Har du förslag på bra butik och fisksort ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lineli
    • February 2010
    • 565

Har du förslag på bra butik och fisksort ?

Hej!

Jag har hela tiden köpt mina fiskar från två olika djuraffärer.
    Jag har funderingar på att köpa in från något annat ställe nästa gång och skulle därför behöva lite förslag på riktigt bra djur el fiskaffärer. Själv bor jag i Oxelösund och brukar köpa i Nyköping men jag är beredd att åka en bit om urvalet är bra och referenserna goda.
    Delge gärna mig förslag Tack!

Jag undrar vidare vad du skulle rekomendera för sort för en nybörjare som mig. Har nu Neontetra och ungfödare, vilka jag tycker är trevliga.
    Akvariet är på 93L så inga bjässar
  • Lineli
    • February 2010
    • 565

Jag har hört talas om Akvarielagret i Stockholm, någon som vet något om det?

Kommentar

• tomwid
      • December 2010
      • 158

Akvarielagret har massor av fisk, och det är jättekul att gå där med näsan tryckt emot akvarierna. Om du tar dig till Stockholm så missa inte Södermalms Akvariebutik!

Kommentar

• fisheye
        • November 2010
        • 488

Ursprungligen postat av tomwid
        Akvarielagret har massor av fisk, och det är jättekul att gå där med näsan tryckt emot akvarierna. Om du tar dig till Stockholm så missa inte Södermalms Akvariebutik!
        Håller med.

Vill även tipsa om Akvarium leasing/Akvarium STHLM i Sundbyberg - särskilt den som gillar afrikanska ciklider. Mycket trevlig och hjälpsam personal.

För den som vill ha koll på priset, särskilt på tillbehör, måste jag även tipsa om Zoomarknad i Bromma Blocks. Priset är ungefär en 33% billigare på många saker och ibland även fisk (Kjells Nanoakvarium för 199:-, exempelvis). Det är förstås mer av en stormarknad i flera avseende men om man står ut med det är det funkis.

Arken Zoo i Vinsta är även en bra affär särskilt pga den ytterst vänliga och kunniga fiskavdelningenspersonalen - jag vet inte vad han heter men det är en kille med tatueringar och lite sydeuropeiskt utseende. Han är tydligen expert på monsterfiskar/stora fiskar - vilket de också ska satsa på i det närmaste om jag fattat rätt.

Akvarielagrets webbplats:

Södermalms akvarieaffärs webbplats (stan lätt snyggaste akvarier!)
        Senast redigerad av fisheye; 26 January 2011, 09:32.

Kommentar

• Steff777
          • August 2010
          • 295

Akvarielagret i Bromma är den bästa akvariebutiken i Stockholmsområdet (De håller även på att starta upp XL-Zoo i Barkarby, men än så länge finns endast akvarietillbehör där. Någon gång i sommar ska även fiskförsäljningen vara igång). Akvarielagret har stort utbud på fisk och mycket kunnig personal som alltid tar sig tid att svara på alla sorters frågor och funderingar. Det enda negativa är att tiden lätt rullar iväg och att man köper dubbelt så mycket som man har planerat
          //Stefan Lindgren

Kommentar

• Lineli
            • February 2010
            • 565

Tack för förslagen!

Kommentar

• 022helpek
              • November 2010
              • 626

Ursprungligen postat av Steff777
              Akvarielagret i Bromma är den bästa akvariebutiken i Stockholmsområdet (De håller även på att starta upp XL-Zoo i Barkarby, men än så länge finns endast akvarietillbehör där. Någon gång i sommar ska även fiskförsäljningen vara igång). Akvarielagret har stort utbud på fisk och mycket kunnig personal som alltid tar sig tid att svara på alla sorters frågor och funderingar. Det enda negativa är att tiden lätt rullar iväg och att man köper dubbelt så mycket som man har planerat
              Ja håller helt med - har handlat all min fisk på sista tiden därifrån och är helt nöjd!
              Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
              Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
              Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

Kommentar

• malawifisken
                • August 2008
                • 969

Tycker även akvariekällaren i norrköping är väl värt ett besök, även djur kompaniet eller djur magasinet (kommer inte ihåg vilket av det de va) är värt ett besök.
                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

Kommentar

Arbetssätt...