Har ni någon fisk med udda beteende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #16
    Hmm, hade amanoräkor som totalt slaktade mina ancistrusar (asså, de dödade dom). Platsar det in?

    Kommentar

    • Eldtuss
      • August 2010
      • 109

      #17
      Jag har en saffransmolly som är rätt knäpp. Han får liksom ryck och åker upp och ner, upp och ner, upp och ner, längs glaset på framsidan.
      Har alltid gjort så från första början :P

      Kommentar

      • Lenaja
        • January 2011
        • 22

        #18
        Jag har en zebrafisk som väljer att försvinna lite då och då. Föra gången den försvann var den borta i nästan 4 veckor. Men sen en dag var han tbx. Jag har ingen aning om vart han tar vägen för under den perioden han var borta tömde jag nämligen hela karet. lite kul men en konstig firre. Nu har han även försvunnit igen, han kommer väl tillbaka snart.

        Kommentar

        • Pink_Tess
          • September 2010
          • 311

          #19
          Ingen fisk men en filter räka (atyopsis moluccencis) som inte fattar att han är en filtterräka och simmar runt och springer runt överallt och letar mat... de övriga filterräkorna sitter där det är tänkt och filtrerar maten som ges vid pumpen :P
          // PinkTess
          AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
          Mitt 300L Central Amerika Projekt

          Kommentar

          • Whizzer
            • May 2005
            • 498

            #20
            Har en corydoras sterbai som emellanåt lämnar stimmet och simmar som en idiot i utblåset till pumpen, uppe vid ytan! Så kan han (ja klart det måste va en han) hålla på i ett par minuter o sen simmar han ner till stimmet o uppför sej som en corydoras ska uppföra sej.. Ingen av de andra i stimmet simmar högre upp i karet än max 10cm o det är när de blir skrämda av nån skalar eller liknande

            Fick en guldsömsciklid av en vänlig bekant som tyckte de var så tjusiga. Fick slänga ihop ett annat kar snabbt som ögat, inte vågade jag ha de där tillsammans med de andra fiskarna! Hanen dödade alla sina fruar, slet av dom fenorna så att de bara låg på botten utan en chans att kunna simma. Sen fick han leva ensam, slet upp alla stackars växter som var planterade och rev ner (!) stenrösen och rötter som fanns i karet. Vet inte hur han lyckades med allt detta under nätterna, men det såg alltid ut som ett slagfält i karet på morgonen när man tände.
            Gick man förbi karet så anföll han mot glaset. Katterna tyckte visserligen att det var ett roligt beteende, speciellt eftersom fiskarna i det andra karet inte var ett dugg intresserade av att de satt där o tittade.
            Helknäpp!
            Whizzer
            http://ninavarblane.blogspot.com

            Kommentar

            • vitter
              • August 2010
              • 219

              #21
              Inte fisk, men mina klogrodor har ganska rejäla homosexuella tendenser. De är tre pojkar, men det händer rätt ofta att de ligger och kramas med varandra ändå.

              Kommentar

              Arbetssätt...