Sand,grus,stenar och växter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus1984
    • November 2008
    • 2606

    Sand,grus,stenar och växter!

    Vilka områden finns det sjöar/floder etc som har stenar,grus,sand och mycket växter? Jag är ute efter nån form av Biotop... och vilka fiskar som lever där?

    Jag måste erkänna att jag inte kan så mycket om just de ställen där alla våra fina akvariefiskar kommer ifrån, hur det ser ut där osv.

    malawi och tanganyika har jag sett några filmer från och även amazonas.. men är inte intresserad av att ha ett tanganyika eller malawi akvarium.

    Funderar lite på ett kommande projekt där jag inte skulle vilja ha så mkt rötter i. men däremot stenar grus och sand som bilder grottor och massor med växter...

    Jag vet inte om det finns nån 'biotop' som ser ut såhär, isf tänker jag skapa en...vilka fiskar kan då tänka sig trivas där? Dvärgciklider gillar ju ju väldigt mycket....vill inte ha stora fiskar förutom malar.

    Akvariet som detta projekt planeras till är 200x60x60. Och kommer bli ett projekt som kommer skapas sakta pga min obefintliga ekonomi! (Har ju bokat Sweden Rock biljett + boende nu wahhh!!)

    /Markus
    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

Arbetssätt...