Liten pilnäbb??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Ursprungligen postat av rasermusen
    Någon som hittar en BRA sida där det står om M. Circumcintus. Jag hittar bara dåliga
    Se om du hittar fler om du stavar circumcinctus
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • rasermusen
      • October 2011
      • 258

      #17
      Jag hittade en sida när jag sökte på circumcinctus och där stog det att den ville ha 15dh. Gör det nått om jag typ har ca5 :/ suck... Jag vill verkligen ha en pilnäbb :I
      /Rasmus

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        • January 2006
        • 1881

        #18
        Ursprungligen postat av rasermusen
        Jag hittade en sida när jag sökte på circumcinctus och där stog det att den ville ha 15dh. Gör det nått om jag typ har ca5 :/ suck... Jag vill verkligen ha en pilnäbb :I
        Den kommer från Mekong och Chao Phraya. Dvs i princip mjukt vatten. 5 dh blir utmärkt. Säkert att det inte står att den tål UPP TILL 15 dh?

        Kommentar

        • rasermusen
          • October 2011
          • 258

          #19
          Det stod ungefär ''dh 15-?'' men jag tror nog på din förklaring
          /Rasmus

          Kommentar

          • rasermusen
            • October 2011
            • 258

            #20
            Det stog.....
            Size / Weight / Age : Max length : 20.0 cm SL male/unsexed
            Environment : Demersal; freshwater; pH range: 7.0 - ? ; dH range: 15 - ?
            /Rasmus

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #21
              Det där betyder bara att de inte har en susning.

              Jag har aldrig ägt arten, men baserat på andra arter sätter jag en peng på att den gillar finkornig sandbotten med gott om gömslen och växter; äter hackad daggmask, tubifex, mysis, räkmix och liknande, fast förmodligen inte torrfoder eller pellets; antagligen går att hålla flera tillsammans; är mestadels nattaktiv; går bra ihop med snälla fiskar men kan äta väldigt små fiskar och räkor; gillar alla temperaturer mellan 20 - 30 grader; gillar alla pH mellan 6.5 - 9; och struntar totalt i dH och dGH.

              @Erik: Man ska aldrig säga aldrig. Mastacembelus brichardii fanns på återförsäljarlistan för nån månad sen.
              Senast redigerad av Azur; 04 December 2011, 17:08.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • rasermusen
                • October 2011
                • 258

                #22
                Tack för alla svar! Imorgon så ska jag beställa en sån pilnäbb äntligen blir det lite coolare akvarium
                /Rasmus

                Kommentar

                • Erik Åhlander
                  • January 2006
                  • 1881

                  #23
                  Ursprungligen postat av Azur
                  @Erik: Man ska aldrig säga aldrig. Mastacembelus brichardii fanns på återförsäljarlistan för nån månad sen.
                  Häftigt. Då kanske till och med Lamprologus lethops dyker upp nån gång... Så får du skaffa en starkare pump till strömakvariet

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #24
                    Ursprungligen postat av Erik Åhlander
                    Häftigt. Då kanske till och med Lamprologus lethops dyker upp nån gång... Så får du skaffa en starkare pump till strömakvariet
                    Fick väl montera en 50-hästars Yamaha i akvariet för att få tillräcklig sprutt på vattnet!

                    Jag bröt f.ö. min egen regel att aldrig köpa dyr fisk, och har tre stycken Biotoecus sp. i ett akvarium nu.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • rasermusen
                      • October 2011
                      • 258

                      #25
                      Uppdaterar Jag mailade Akvarietekink och frågade om dom kunde ta in Macrognathus Circumcinctus och..
                      Dom skulle ta in den Jippiee..! Dom kallade den ''pilnäbb Randig''
                      /Rasmus

                      Kommentar

                      Arbetssätt...