Bra stockholmsaffärer

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

Bra stockholmsaffärer

Jag skulle vilja ha era synpunkter på vilka akvarieaffärer i stockholm söderort och innerstan som ni tycker är bra och vettiga att kolla in
    Tänkte ta en runda och kolla in dem alla i helgen.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus
  • esoxlucius74
    • October 2009
    • 493

Akvarielagret är självskriven!

En butik som har mycket, men inte är så "mysig" är Zoolagret i Bromma...
    360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
    16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

Kommentar

• Marnat
      • November 2009
      • 2012

Ursprungligen postat av esoxlucius74
      Akvarielagret är självskriven!

En butik som har mycket, men inte är så "mysig" är Zoolagret i Bromma...
      Jo de två känner jag, har gemensamma vänner till ägarna av zoolagret

Akvarielagret är bra som sagt, dock inte de billigaste, däremot de enda jag skulle köpa dyrare fiskar av, Men vad har vi mer?
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

Kommentar

• Broddan
        • February 2007
        • 536

Du vill ha butiker i stan och på rätta sidan stan?

Slår ändå ett slag för Aquarium Stockholm (akvarieleasing) i Sundbyberg. Bra utbud dock rätt mycket malawi. Hjälpsam och kunnig personal. Min känsla är att priserna är bra.

I stan: Rekomenderar jag varmt Södermalms Akvarieaffär, krukmakargatan 3 vid Mariatorget. Janne Wester som driver denna är väldigt kunnig och ger gärna och bra råd. Inriktar sig mer på mindre fiskar/växter men finns även annat. Finns mycket att titta på även hans egna stora odling av diverse mindre fisk.

Fridhems akvarier på drottningholmsvägen 1 kan vara värt ett besök. Liten butik och då inte så stort utbud men trevlig personal och väldigt välskötta akvarium. Kan vara lite dyrt.

Sedan gillar jag även Djurmagasinet i Tyresö centrum. Hyfsat utbud och man kan hitta en hel del kul där.

Edit: Kan lägga till Alba Zoo folkungagatan 146. Kanske inte min favorit men om du ändå ska titta i ett flertal butiker kan det vara värt ett getöga.
        Senast redigerad av Broddan; 19 January 2010, 11:42.
        Hälsningar

D

Kommentar

• DaRe
          • June 2009
          • 2227

Bromma zoo. Mycket billiga och stort utbud, ganska begränsat ciklidutbud dock. Mycket tillbehör.
          Checking out...

Kommentar

• Andrém
            • October 2009
            • 1247

Ursprungligen postat av Dre
            Bromma zoo. Mycket billiga och stort utbud, ganska begränsat ciklidutbud dock. Mycket tillbehör.
            +1 om bromma zoo, skulle däremot inte lita på vad dom flesta av dom påstår när det gäller det mesta då (just på akvariesidan) dom försöker sälja saker utan att informera kunderna om fiskarnas behov etc.

Kommentar

• august1996
              • October 2009
              • 333

Ursprungligen postat av Broddan
              Du vill ha butiker i stan och på rätta sidan stan?

Slår ändå ett slag för Aquarium Stockholm (akvarieleasing) i Sundbyberg. Bra utbud dock rätt mycket malawi. Hjälpsam och kunnig personal. Min känsla är att priserna är bra.

I stan: Rekomenderar jag varmt Södermalms Akvarieaffär, krukmakargatan 3 vid Mariatorget. Janne Wester som driver denna är väldigt kunnig och ger gärna och bra råd. Inriktar sig mer på mindre fiskar/växter men finns även annat. Finns mycket att titta på även hans egna stora odling av diverse mindre fisk.

Fridhems akvarier på drottningholmsvägen 1 kan vara värt ett besök. Liten butik och då inte så stort utbud men trevlig personal och väldigt välskötta akvarium. Kan vara lite dyrt.

Sedan gillar jag även Djurmagasinet i Tyresö centrum. Hyfsat utbud och man kan hitta en hel del kul där.

Edit: Kan lägga till Alba Zoo folkungagatan 146. Kanske inte min favorit men om du ändå ska titta i ett flertal butiker kan det vara värt ett getöga.

alba zoo är dom jäte trevliga och hjälpsamma i och väldigt bra priser

Kommentar

• Nubi
                • March 2009
                • 9026

[QUOTE=Andrém;1369562....dom försöker sälja saker utan att informera kunderna om fiskarnas behov etc.[/QUOTE]

Kan ju ha och göra med personalerna där. Den bemötande morsan fick när hon var där var raka motsatsen till vad du skriver.

Morsan var där och ville ha en klogroda. Killen där ställde en massa frågor och det slutade med att hon valde guppys istället för det skulle passa bättre i hennes kar.
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

Kommentar

• esoxlucius74
                  • October 2009
                  • 493

Ursprungligen postat av Nubi
                  Kan ju ha och göra med personalerna där. Den bemötande morsan fick när hon var där var raka motsatsen till vad du skriver.

Morsan var där och ville ha en klogroda. Killen där ställde en massa frågor och det slutade med att hon valde guppys istället för det skulle passa bättre i hennes kar.
                  Jag har också bara positivt att säga om dem, men jag lägger ändå ett extra PLUS för Akvarielagret.
                  360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
                  16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

Kommentar

• Tangoman
                    • March 2005
                    • 177

Ursprungligen postat av Marnat
                    Jo de två känner jag, har gemensamma vänner till ägarna av zoolagret

Akvarielagret är bra som sagt, dock inte de billigaste, däremot de enda jag skulle köpa dyrare fiskar av, Men vad har vi mer?
                    Var ligger Zoolagret? Har dom hemsida?
                    PMDD => glada växter => glada fiskar => glada akvarieägare
                    www.akvariefiskar.se

Kommentar

• Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

Ursprungligen postat av esoxlucius74
                      Jag har också bara positivt att säga om dem, men jag lägger ändå ett extra PLUS för Akvarielagret.
                      teknikprylar, akvarium, = Bromma Zoo, Hornbach
                      Fiskar = Akvarielagret

Fiskbloggen

Kommentar

• Daniel Blom
                        • June 2003
                        • 1670

Instämmer i lovorden för Akvarielagret, Akvarieleasing (numera Aquarium Stockholm, ett lite fånigt namn på en affär i Sumpan), Södermalms Akvarieaffär och Djurmagazinet i Tyresö. Jag brukar också besöka Vinsta Zoo ibland, liksom Amazoonas i Stuvsta där det är ständig fiskrea. Terrzoo (f d Globefish) har jag inte hunnit kolla in.
                        Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                        och framgången är given.
                        Samuel Clemens
                        Mina bilder

Kommentar

• Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

Fått en känsla av att Djurmagasinet i Tyresö är kunniga av sig, ialf den långa killen som är runt 40år (Tror jag) alltid lika kul att gå dit och snacka med honom.
                          Kommer aldrig därifrån tomhänt + rabatt
                          Eskilstunas Djurmagasin får man alltid rabatt när man köper stimfiskar. Köp 10 stimmfisk få 10 % rabatt. Bra sätt att sälja många av en sort, Speciellt för stimmfiskar.

Vad är en Borneo pleco? Såg i Amazoonas i Stuvsta.

Fiskbloggen

Kommentar

• august1996
                            • October 2009
                            • 333

Ursprungligen postat av Nubi
                            Fått en känsla av att Djurmagasinet i Tyresö är kunniga av sig, ialf den långa killen som är runt 40år (Tror jag) alltid lika kul att gå dit och snacka med honom.
                            Kommer aldrig därifrån tomhänt + rabatt
                            Eskilstunas Djurmagasin får man alltid rabatt när man köper stimfiskar. Köp 10 stimmfisk få 10 % rabatt. Bra sätt att sälja många av en sort, Speciellt för stimmfiskar.

Vad är en Borneo pleco? Såg i Amazoonas i Stuvsta.

undrar d också en mal för 20 kr vore nåt

Kommentar

• Broddan
                              • February 2007
                              • 536

Ursprungligen postat av Daniel Blom
                              Instämmer i lovorden för Akvarielagret, Akvarieleasing (numera Aquarium Stockholm, ett lite fånigt namn på en affär i Sumpan), Södermalms Akvarieaffär och Djurmagazinet i Tyresö. Jag brukar också besöka Vinsta Zoo ibland, liksom Amazoonas i Stuvsta där det är ständig fiskrea. Terrzoo (f d Globefish) har jag inte hunnit kolla in.
                              Min närmsta affär är Amazoonas i Stuvsta. Har köpt fisk där nån gång och tittat många gånger. Jag känner att jag inte kan rekommendera dom. Till att börja med är deras ständiga rea en halvbluff för det mesta. De sätter ett pris som ofta ligger runt 30% dyrare än vanligt så halva priset stämmer inte. I mina ögon tar dom in andrahandssorteringen i fiskväg. Väldigt ofta dåliga exemplar och helt klart den affär jag sett flest sjuka/döda fiskar i. Det enda positiva jag kan säga om dom är att de tar in lite mer udda fiskar än vanligt.
                              Hälsningar

D

Kommentar

Arbetssätt...