Ensam fisk- olycklig fisk?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fjärilsciklid
    • June 2006
    • 252

Ensam fisk- olycklig fisk?

Funderar hur jag ska göra. Är ju rätt ny inom akvarier och har skaffat flera olika sorters fiskar. Har nu bestämt mig för att satsa på Acanthocobitis botier, Fjärilsciklider och kardinaltetror + sewellia lineolata som algätare.

Till frågan hur gör jag då med tex min Badis badis som är ensam? Hon verkar må fint, men mår hon dåligt av att vara själv? Ska jag ge bort henne eller låta henne få bo kvar i ett akvarium hon är van vid -fast ensam?

Man kan planera i evigheter...
  • Fjärilsciklid
    • June 2006
    • 252

Någon måste väl ha en teori i saken?

Kommentar

• erikthur
      • March 2004
      • 9953

Om firren ser ut att må fint så kanske till och med den gör det.
      My opinion...
      Killies is a lifetime passion

Kommentar

• Fjärilsciklid
        • June 2006
        • 252

Ja hon verkar må fint, äter bra, kommer fram när man går till akvariet mm.

Kommentar

• Maria - Sjöjungfru
          • January 2004
          • 4236

Jag tror nog inte en fisk som är ensam av sin art simmar omkring och längtar efter en artfrände.
          Möjligtvis kan väl en stimfisk bli stressad av att inte ha några "kompisar" omkring sig och på så vis må lite kymigt.
          Tvärtom så tror jag nog att en del fiskar kan bli mindre stressade av att inte ha några kärlekskranka artfränder som jagar halvt ihjäl dom
          Maria - Sjöjungfru

Kommentar

• Fjärilsciklid
            • June 2006
            • 252

Dåså, hon är ju ingen direkt stimfisk vad jag vet så då kan hon nog bo kvar ett tag till =).

Kommentar

Arbetssätt...