Blå ciklid, Röd ciklid och Pärlrandig Geophagus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 22_olästa_meddelanden
    • April 2012
    • 18

    Blå ciklid, Röd ciklid och Pärlrandig Geophagus

    Skulle Blå ciklid och Röd ciklid (kanske Pärlrandig Geophagus?) i mitt 250-300l akvarium? (har inte skaffat ännu).
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Tror den röda cikliden är lite för aggressiv för de andra två. Om du inte har skaffat karet än, och ändå är och nosar på 300 liter, så skaffa ett 375-liters, så ska det nog inte vara några problem att ha blå ciklid och G. brasiliensis ihop.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Fast blå ciklider kan ändå vara rätt tuffa i psyket.. :P
      Så skaffar du 375:an så ska du nog kunna ha blåa och röda ihop, blå cikliden blir ju även större så det kan den utnyttja..
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jag upplever den röda cikliden som mer ettrig under yngelvården, och stor och ganska lugn kan nog få en del problem med liten och ettrig.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • 22_olästa_meddelanden
          • April 2012
          • 18

          #5
          Jag har läst på internet att geophagusen kan ha väldigt låg tempratur mellan 12-22 grader men sen läste jag också i en back to nature bok och då stog det mellan 20-24grader! Jag fattar inte ricktigt?
          Senast redigerad av 22_olästa_meddelanden; 02 May 2012, 21:41.

          Kommentar

          Arbetssätt...