530l med en landdel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ulven89
    • May 2012
    • 71

    530l med en landdel.

    I mitt 530 (160x60x55) har jag en 40x55 glasskiva med en 8x55 "ramp" som är en landdel, detta är ett litet "experiment" om man vill.
    jag har ingen idé eller plan för det förutom skiffer som är silikonad fast i rutan. Det finns en "bäck" där en cirkulationspump pumpar upp vattnet, resten av ytan är klädd med mossa så kallad orchidee mossa - vitmossa från nya zeeland "Sphagnum moss". Har några växter, dessa är två murgrönor de andra är träd - de flesta har bara fått två "vuxen blad" efter sina första blad från fröt.

    Nu har jag börjat fundera på vad tusan jag ska ha för djur som kan vilja gå upp på landdelen, Jag kommer ha två gengäddor och troligen fyra öronålar i detta kar med några snäckor, musslor och kanske, kanske fjärilsfiskar, m någon slamsugare på upp till 10cm.

    Nu är frågan vad folk tror jag kan ha med dessa fiskar, som inte blir uppäten eller äter upp dom, jag funderade på sköldpadda men jag tror att det finns en viss risk för mina fiskar i detta fall.. I vilket fall som, vad tror ni?
Arbetssätt...