Brådskande hälp! fungerar Tvåfläckig flaggciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Minipolis
    • December 2008
    • 9

    Brådskande hälp! fungerar Tvåfläckig flaggciklid?

    Jag har precis fått ett erbjudande om att köpa två stycken Tvåfläckig flaggciklid båda hanar, 8cm respektive 10cm.

    Har några timmar att bestämma mig på och jag undrar om jag kan ha dom i mitt akvarium som är 180L med:
    15st neontetror
    1 kampfisk
    4 siamesisk algätare

    förstår att det nog inte är optimalt men fungerar det? säljaren behöver att få bort dom.
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Jag har en känsla av att de kan äta upp dina neontetror och ge ig på din kampfisk.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      Om jag hade varit dig så hade jag inte tagit dem om du vill ha kvar dina fiskar som du har i akvariet. Kolla annars på artbeskrivningen, där kanske står något bra om dem.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Minipolis
        • December 2008
        • 9

        #4
        Har du haft sådana fiskar eller antar du att det inte går för att dom är ciklider?
        Kan tyvärr inte se art beskrivning för jag är inte guldmedlem

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av Minipolis
          Har du haft sådana fiskar eller antar du att det inte går för att dom är ciklider?
          Kan tyvärr inte se art beskrivning för jag är inte guldmedlem

          jag har aldrig haft dem och jag antar det på grund av de blir stora. kampfisken tror inte direkt har någon chans mot dem, de kommer säkert att vara nyfikna på han. Men kör som du vill. Vänta annars på att någon annan så får du höra vadde har att säga.

          Lycka till!
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Minipolis
            • December 2008
            • 9

            #6
            ok men enligt den informationen jag har läst så ska det nog kunna gå, tex:

            men dom kan ju ha fel

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              Ursprungligen postat av Minipolis
              ok men enligt den informationen jag har läst så ska det nog kunna gå, tex:

              men dom kan ju ha fel

              Okej, men kör efter deras råd då .
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Flaggciklider (har aldrig hört tilläggsnamnet tvåfläckig) är ganska lugna och fredliga ciklider, men när de blir fullvuxna så tar de nog neontetrorna.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  Ursprungligen postat av Micke_A
                  Flaggciklider (har aldrig hört tilläggsnamnet tvåfläckig) är ganska lugna och fredliga ciklider, men när de blir fullvuxna så tar de nog neontetrorna.

                  i artbeskrivningarna så står där en med 2 fläcking inom parantes.
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Ursprungligen postat av macke_fisk
                    i artbeskrivningarna så står där en med 2 fläcking inom parantes.
                    Hittade tvåfläckig flaggciklid i artbeskrivningarna, men det är A. metae, en helt annan fisk (är inte förtjust i godtyckliga handelsnamn). Och är det sådana, så ligger nog neontetrorna, och förmodligen även kampfisken illa till.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      #11
                      Ursprungligen postat av Micke_A
                      Hittade tvåfläckig flaggciklid i artbeskrivningarna, men det är A. metae, en helt annan fisk (är inte förtjust i godtyckliga handelsnamn). Och är det sådana, så ligger nog neontetrorna, och förmodligen även kampfisken illa till.

                      aha okej, men tänkte jag rätt angående neonerna och kampfisken.
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • Big_Sal
                        • March 2008
                        • 470

                        #12
                        jag tänkte också på vanlig flaggciklid tänkte att det borde inte vara nån fara... men såg sen att det är den andra och då föll pusselbitarna på plats...
                        //Salle

                        Kommentar

                        • Naugthy
                          • February 2008
                          • 531

                          #13
                          Hur går det med dom? Gick det bra med hinken? Det var jag som sålde dom! Nån som vill köpa den tredje? 15cm, hane. xD
                          "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                          "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                          Kommentar

                          Arbetssätt...