

jag ska åka i ungefär i 5 timmar.. Från Stockholm-sälen

Kommentar

• Texasboy
          • September 2003
          • 74

Borde ju gå bra då med 10liters hinkar...
          Tog även min blackghost på det sättet....tror det bara var i en 4liters...och den är ju lite känslig oxå...det var en resa på 8h iallafall...
          /Anders26
          720L
          10stPirayer
          1st BlackGhost

Kommentar

• Kramfors
            • January 2003
            • 7265

Jag har fraktat 50 cm stora Koi i sopsäckar, det finns kraftigare säckar att köpa som är avsedda för våta sopor.
            De tar stor plats med många säckar men det är som när du köper fisk i Zoobutiken.
            Ett annat sätt är att köpa 50 liters tunnor på någon djuraffär avsedda för hundfoder.
            Be dem du ska hämta fiskarna hos att inte mata dem mer före hämtningen, de kan förorena vattnet under transporten.
            http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• kexet86
              • December 2003
              • 65

Jag´har fraktat två oscars i en legolåda i plast med lock. Finns att köpa på nästan alla leksaks affärer. Dessa två var ca 30 cm stora. Det gick riktigt bra.
              Sen har jag fraktat parooner på 35 cm i frigolit låda. Detta är inte att föredra då de lätt går sönder och läcker även relativt lätt. Lycka till..
              Alex

Kommentar

• zeke
                • November 2002
                • 260

kylväska med plastlock brukar jag använda de rymmer ca:20 liter.
                Bara det bästa är gott nog;-)

Dennis..

Kommentar

• sundelin
                  • October 2003
                  • 232

Jag köpte en uppsättning plastlådor med lock på rusta, tror det var 6 små och 1 stor låda, dessa har varit till mycket hjälp, i den stora lådan borde du få plats med fisken (1 i allafall) tror dom kostade
                  49:- . Dom hade även svarta plastlådor som var ännu större med ett
                  bra lock
                  .

Kommentar

Arbetssätt...