knorrmal med räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ambjörn
    • February 2008
    • 77

    knorrmal med räkor?

    Ja, en enkel fråga - funkar knorrmal med räkor, i det här fallet amano som än så länge bara 2.5 cm stora. Jag tänker på att den enligt artbeskrivningen "kan också ta en del småfisk."
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Jag är rätt säker på att knorrisen skulle ta fram kniv och gaffel tyvärr..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ja den trivs nog som räven i hönsgården
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Målande men troliga beskrivningar.
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • ambjörn
          • February 2008
          • 77

          #5
          Tack för svar - misstänkte det ... Här går man och skaffar amano (tofsalger) och dagen efter blir man erbjuden att ta hand om en cool knorrmal ... Elände.

          Men vad menas egentligen med småfisk? Ligger colombiatetror i riskzonen, eller corysar, eller är det snarare guppy och neontetror det handlar om?

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av ambjörn
            Tack för svar - misstänkte det ... Här går man och skaffar amano (tofsalger) och dagen efter blir man erbjuden att ta hand om en cool knorrmal ... Elände.

            Men vad menas egentligen med småfisk? Ligger colombiatetror i riskzonen, eller corysar, eller är det snarare guppy och neontetror det handlar om?
            det beror nog mycket på beteende - små fiskar som vilar på botten på natten ligger illa till. Corydoras brukar klara sig
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...