Orange Mal som ser ut som en röd Zebra ciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Av beskrivningen att döma tror jag inte att det är en mal, men har ju haft fel förr

    Var sitter munnen? På undersidan, eller "mitt på" så att säga?
    Senast redigerad av Shepard; 22 August 2007, 19:51.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Joubert
      • June 2007
      • 108

      #17
      Munnen sitter på undersidan
      // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Ok, det är en gul odlingsform av kinesisk algätare alltså? Det är ingen mal
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Joubert
          • June 2007
          • 108

          #19
          jaha, ojdå ....jag är ingen expert på det , trodde att det var en mal ....

          Fasst jag undrar om vi ska köpa en sån till pappa , enligt vad jag har läst så verkar den vara ganska agressiv ...
          // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

          Kommentar

          • JohanRex
            • June 2007
            • 144

            #20
            Jösses, efter att ha läst alla kommentarer under artbeskrivningen så undrar man om den överhuvudtaget är lämplig som akvariefisk.

            Sen får jag inte ihop det där med att den blir 28cm lång men ändå kan gå i ett 120L kar. Det verkar som jättemycket fisk på liten yta.

            Kommentar

            • Joubert
              • June 2007
              • 108

              #21
              Hoppas att den inte ger sig på dem andra fiskarna, det är ett akvarium på
              500 L , så man får hoppas att den inte går på dem andra
              // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

              Kommentar

              • JohanRex
                • June 2007
                • 144

                #22
                Den får allt vara fantastiskt vacker om det skall väga upp att den äter upp alla andra fiskar.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Äter andra fiskar gör den nog inte, den blir bara revirhävdande, och aggressiv, och det blir ju troligtvis värre av att de nog ofta får gå i för små akvarier. Det påstås också att den gärna sätter sig fast på höga platta fiskar, som scalarer.

                  Den är dessutom ganska felbenämnd, den är inte särskilt bra på att äta alger, har för mig att den slutar med det helt efter ett tag. Undrar hur många stackars nybörjare som har pålurats en blivande ilsken jätte till sitt lilla sällskapsakvarium när de har frågat efter en bra algätare. Och synd om fisken också, som troligtvis antingen stannar i växten, och dör i förtid, på grund av för lite utrymme, blir avlivad eller får flytta tillbaka till affären för att den inte passar med sällskapet.
                  Senast redigerad av Shepard; 22 August 2007, 21:24.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Knyttet
                    • December 2006
                    • 646

                    #24
                    Ursprungligen postat av JohanRex
                    Jösses, efter att ha läst alla kommentarer under artbeskrivningen så undrar man om den överhuvudtaget är lämplig som akvariefisk.

                    Sen får jag inte ihop det där med att den blir 28cm lång men ändå kan gå i ett 120L kar. Det verkar som jättemycket fisk på liten yta.
                    Min kines är någorlunda snäll nuförtiden. Det var värst när jag hade en till, de verkar verkligen inte vilja vara fler än en i samma akvarium. (iaf inte mina) En period var han väldigt dum mot ett par ancistrusar. Särskilt den gula av dem fick helt enkelt inte vara på botten av akvariet. Han är även starkt misstänkt för att äta växter. Men så är han så fin och charmig samtidigt, så han får stanna Dock inte en fisk jag skulle rekommendera folk att köpa.

                    120 liter låter litet, det håller jag med om. Att den kan bli 28 cm hade jag missat, min är inte i närheten av den storleken.
                    min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                    Kommentar

                    Arbetssätt...