Vilken större fisk ska vi ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    #31
    Ett riktigt drömakvarium, Dre!
    Precis så hade jag också velat ha det vartefter. 2-3 olika sorters ciklider, pansarmalar och några fina tetror alt stänktetra som håller sig vid ytan. Grymt

    Kommentar

    • cillan
      • February 2007
      • 562

      #32
      Ursprungligen postat av Dre
      Skuggan håller till i Landskrona så kolla med honom han odlar massor av malar även corydoras:


      Annars har du ciklidhobby i Södra Sandbyn som troligtvis har Corydoras och många vanliga akvarieaffärer har också just panda.

      Sedan finns Stoby i Hässelholm eller var nu Stoby ligger:
      http://www.stobyakvarie.se
      Ciklidhobby i Södra Sandby visste jag inte om, ska nog besökas någon dag.

      HUr får jag kontakt med Skuggan? Finns han här?

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        #33
        Ursprungligen postat av Falconer
        Ett riktigt drömakvarium, Dre!
        Precis så hade jag också velat ha det vartefter. 2-3 olika sorters ciklider, pansarmalar och några fina tetror alt stänktetra som håller sig vid ytan. Grymt
        Kul att du gillar det och tackar!
        Checking out...

        Kommentar

        • DaRe

          • June 2009
          • 2227

          #34
          Skuggan får du lättast tag på på det forumet jag länkade till.
          Checking out...

          Kommentar

          • cillan
            • February 2007
            • 562

            #35
            Jag blev sur idag på den där fisken som jagar de andra två hela tiden så fort de visar sig (och inte ligger gömda i grottan) och slängde i honom i sköldpaddsakvariet (dit alla andra fiskar går som inte sköter sig ). Så nu visar de två sig mer som är kvar men karet känns ju ganska tomt. Är det jättedumt att köpa nyckelhålen och ha dem med de två guramisarna som är kvar?

            Kommentar

            • DaRe

              • June 2009
              • 2227

              #36
              Vad var det för fisk som jagade alla andra?

              Gurami och Nyckelhål går utmärkta ihop.
              Checking out...

              Kommentar

              • cillan
                • February 2007
                • 562

                #37
                Det var guldgurami som jagade guldgurami. Samma fisk har jagat de andra tre som inte finns mer så fort de visat sig. De har hela tiden gömt sig en grotta eller bakom växter men så fort de kommit fram har den jagat dem hack i häl, bitit dem i fenan och i sidan. De två som är kvar nu verkar inte jaga varandra.

                Kommentar

                • DaRe

                  • June 2009
                  • 2227

                  #38
                  Det kan ha varit förberedelser till lek. Ibland kan det tycka slite tufft men oftast harmlöst. ej hört det om guramis dock, man jag vet inte mycket om gurami.
                  Checking out...

                  Kommentar

                  • cillan
                    • February 2007
                    • 562

                    #39
                    de ska vara fredliga men det finns exemplar av goldgurami som är riktigt elaka. Jag tror att de andra tre har dött på grund av att de blivit så jagade. Den har verkligen velat vara helt själv för den har bitit och jagat de andra hela tiden, de har misst färgen och sedan blivit allt svagare. Jag har inte sett de andra så mycket framme som idag efter att jag tog bort jagaren.

                    Kommentar

                    • cillan
                      • February 2007
                      • 562

                      #40
                      Var på Zoogiganten utanför Lund idag, trodde de skulle ha nyckelhålsciklid men det blev varken nyckelhålsciklid, nya stenar eller pansarmalar. Inte heller någon ny pump till ett av akvarierna. De hade helt enkelt inte nåt utav det jag ville ha. Så vart ska jag nu hitta alla dessa grejer i närheten? Pumpen tror jag att jag vet vart jag kan hitta men inte resten. Funderar på att skicka ett mail till Sandbys ciklidhobby (nämns ovan i tråden) för att kolla om de har nyckehålsciklid. Lite surt när man bestämt sig för något och inte hittar det man vill ha.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...