Channa Gachua

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • swawrwa
    • December 2006
    • 31

Channa Gachua

Hej tänkte höra om någon har något tips till hur man ska sköta sinna channor och om det är nått specielt dom behöver o.s.v & om dom är specielt svåra på något !! Tack på förhand =)
  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

Täckglas!

Kommentar

• swawrwa
      • December 2006
      • 31

Okej det finns inget annat att tänka på ?? .. tex kan man ha en mal med dom som är störe en dom själva ? ..
      mitt täckglas är nog tillräckligt jag får inte ner ett lilfinger nån stans :P

Kommentar

• Barr
        • July 2004
        • 194

Min channa kunde jag ha en större mal med utan större problem.

Kommentar

• swawrwa
          • December 2006
          • 31

Tack För svaren =) .. men tänkte bara på om man behövde ge den levande foder varje dag .. och i sånna fall vad som är bäst för dom att äta? =) . . vill att dom ska få det så bra som möjligt och har bara dålig erfarenhet av att fråga personal i fisk affärer ..
          tack för svaren=)

Kommentar

• Barr
            • July 2004
            • 194

Min åt död mat. Jag brukde mata den med främst frysta (och naturligtvis tinade) musslor och räkor. Även ibland metmask, ibland någon foderfisk. Döda pinkisar (musungar) någon enstaka gång.

Får du den att äta död mat behöver du inte ge den levande om du inte vill.

Kommentar

• swawrwa
              • December 2006
              • 31

okej men mår den dåligt av att inte få levande ?

Kommentar

• Aircut64
                • July 2007
                • 1207

Ursprungligen postat av swawrwa
                Tack För svaren =) .. men tänkte bara på om man behövde ge den levande foder varje dag .. och i sånna fall vad som är bäst för dom att äta? =) . . vill att dom ska få det så bra som möjligt och har bara dålig erfarenhet av att fråga personal i fisk affärer ..
                tack för svaren=)
                njah mygglarver funkar också brukade mata min förra channa micropeltes bäbis med mygglarver, testa hacka små räkbitar också Men få maten att flyta runt lite så det rör på sig och så. För att Channor reagerar endast på mat som rör på sig, det är en naturlig vana ^^, dom äter gärna grodor också.

MVH
                //Aircut64

Kommentar

• Aircut64
                  • July 2007
                  • 1207

Ursprungligen postat av swawrwa
                  okej men mår den dåligt av att inte få levande ?

Ja det kan dom göra, ge dom levande lite då o då kanske, man måste inte alltid göra det :P försök o få den så van som möjligt med vanlig mat, men som jag sa försök få maten o flyta runt och så att det ser ut som att maten rör på sig då kan den tro att det är levande mat, som den får i sig !

Kommentar

• Auroraswe
                    • November 2007
                    • 55

Vet inte om C. Gaucha och C.Bleheri är lika men mina C. Bleheria har aldrig varit struliga med maten. Äter allt som dem får tag i. Med betoning får tag i. Matar ofta mina Gäddguramies med Neontetror. OM jag släpper ner 20 tetror så tar guramierna hälften Buskfiskarna nåra å resten tar rödcikliderna. Alltså. C. Bleheri är ganska kass jägare när det gäller "snabba" fiskar. Syrsor däremot är en höjdare. Annars Tar mina "Tetra Chiklid sticks" som verkar vara bra grejer.

/Peter
                    www.myspace.com/auroraswe

Kommentar

• swawrwa
                      • December 2006
                      • 31

tack för alla svaren =). 2 sista frågor bara är det nån fisk som är extra bra att mata med?
                      Och vilken vatten temp behöver dom har läst ca 10 olika nu :P .. allt från 10+ till 30+ :P

Kommentar

• Barr
                        • July 2004
                        • 194

Det är ganska dyrt att regelbundet mata med levande fisk om du inte råkar ha "egen produktion" hemma. Dom klarar sig utmärkt med död mat, dom behöver inte få levande. Och beroende på vad den är van vid så behöver maten inte röra sig heller, men det kan vara tvunget om den inte är van vid död mat. Och den är inte kräsen med temperaturen, ha den som normalt bara.

Kommentar

• MagnusM
                          • January 2008
                          • 5

Vet inte om du har varit på denna sidan men här har du lite om Gachua.

Hello......... With this thread I would like to tell you something about the needs of the snakeheads.......... About the Size of the Tank,their own size they can reach,food the need,water parameters and so on! I will start ....and then ,day by day I will put every species I have a little...

Kommentar

• Aircut64
                            • July 2007
                            • 1207

Gachuor är som alla andra snakeheads bara det att dom tar mindre byten och att dom är mindre aggresiva gämfört med stora Channor som t.ex Channa Argus, Channa Micropeltes, Channa marulioides osv. Men dom klarar inte av lite sämre vattenkvalitet dock :/ men det gör däremot de andra channorna jag nämnde. Och den klarar ABSOLUT INTE av kallvatten ^^ de enda som skulle kunna klara det är vel Argus och Micropeltes.

Kommentar

• Aircut64
                              • July 2007
                              • 1207

Ursprungligen postat av MagnusM
                              Vet inte om du har varit på denna sidan men här har du lite om Gachua.

http://www.monsterfishkeepers.com/fo...=124841&page=3

Man tackar, en rätt vettig sida faktist ! Lärde mig själv lite nytt, visste t.ex inte att det fanns två olika typer av Gachua !

Kommentar

Arbetssätt...