Fjärilsfisk med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Fjärilsfisk med?

    Har ett 180 liters akvarium med endast corydoras panda och ancistrus.

    Funderar på att skaffa fjärilsfiskar.

    Frågan är hur många fjärilsfiskar man Kan ha tillsammans i karet utan att det blir bråk?

    Och vilken annan fisk kan dem gå tillsammans med? Ett stim tetror, platy, nån ciklid?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Du kan nog ha en hane och några honor kanske.

    Alltför små fiskar riskerar kanske att bli mat, men nå'n mellanstor tetra, särskilt de med hög kroppsform, borde funka. Vet inte hur svåra de är på småfisk i och för sig, med tanke på munnens form så lever de nog mest av insekter på och strax ovanför vattenytan. Eventuella platyyngel försvinner nog däremot.

    Nå'n bottenlevande dvärgciklid funkar säkert.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      Okej, om man råkar få två hanar som kommer dem slåss eller?

      Beställer fisken i butik och då kommer dem i påsen direkt från grossisten. Så blir nog svårt att få en hane och bara honor :/

      Nyckelhålsciklid, kan den funka tro?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Nja, det är nog ingen större fara, lite flytväxter skadar inte, och rötter som går upp till ytan, så att de inte alltid ser varandra.

        Ja, det skulle jag tro, den är för övrigt en av mina favoritciklider.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...