Vad ska jag mer ha för fisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vimsa
    • November 2008
    • 768

    #16
    Ursprungligen postat av callisto79
    Såg att det fanns bolivianer på Dm sist jag var där, men de var (som vanligt) under medicinering.. (och jag fattat inte varför de envisas med att kalla dem "fjärilsciklid Blå") Vi var till Luleå istället och shoppade loss hos Rolle på Akvariecenter

    Det blev 2 bolivianer(hoppas det blev honor, de var ganska små), 1 kakaduciklidhane och 4 sajicaciklider.. Har nästan bestämt mig för att det blir ett gäng scalarer längre fram också, men nu ska de nya få bo in sig ett tag Kakaduorna verkar då ha hittat varandra iaf, kom på dem med att hålla på tillsammans inne i ett stenröse idag på morgonen
    Ja juste. De blir ju aldrig av med sjukdomarna där! Upptäckte vita prick i ännu en stapel idag ... Och verkar dessutom alltid finnas någon som lider av torpedsjuka bland levandefödarna.

    Ja Rolles ska ju vara bra. Har jag hört ... haha, jag har fortfarande inte kommit mig dit! Är i Lule ganska ofta men det blir liksom aldrig av *suck* Vad kul att kakaduorna gillar varann

    Ursprungligen postat av Animaniac
    Har du några andra fiskar? Ibland kan nog avsaknaden av småfisk som visar att allt är frid och fröjd, göra en del arter skygga.
    Kanske är det så. Just nu har jag bara nyckelhålen, två bågfenor och ett gäng ottisar. Har haft betydligt mer tättplanterat förut (Innan mina stora, fina svärdsplantor bestämde sig för att de inte ville vara med längre), och dessutom haft en hel del guppys samt corydoras. Men siktar på att få fram lika mycket växter, dra upp några guppys i mitt andra akvarie och köpa nya pandor så förhoppningsvis kan de bli lite tryggare snart.

    Kommentar

    • Alex90
      • March 2005
      • 141

      #17
      Ursprungligen postat av callisto79

      Det blev 2 bolivianer(hoppas det blev honor, de var ganska små), 1 kakaduciklidhane och 4 sajicaciklider.. Har nästan bestämt mig för att det blir ett gäng scalarer längre fram också, men nu ska de nya få bo in sig ett tag Kakaduorna verkar då ha hittat varandra iaf, kom på dem med att hålla på tillsammans inne i ett stenröse idag på morgonen
      Akta med scalarer till sajica, hade ett par sajicaciklider med lite yngel i 540 liter och skaffade 6 st scalarer och deras långa fenor blev mat fort till sajica, så fick göra mig av med dem. En liten tanke bara

      Kommentar

      • olenfalk
        • January 2011
        • 6

        #18
        Gurami är ganska fina och håller sig mycket i ytan om du hade mycket malar så att du fyller ut akvariet lite

        Kommentar

        Arbetssätt...