Vad är detta för art

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BluesBoy
    • January 2004
    • 2559

    #16
    b) Här också. Jag kunde även betygsätta den när den visades i fullformat.
    Testade först innan jag var inloggad och det gick också.
    BluesBoy
    http://www.bluesboy.se

    Kommentar

    • klara
      • September 2002
      • 1112

      #17
      Ursprungligen postat av Lenita
      Åhå, men jag tror jag vet vad som blivit fel i så fall. Det funkade inte när jag skulle logga in första gången, så jag mejlade Christian och fick lösenordet återställt på det viset... kanske hände något då?
      Annars trivs jag rätt bra med min nya titel. Klart bättre med admin än "arbetslös akademiker"
      VA?! Betyder inte admin just arbetslös akademiker? Det trodde jag..
      /Klara
      ------------------------
      Min hemsida
      Min zoon

      Kommentar

      • Lenita
        • June 2003
        • 850

        #18
        [/QUOTE]VA?! Betyder inte admin just arbetslös akademiker? Det trodde jag.. [/QUOTE]
        Äsch så vart man avslöjad då
        ____________________________________
        Pax vobiscum!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #19
          Tillbaka till ursprungsfrågan

          ... som alltså var - vilken art visar fotot
          Det pinsamma är att jag tror att haft den en gång, men kan för mitt liv inte komma ihåg namnet
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #20
            Är det inte bara juvenila Barbonymus? schwanenfeldii eller altus? Jag har för mig att de är slanka och färgar ut "ojämnt" som juveniler.

            Annars var min spontana första tanke när jag såg dem att det var nån asiatisk Rutilus/Scardinius/Leuciscus. Saknar de skäggtömmar, eller har mer än 7 strålar i analfenan, kan det kanske vara det också.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Ursprungligen postat av Azur
              Är det inte bara juvenila Barbonymus? schwanenfeldii eller altus? Jag har för mig att de är slanka och färgar ut "ojämnt" som juveniler.

              Annars var min spontana första tanke när jag såg dem att det var nån asiatisk Rutilus/Scardinius/Leuciscus. Saknar de skäggtömmar, eller har mer än 7 strålar i analfenan, kan det kanske vara det också.
              Tack för synpunkterna.
              De var ca 10 cm och att schwanenfeldi eller altus skulle förändra sig så mycket har jag svårt att tänka mig.

              Skäggtömmar har de i aklla fall inte så det kan ju vara någon av de sist nämnda?
              Någon annan med förslag.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • ray
                • January 2002
                • 954

                #22
                Bild på Rutilus rutilus

                verkar som Azur gissade rätt.
                ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #23
                  Mja, just Rutilus rutilus är det definitivt inte, men det finns tonvis med märkliga asiatiska karpfiskar och det kan vara nåt åt det hållet. Att den saknar skäggtömmar gör dock inte att man helt kan utesluta att det är en barb. Den jag känner till som är mest lik i teckning är Barbonymus altus, men den är nog för hög i kroppen redan vid 10 cm.

                  Intressant fisk i alla fall. Skall se om jag kan skicka vidare frågan.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #24
                    Ursprungligen postat av ray
                    Bild på Rutilus rutilus

                    verkar som Azur gissade rätt.
                    Tror nog inte det - att de skulle bli så mycket högre i kroppen efter att de nått mer än halva max.storleken verkar inte riktigt sannolikt
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Ursprungligen postat av Azur
                      Mja, just Rutilus rutilus är det definitivt inte, men det finns tonvis med märkliga asiatiska karpfiskar och det kan vara nåt åt det hållet. Att den saknar skäggtömmar gör dock inte att man helt kan utesluta att det är en barb. Den jag känner till som är mest lik i teckning är Barbonymus altus, men den är nog för hög i kroppen redan vid 10 cm.

                      Intressant fisk i alla fall. Skall se om jag kan skicka vidare frågan.
                      Jo som sagt att den långsträckta kroppsformen gör det rätt osannolikt - tacksam för all hjälp jag kan få
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #26
                        Hej

                        Jag får det här meddelandet när jag klickar på bilden:

                        "Tyvärr kan du inte titta på detta foto i fullt format. Tillgång till denna funktion har enbart Zoopet Gold-medlemmar. Information om hur du blir Zoopet Gold medlem hittar du på denna sida"

                        Och Zoopet Goldmedlem är jag ju. För det är väl samma som Zoopet Plus?

                        MVH Micke
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #27
                          Ursprungligen postat av Micke_A
                          Hej

                          Jag får det här meddelandet när jag klickar på bilden:

                          "Tyvärr kan du inte titta på detta foto i fullt format. Tillgång till denna funktion har enbart Zoopet Gold-medlemmar. Information om hur du blir Zoopet Gold medlem hittar du på denna sida"

                          Och Zoopet Goldmedlem är jag ju. För det är väl samma som Zoopet Plus?

                          MVH Micke
                          Fotot ligger på admin-avdelningen så du skall inte kunna se det i fullt format - det är texten det är fel på.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Azur
                            • March 2003
                            • 12946

                            #28
                            Tjena Kjell,
                            Har knäckt vad din fisk är, tack vare ett tips från en kollega: Hypselobarbus jerdoni.

                            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #29
                              Ursprungligen postat av Azur
                              Tjena Kjell,
                              Har knäckt vad din fisk är, tack vare ett tips från en kollega: Hypselobarbus jerdoni.

                              http://www.practicalfishkeeping.co.u...article_id=130
                              Tackar tackar - kanon
                              Det pinsamma är bara att nu när du säger det så kom jag ihåg var jag hade läst om denna fisk tidigare - naturligtvis i just Pratical Fishkeeping
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...