Påfågelsgobi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mirala
    • June 2015
    • 22

    Påfågelsgobi

    Hej!

    Har någon något att säga om påfågelsgobi? Passar den i ett 54 liters med pump med fart i tillsammans med filterräkor och rasbora brigittae? Hur lätt är den att få tag i?
  • Bisho
    • September 2013
    • 304

    #2
    Hej!
    Jo det skall inte vara några problem!
    De är så fina och de läker ganska lätt. Det gör de oftast i en liten grotta och hanen vaktar äggen. Men det är bäst att de flyttas till ett yngel kar om du vill ha kvar ynglen.

    De älskar artemia "frystfoder" och de äter i princip allt. De är fredliga och jag hade haft dem med all möjliga fiskar som är fredliga.

    De rekommenderar jag verkligen samt dem är rätt billiga. De kostar mellan 40-70kr beroende på vilken butik här i Malmö
    Mitt tanganyika akvarium
    https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

    Kommentar

    • Magnus.J
      • February 2016
      • 4

      #3
      Hej!

      Jag föll direkt för dem och köpte 3st till mitt 110 liters då min lokala handlare hade fått in, 54 liters går nog bra men kanske är i minsta laget då den är fullvuxen, men enligt beskrivningen här på zoopet så är 40L minimum så ditt 54 liters borde gå utmärkt.

      Lite fart i pumpen är ingen nackdel och det har jag också, mina ignorerar mest bara de andra fiskarna men då är de rätt unga och lika stora som mina kardinaltetror just nu, då de blir betydligt större så får jag helt enkelt se hur de går då, aldrig haft rasbora så jag kan inte besvara hur de skulle funka tillsammans med dem, men sånt är ju självklart olika från fisk till fisk också.
      Hoppas du hittar några där du bor och blir nöjd om du nu väljer att köpa dem, jag ångrar då inte att de fick flytta in i min lilla akvarievärld

      Kommentar

      Arbetssätt...