Vad är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • martal
    • May 2004
    • 618

    #16
    Hej Azur
    Jag har tittat på din bild och det ser inte riktigt likadant ut.Den har aldrig haft sporer och är helt "platt".Den växer väldigt mycket i storlek.Har vid ett tillfälle täckt en hel rot samt upp mot växterna och bladen.Den är helt perfekt symetrisk i mönster med ett sorts spetsmönster längst fram.Ett tag trodde jag att den skulle ta över hela akvariet.
    Typiskt är att den försvinner väldigt snabbt.
    Kan det vara en annan sorts akvatisk slemsvamp??
    MVH Marita
    Roten där den fanns första gången är mycket gammal och "kokad" ett antal gånger:-)
    Senast redigerad av martal; 14 February 2006, 13:57.
    Det här behöver du veta
    www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

    Kommentar

    • gladhertha
      • February 2005
      • 1755

      #17
      Jag får rysningar......hoppas VERKLIGEN inte jag får något sånt tack vare mina boklöv...*ängslig*
      Mvh Hanna
      Min Zoon

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #18
        Ursprungligen postat av martal
        Hej Azur
        Jag har tittat på din bild och det ser inte riktigt likadant ut.
        Nej, när bilden togs satt den still & hade börjat producera sporer, innan dess såg den ut exakt som på Kjells bild i första inlägget.
        Kan det vara en annan sorts akvatisk slemsvamp??
        Ja, det kan det säkert. Det finns säkert ett stort antal arter, men jag har inte den blekaste hur man skiljer dem åt.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • blubb
          • February 2006
          • 1

          #19
          hej du nu är jag äntligen här jag undrar om du fortfarande håller på och odlar jag har nämligen en liten affär och har problem med att få tag i kvalitets fisk

          Kommentar

          • gladys
            • March 2005
            • 1962

            #20
            Åh fy f**!!
            Om jag hittar nåt sånt kommer jag att kräkas!!!
            Quidquid latine dictum sit, altum viditur

            Kommentar

            • Legisten
              • January 2006
              • 115

              #21
              Undra om jag också har något sånt där i mitt terrarium....
              Jag brukar alltid få en slemmig mjuk boll i terrariet som är vit och fast att jag inte hade någon pump så kunde man hitta den lite varstans i terrariet.
              Jag treodde det var gammal mat som ruttat,men eftersom den också förflyttade sig så blir jag fundersam

              Kommentar

              • Krax
                • December 2005
                • 1329

                #22
                Ursprungligen postat av uffe
                måste få stjäla tråden lite,kan det här vara nåt liknande?http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=83768
                Jag har något liknande i mitt ena akvarium. Den är gulvit och konsistensen liknar en tvättsvamp. Den växer på en sten med lite javamossa och håller på att växa över mossan. Men den är bara ett par centimeter stor och växer inte många millimeter per månad. Jag tror att det är ett svampdjur.

                Akvariet är 25 liter, med finkornig sand och en stor granitsten, en liten cirkulationspump och ingen doppvärmare. Jag har ganska mycket växter i och en del guppy.

                Kommentar

                • larsr
                  • August 2007
                  • 28

                  #23
                  Den äcklige saken är väl på insidan av akvariet????
                  What a pleasure
                  Whar a joy
                  I was here
                  Before Kilroy

                  Kommentar

                  • El_latiinoo
                    • February 2010
                    • 43

                    #24
                    Den ser riktigt nasty ut. hur blir man av med en sån här om man hittar nått sånt här i sitt akvarie?
                    Mycket vill ha mer...

                    110l sällskaps akvarium

                    Kommentar

                    Arbetssätt...