Jodå, jag har varit i butikerna i Göteborgsregionen ett antal gånger, men Zoomässan har sjunkit drastiskt i nivå de senaste åren. Förra gången jag var där sa jag till mig själv att aldrig mer...men det kanske får revideras nu.
Om det är den butiken som du letar efter så rekommenderar jag dig att lägga dom fem minuterna som extra tid på Tropikakvarieimport istället då, min upplevelse var att det hade typ neontetror och guppy, that's it liksom.
Ambitionen med den affären är inte att konkurrera med Tropen när det gäller fisken utan att istället satsa på växterna (som Tropen i likhet med nästa alla anda affärer i Götegborg är rätt kassa på).
Nu vet jag inte hur långt dom har kommit när det gäller detta. Jag var i affären vid deras öppnande och då fanns det inget alls i akvarierna och orsaken till det var helt enkelt att de då inte hade fått klart tillståndet från myndigheterna att hålla levande - där efter har jag inte varit där så jag vet inte hur långt de har kommit med växtbiten. Har dock för mig att Christian Brams (en av Sveriges bästa på akvarieväxter och aquascaping) skulle hjälpa dom lite med den biten.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Herkules har blivit sämre med åren och personalen surare ju äldre de blir. Handlar nästan enbart på troppen nu mer. Han har kvalite på det han säljer.
Arken zoo i kungsbacka är dyr men har en del udda syd amerikanska sorter.
Nol är bra om man gillar att åka längre utanför göteborg.
Hornbach kan ha en del roliga växter hemma och de tar gärna hem det man vill ha. Nackdel är att man kan få med snäckor i växterna. Måste sköljas och kollas noga.
Men detta är min åsikt och du kanske får eller har en annan uppfattning om butikerna.
Ambitionen med den affären är inte att konkurrera med Tropen när det gäller fisken utan att istället satsa på växterna (som Tropen i likhet med nästa alla anda affärer i Götegborg är rätt kassa på).
Nu vet jag inte hur långt dom har kommit när det gäller detta. Jag var i affären vid deras öppnande och då fanns det inget alls i akvarierna och orsaken till det var helt enkelt att de då inte hade fått klart tillståndet från myndigheterna att hålla levande - där efter har jag inte varit där så jag vet inte hur långt de har kommit med växtbiten. Har dock för mig att Christian Brams (en av Sveriges bästa på akvarieväxter och aquascaping) skulle hjälpa dom lite med den biten.
Nej, det förstår jag också då akvarisitk bara är ett av benen för den affären, jag där för ca två månader sedan (jag minns inte riktigt) och då var det inte mycket växter där. Men som du säger de kan ju ändrat sig, så det kan ju vara en idé för Ansjo att göra ett besök, om inte för att uppdatera oss. Det positiva jag tar med mig från DM är att vårt närområde belönats med ytterligare en affär som saluför akvaristik.
Jag kom och tänka på en affär jag handlade på under 1990-talet, Lundby Zoo, som låg i samma kvarter som Herkules. Det var ett äldre par som drev den affären. Den tyckte jag var riktigt bra, servicen var mycket bra och fiskarna av bra kvalité. är det någon mer som kommer ihåg Lundby Zoo?
Nej, det förstår jag också då akvarisitk bara är ett av benen för den affären, jag där för ca två månader sedan (jag minns inte riktigt) och då var det inte mycket växter där. Men som du säger de kan ju ändrat sig, så det kan ju vara en idé för Ansjo att göra ett besök, om inte för att uppdatera oss. Det positiva jag tar med mig från DM är att vårt närområde belönats med ytterligare en affär som saluför akvaristik.
Jag kom och tänka på en affär jag handlade på under 1990-talet, Lundby Zoo, som låg i samma kvarter som Herkules. Det var ett äldre par som drev den affären. Den tyckte jag var riktigt bra, servicen var mycket bra och fiskarna av bra kvalité. är det någon mer som kommer ihåg Lundby Zoo?
EK
Jodå Lundby Zoo besökte jag också några gånger. Den var rätt liten men hade tusan i mig ALLA reservdelar till pumpar som överhuvudtaget fanns och det var på den tiden som man bytte lager etc på pumpar och de höll i alla evighet om man servade dom.
Har för mig att affären försvann strax efter att han dog och sedan orkade inte hon med det hela - fast det är länge sen nu så jag minns inte riktigt.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Var på Djurmagazinet idag för att kolla in deras växter. De hade ett lite större utbud än normalt men däremot fanns inga växtnamn eller priser uppsatta på akvariumen. Vill man inte ha med en försäljare som förklarar vad varje växt heter är denna butik inte att rekommendera. Blir nog att beställa från Tyskland för min del istället.
2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.
Kommentar