Regnbågsfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    Regnbågsfisk

    Hoj!
    Jag vet att detta är en rätt dålig bild. Min lins är suddig och ljuset är tvivelaktigt, men då jag tänkt skicka efter ett par lekohonor till mina två (förmodligen) grabbar vore det trevligt att veta om jag gissat rätt eller inte. Djuraffären verkar tveka när jag frågar. ^^
    Är detta, som jag tror, en variant av Melanotaenia trifasciata?

    Just det.. nu måste jag bara ta reda på hur i hela friden jag postar en bild, också. O_o
    Måste jag ladda upp eländet på en Annan hemsida, först?
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Du måste vara gold-medlem för att kunna posta bilder. Men om du lägger upp din bild via någon sida där du kan ladda upp dina bilder (photobucket tex.) och länka till den så kan vi hjälpa dig.
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Pickles
      • October 2009
      • 1155

      #3
      Regnbågsfisk

      Åh, där ser man. Jag som trodde att det handlade om någon uppladdningfunktion jag helt enkelt inte förstod mig på. Nåja. Här är i alla fall bilden, sådan som den är; http://grysaje.deviantart.com/art/Rainbowfish-139484822

      Jag hoppas att den är tydbar. ^^
      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
      ~25l vatten

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #4
        Ja nog är de lik Melanotaenia trifasciata. Hor stora är dina?
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • Pickles
          • October 2009
          • 1155

          #5
          De är ungefär sex centimeter nu och har precis börjat färga ut. Fantastiskt vacklra och livliga och trevliga fiskar, så jag skulle gärna se att de får rätt sorts fruntimmer nu när jag vill utöka stimmet. ^^

          Kommer inte ihåg vad djuraffären sade att det var, men inte sjutton var det trifasciata i alla fall. Jag antar att jag får gå in och peka finger, så att de beställer hem rätt sort.
          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
          ~25l vatten

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #6
            Jadu... listorna kan ibland ge fel fisk tyvärr. http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=258&SOK=1 Så här ser ju vuxna individer ut. Dina har kommit halv vägs, så de kan ju se något annorlunda ut än så länge. Men troligen är dina just Melanotaenia trifasciata.
            //Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            • Pickles
              • October 2009
              • 1155

              #7
              Det finns så många olika färgvarianter att man blir yr, men om man tittar på denna till exempel, så känns slutsatse rätt given; http://www.aquarium-fish.info/specie...ia/trifasciata

              Jag antar att jag tryggt kan beställa honor av den varianten. ^^ Ville bara ha en andra åsikt, eller ännu fler.
              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
              ~25l vatten

              Kommentar

              • heeke
                • April 2003
                • 5033

                #8
                Jag skulle sätta min peng på M.trifasciata jag också. Som du säger finns det många färgvarianter som skiljer sig ganska mycket åt.
                Mer info, om du inte sett sidan förr: http://members.optushome.com.au/rain...hes/Trifas.htm
                heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                Kommentar

                • Pickles
                  • October 2009
                  • 1155

                  #9
                  Jag tackar och bockar för hjälpen. ^^ Dags att utöka stimmet.
                  "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                  ~25l vatten

                  Kommentar

                  Arbetssätt...