Fjärilar med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Fjärilar med?

    Kommer göra om mitt 120 l akvarium. Kommer bl.a byta ut gruset mot lite grovkornig sand. Däri har jag planer på att ha fjärilsciklider, panda pansarmalar och 1 ancistrus.

    Hur många fjärilar kan jag ha? Vad mer för fisk kan bo däri?
  • Christer5

    #2
    Jag har även funderat på fjärilar men väldigt många har stora problem att få dom att överleva.

    Tyvärr !

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Du borde börja med 4 så att de kan para ut ordentligt, sedan får du se hur det går med de som blir det svagare paret..

      Du kan ju alltid ha tetror i burken, sedan kan du om du vill pröva med någon mindre gurami som typ dvärg eller honungsgurami..
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #4
        Ursprungligen postat av Christer5
        Jag har även funderat på fjärilar men väldigt många har stora problem att få dom att överleva.

        Tyvärr !
        Jasså? Har hört att de är lätta att hålla och få yngel av fast det var ju ett par år sedan.

        Kommentar

        • gickan_87
          • November 2003
          • 1873

          #5
          Ursprungligen postat av pikachu
          Du borde börja med 4 så att de kan para ut ordentligt, sedan får du se hur det går med de som blir det svagare paret..

          Du kan ju alltid ha tetror i burken, sedan kan du om du vill pröva med någon mindre gurami som typ dvärg eller honungsgurami..

          Så jag Kan ha 4 fjärilar (blir det ena paret för jagade får de flytta) 1 par dvärggurami + några tetror och makarna? Hur många Pandora Kan jag ha i? 5 eller fler?

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #6
            Ja, det KAN gå med 4 fjärilar..
            Samma sak med dvärgarna det KAN gå..

            Pandorna tror jag gör sig snyggast som 8-10 eller liknande..
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            • Christer5

              #7
              Ursprungligen postat av gickan_87
              Jasså? Har hört att de är lätta att hålla och få yngel av fast det var ju ett par år sedan.
              Jo dom är svåra det kan ju vara bra att veta ifall det inte funkar.

              Sök gärna i forumet så kan du läsa om dom.

              Kommentar

              Arbetssätt...