Olikfärgade Molly-yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    Olikfärgade Molly-yngel?

    Efter mina två Channors självmord medelst svanhopp ur akvariet, lever ju återigen endast tre svarta Molly´s där nu. Två honor och en hanne.

    Igår fanns det också 10-11 yngel, vilket ju var väntat eftersom ena honan varit rejält på tjocken en längre tid. Det jag undrar över är att ett par tre av dem är ljusbruna medan resten är svarta.

    Började nästan tro att det var ett par Channa-yngel, men det låter väl inte troligt då de var tillsammans i karet bara någon vecka.

    Varierar Molly-yngel i färg så, när båda föräldrarna är kolsvarta?
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    eftersom black mollys kan se ut hur som helst, så finns det gener med an massa olika färger i dom.

    har själv haft exempel där ett par som är helsvarta på 4-5:e kullen så dyker det upp andra färger.

    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • perfetto
      • March 2008
      • 1593

      #3
      Aha, det förklarar saken då. Ska bli intressant att se vad det slutar med för färg när de nu är ljusbruna då.

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        sedan kan de mycket väl bli svarta när de växer upp.

        hade en gång ett gäng yngel som var spräckliga vid förlossning.
        3 månader senare var de helsvarta.

        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        Arbetssätt...