Hej tänkte höra om någon har något tips till hur man ska sköta sinna channor och om det är nått specielt dom behöver o.s.v & om dom är specielt svåra på något !! Tack på förhand =)
Channa Gachua
Kollaps
X
-
-
Tack För svaren =) .. men tänkte bara på om man behövde ge den levande foder varje dag .. och i sånna fall vad som är bäst för dom att äta? =) . . vill att dom ska få det så bra som möjligt och har bara dålig erfarenhet av att fråga personal i fisk affärer ..
tack för svaren=)Kommentar
-
Tack För svaren =) .. men tänkte bara på om man behövde ge den levande foder varje dag .. och i sånna fall vad som är bäst för dom att äta? =) . . vill att dom ska få det så bra som möjligt och har bara dålig erfarenhet av att fråga personal i fisk affärer ..
tack för svaren=)brukade mata min förra channa micropeltes bäbis med mygglarver, testa hacka små räkbitar också
Men få maten att flyta runt lite så det rör på sig och så. För att Channor reagerar endast på mat som rör på sig, det är en naturlig vana ^^, dom äter gärna grodor också.
MVH
//Aircut64Kommentar
-
Ja det kan dom göra, ge dom levande lite då o då kanske, man måste inte alltid göra det :P försök o få den så van som möjligt med vanlig mat, men som jag sa försök få maten o flyta runt och så att det ser ut som att maten rör på sigdå kan den tro att det är levande mat, som den får i sig
!
Kommentar
-
Vet inte om C. Gaucha och C.Bleheri är lika men mina C. Bleheria har aldrig varit struliga med maten. Äter allt som dem får tag i. Med betoning får tag i. Matar ofta mina Gäddguramies med Neontetror. OM jag släpper ner 20 tetror så tar guramierna hälften Buskfiskarna nåra å resten tar rödcikliderna. Alltså. C. Bleheri är ganska kass jägare när det gäller "snabba" fiskar. Syrsor däremot är en höjdare. Annars Tar mina "Tetra Chiklid sticks" som verkar vara bra grejer.
/PeterKommentar
-
Det är ganska dyrt att regelbundet mata med levande fisk om du inte råkar ha "egen produktion" hemma. Dom klarar sig utmärkt med död mat, dom behöver inte få levande. Och beroende på vad den är van vid så behöver maten inte röra sig heller, men det kan vara tvunget om den inte är van vid död mat. Och den är inte kräsen med temperaturen, ha den som normalt bara.Kommentar
-
Vet inte om du har varit på denna sidan men här har du lite om Gachua.
Kommentar
-
Gachuor är som alla andra snakeheads bara det att dom tar mindre byten och att dom är mindre aggresiva gämfört med stora Channor som t.ex Channa Argus, Channa Micropeltes, Channa marulioides osv. Men dom klarar inte av lite sämre vattenkvalitet dock :/ men det gör däremot de andra channorna jag nämnde. Och den klarar ABSOLUT INTE av kallvatten ^^ de enda som skulle kunna klara det är vel Argus och Micropeltes.Kommentar
-
Vet inte om du har varit på denna sidan men här har du lite om Gachua.
http://www.monsterfishkeepers.com/fo...=124841&page=3
Man tackar, en rätt vettig sida faktist! Lärde mig själv lite nytt, visste t.ex inte att det fanns två olika typer av Gachua
!
Kommentar
Kommentar