Akvarielagret, Bromma

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Asynja
    • February 2010
    • 622

Akvarielagret, Bromma

Någon som varit där? Är de kunniga? Har de mycket att titta på? Vi funderar på att åka dit och kolla läget idag, är det värt att slösa bensin på? *s*

Tack på förhand!
    /Åsa

60L Fisksoppa, 280L kub under construction
  • DaRe
    • June 2009
    • 2227

Absolut värt en utflykt. Massor att titta på.

De har matning någon tid på dagen som är kul för barnen att kika på. De har muränor, en stor kulfisk och annat som är kul att se när de matas.
    Checking out...

Kommentar

• lilleulv
      • July 2007
      • 208

Absolut toppen, men ta också en tur till Södermalms akvarie. Båda affärer är värd eet besök ända helt från Skåne.
      Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

Kommentar

• Asynja
        • February 2010
        • 622

Tack! Det blir absolut en tur dit så fort lunchen är avklarad. Tyvärr är varken 8åringen eller 13åringen sugna på att följa med så det blir visst bara halva familjen som åker.
        /Åsa

Kommentar

• Mumin
          • October 2007
          • 3837

Ta med kameran och visa ungarna Hassan, när ni kommer hem, så följer de med nästa gång.
          För mycket är inte nog!
          Jag VILL ha en Elefantofon!!

Kommentar

• Asynja
            • February 2010
            • 622

Ursprungligen postat av Mumin
            Ta med kameran och visa ungarna Hassan, när ni kommer hem, så följer de med nästa gång.
            Hassan? Är det muränan? Jo, jag tänkte ta med kameran, lilleman (snart 2 år) lär tycka det är jättekul där iaf!
            /Åsa

Kommentar

• Asynja
              • February 2010
              • 622

Det var ett roligt besök måste jag säga. Sååå många fina firrar, trevlig personal...Men något trångt upptäckte vi. Tur vi hade sulkyn med oss och inte den stora vagnen. De hade ju massor med billiga akvarium också, vilket var kul att se, vi planerar att skaffa ett större och köper ju helst nytt.
              /Åsa

Kommentar

• Robin_Hedstrom
                • January 2005
                • 1818

Det var väl inte så mycket folk där igår? Men det kanske inte var det du menade med trångt. =)
                /Robin Hedström
                http://www.robinhedstrom.se/

Kommentar

• Jerpan
                  • January 2003
                  • 103

Ursprungligen postat av Asynja
                  Det var ett roligt besök måste jag säga. Sååå många fina firrar, trevlig personal...Men något trångt upptäckte vi. Tur vi hade sulkyn med oss och inte den stora vagnen. De hade ju massor med billiga akvarium också, vilket var kul att se, vi planerar att skaffa ett större och köper ju helst nytt.
                  Ja de stora nackdelarna är väl att man hela tiden känner att man är ivägen för någon och att priserna är lite väl höga på det mesta. Men sortimentsmässigt så är det ju såklart fantastiskt! Och kunskapen de har får man ju så klart betala lite för också.

Kommentar

• Asynja
                    • February 2010
                    • 622

Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
                    Det var väl inte så mycket folk där igår? Men det kanske inte var det du menade med trångt. =)
                    Njae, jag syftade mer på att det inte var sådär jätteklyftigt att ta med sig vagnen (eller barnet) med sig dit. Det kändes som man var i vägen hela tiden...
                    /Åsa

Kommentar

• Asynja
                      • February 2010
                      • 622

Njae, jag syftade mer på att det inte var sådär jätteklyftigt att ta med sig vagnen (eller barnet) med sig dit. Det kändes som man var i vägen hela tiden...
                      Oj, vilken JÄTTE juste svenska! Men det bjuder jag på
                      /Åsa

Kommentar

• Robin_Hedstrom
                        • January 2005
                        • 1818

Jerpan, har du jämfört priserna med andra affärer i Sthlm?
                        Nu är jag säkerligen lite partisk men ett exempel. En Skalare i en Arkenbutik kostar 99kr oavsett ur liten den är. Om inte jag minns fel så kostar en sån på AL 75kr.
                        Det har alltid varit en sorts kultur att AL ska vara dyrare på allt men jag tror inte det är så.
                        /Robin Hedström

Kommentar

• Robin_Hedstrom
                          • January 2005
                          • 1818

Nä, barnvagnen är ingen höjdare där.
                          /Robin Hedström

Kommentar

• Mumin
                            • October 2007
                            • 3837

Fast jag kommer fram alldeles utmärkt med min rullator!! Eller beror det på att alla hoppar som kaniner åt sidan när jag kommer ångandes?
                            Håller med Robin att det är något av en myt att AL är så dyrt. Sen kan man ju också fråga sig om det blir billigare i längden att köpa fiskar av halvkackig kvalitet för att fylla på eller köpa bra kvalitet en gång för alla.
                            För mycket är inte nog!
                            Jag VILL ha en Elefantofon!!

Kommentar

• Asynja
                              • February 2010
                              • 622

Hmmm, Mumin, jag tror att det kan vara så att folk i allmänhet visar lite mer hänsyn till människor med rörelsehinder (och det gör de alldeles rätt i) än mammor med barnvagn. Klart...jag kom fram nästan överallt, men det kändes som man stod ivägen var man än ställde vagnen... Hur som helst var besöket i det stora hela verkligen en hit! Men Hassan var ju vråläcklig *ryser*. Det var himla kul att bara gå runt och drömma och planera hur vårt stora akvarium ska se ut och vad för slags invånare man vill ha i det. Jag kommer helt klart åka dit fler gånger, men då utan minstingen iallafall.
                              /Åsa

Kommentar

Arbetssätt...