vem vill bo i hop med Tateurndina ocellicauda?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nfalkestav
    • July 2005
    • 58

vem vill bo i hop med Tateurndina ocellicauda?

Har inte haft akvarium på flera år ,men nu börjar instresset göra det omöjligt att inte prova igen, med bara ett...
    Har ett 150 liter som står i vardagsrumemt,och egentligen känns det väl litet sotrt, men det är det som är snyggast och helast trots allt. Har tidigare haft en del goies, bed varierad framgång, men en fisk som stannat kvar i hjärtat trots akvarieuppehåll är tateurndina ocellicauda, men kanske känns det litet tomt med bara 2-3 par sådana i et 150 liter, så nu undrar jag vad mer jag kan ha i det, som skulle trivas med dom. Kulfiskar är jag oxå väldigt svag för, men dels blir det kanske för blandad bitop (inte kollat kulfiskarnas krav ännu) dels har jag hört att kulfiskar är oerhört glupska och äter allt och alla, vilket vore tråkigt för gobisarna...så vad skulle passa med de små raringarna?
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

kulfiskarna skulle nog ge sig på dina occellicauda, men det finns ju en hel del annat kul att prova på från (nästan) samma biotoper, typ Iriatherina werneri eller Melanotaenia preacox, samt gaffelstjärtar som Popondetta (Popondichtys) furcata, annars är de ju kompatibla med de flesta rasboror...
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

http://saltvattenvandal.blogspot.com/

Kommentar

• Olle A
      • January 2002
      • 1661

Hej Nina!
      Jag såg att du även gillar killis. Många små, fredliga killis skulle passa alldeles utmärkt ihop med Tateurndina ocellicauda. T ex Aphyosemion striatum, A. australe, Chromaphyosemion bitaeniatum, Fundulopanchax scheeli eller Epiplatys dageti.

Olle

Kommentar

Arbetssätt...