Största akvariebutiken i Göteborg/Västsverige. Samt i landet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GulaFisken
    • November 2008
    • 87

    Största akvariebutiken i Göteborg/Västsverige. Samt i landet?

    Tjenare!


    Jag har två frågor:


    1. Vilken är (enligt er personligen eller i allmän uppfattning) den största* akvariebutiken i Göteborg/Västsverige?

    2. Vilken är (enligt er personligen eller i allmän uppfattning) den största* akvariebutiken i landet?


    *Med största menas givetvis störst och bäst utbud i fisk/utrustning osv. och inte störst till ytan.


    Frågar mest för skoj skull
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Svår fråga, stor är inte detsamma som bra. I göteborgstrakten är nummer 1 i mina ögon Nols ciklidhobby.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Oscar Martinsson
      • June 2010
      • 121

      #3
      Arken-zoo i kungsbacka.
      Mycket stor och bra affär!
      Rekomenderas!
      Arken Zoo är Sveriges största djurbutikskedja med över 100 butiker runt om i landet och en djuraffär online med ett brett sortiment. Alltid fri frakt till din Arken Zoo-bu
      // Oscar
      Ett 100L, ett 20L, ett 6-kantigt 18L och 10L Nano
      Bilder på karen kan ses på min hemsida: http://martinsso.n.nu under fliken "Mina akvarium"

      Kommentar

      • Steff777
        • August 2010
        • 295

        #4
        Svarar Akvarielagret i Bromma på fråga två, i alla fall om man ser till antalet olika fiskarter. De är dock i full gång med att öppna en systerbutik, XL-zoo, i Barkarby som kommer att rymma cirka 500 akvarier (har för mig att Akvarielagret har cirka 250). Jag var där i söndags och då fanns det bara akvarietillbehör, men enligt personalen ska allt vara klart i januari.
        //Stefan Lindgren

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #5
          Svårt att säga, landets har jag ingen uppfattning av. Här i området är mina favoriter Nol Ciklidhobby, Herkules Zoo på Backa, Ciklidhuset i Lerum och Zoomässan i Kungsbacka. Men jag får nog oxå säga Zoomässan i KB faktiskt.
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Håller med Steff777, landets bästa är Akvarielagret i Bromma.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Bygert
              • March 2010
              • 2169

              #7
              Jag tycker jag har hört många som skulle vara störst, Zoogiganten, Zoozity (så länge de nu var igång), Akvarielagret, Parva, Pets... Många gillar att vars störst även om man verkar akta sig för att påstå att man är störst numera, i stället handlar det om mest välsorterade, en av Sveriges största osv. Jag tror inte heller att det är möjligt att entydigt utnämna nån till störst, vad skall man mäta? Yta, personal, antal arter, akvarievolym, pryttellager, bara akvaristik eller rubbet? Den som är störst i en gren kan vara medioker på nåt annat.

              Fast det går ju ändå att utnämna nåt till störst och då pratar jag om suverän seger i alla de där grenarna. Jag pratar ju om Imazo då, finns inget annat som är ens i närheten. Fast det är ju inte en butik utan en grossist.
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

              Kommentar

              • kaj.p
                • June 2002
                • 2952

                #8
                Nja Vad är störst o vad är bäst. Kvantitet eller kvalitet ???
                O andra sidan vem är det som granskar o utvärderar mer än forumen.
                Nordiska Diskus Sällskapet
                Hallandsakvaristerna
                BAK Gcg Maf NCS

                Kommentar

                • Hellsson
                  • January 2010
                  • 840

                  #9
                  Fråga 1: Ciklidhobby i Nol Är ju min favorit (GBG) sen är ju Zoomässan i KB är ju bra men lite dyra kanske.. Herkules är bra på utrustning (Inte för att de är dåliga på fisk) och har hållt på sen jesus gick i badbrallor så de har ju erfarenhet med!

                  Fråga 2: ? Inte den blekaste aning jag svarar BORÅS! :P

                  /Tommy

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    • June 2002
                    • 2952

                    #10
                    Först kasnke man skall bena ut Vad är västsverige?
                    Nordiska Diskus Sällskapet
                    Hallandsakvaristerna
                    BAK Gcg Maf NCS

                    Kommentar

                    • GulaFisken
                      • November 2008
                      • 87

                      #11
                      Tackar för alla svar!

                      Ursprungligen postat av kaj.p
                      Först kasnke man skall bena ut Vad är västsverige?
                      Jag tänker väl framför allt på ställen som går att nå lätt över dagen från, säg Göteborg. Men låt oss säga ner till Varberg, och in till Borås och Alingsås ungefär .. bara på ett ungefär så klart.. Men gärna ställen dit man orkar ta sig över dagen från Göteborg..


                      Nols Ciklidhobby är en absolut favorit här med, Kent är ju världens goaste gubbe!

                      Ska besöka resten som det skrivits om här och se och Bromma står på listan vid nästan Stockholmsbesök, har läst mycket om det

                      Kommentar

                      • KORSARKOFF
                        • August 2010
                        • 327

                        #12
                        Ursprungligen postat av Hellsson
                        Fråga 2: ? Inte den blekaste aning jag svarar BORÅS! :P

                        /Tommy

                        Inne i Borås har du inte mycket att hämta.
                        Men strax utanför ligger ju Falskogs Akvarium (Rångedala).
                        40L Yngel
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=694
                        240L Sällskap
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=680

                        Kommentar

                        • KORSARKOFF
                          • August 2010
                          • 327

                          #13
                          http://www.aleds.se/ Åleds
                          http://www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm Södermalms Akvarieaffär
                          40L Yngel
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=694
                          240L Sällskap
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=680

                          Kommentar

                          • Bygert
                            • March 2010
                            • 2169

                            #14
                            Störst och bäst behöver ju inte vara samma sak, självklart inte. Inte heller behöver ju det som jag tycker är bäst vara intressant för nån annan. Skall det nu ändå listas butiker åt Göteborgshållet så tycker nog jag att den vid kaggeledstorget skall med. Där är det störst chans (risk) att jag hittar nåt intressant.



                            Sen finns det några butiker med inriktning på saltvatten också om man är intresserad av det.
                            Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                            Kommentar

                            • GulaFisken
                              • November 2008
                              • 87

                              #15
                              Ursprungligen postat av Bygert
                              Störst och bäst behöver ju inte vara samma sak, självklart inte. Inte heller behöver ju det som jag tycker är bäst vara intressant för nån annan. Skall det nu ändå listas butiker åt Göteborgshållet så tycker nog jag att den vid kaggeledstorget skall med. Där är det störst chans (risk) att jag hittar nåt intressant.



                              Sen finns det några butiker med inriktning på saltvatten också om man är intresserad av det.
                              var faktiskt där för några dagar sen, trevligt och fint utbud

                              Kommentar

                              Arbetssätt...